آرایش صورت, مقاله

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم ، اگر اهل زیبایی هستید، احتمالاً نام کانتور و کانتورینگ را شنیده اید. این ترفند آرایش محبوب با عصر اینستاگرام آغاز شد، جایی که ظاهر خوب در سلفی یکی از الزامات اصلی برای جمع آوری و جذب تعداد فالوور بالا بود. مخصوصاً برای افراد مشهور و اینفلوئنسرها کانتور کردن قسمت‌های مختلف صورت به یک مجموعه مهارت ضروری تبدیل شده است. در دنیایی که عقل مردم به چشمشان می باشد آرایش اصولی و درست و استفاده از تکنیک کانتورینگ کمک می کند تا بیشتر دیده شوید.

کانتور چیست؟

کانتور چیست؟ کانتورینگ که به آن آرایش ترمیمی نیز گفته میشود یکی از تکنیک های آرایشگران حرفه ای برای فرم دادن به صورت و رفع عیوب صورت است. کانتور کردن شامل استفاده از سایه‌های روشن و تیره برای برجسته کردن، باریک کردن یا عمیق‌تر کردن قسمت هایی خاصی از صورت است که در غیر این صورت به خودی خود ظاهر نمی‌شوند. ، برای کانتور کردن صورت از کرم فشرده معمولا استفاده میشود که باید دو یا سه درجه تیره تر از رنگ پوست باشد. در یک تعریف ساده میتوان گفت کانتور یعنی پوشاندن عیوب صورت و برجسته کردن نقاط قوت آن. اما کانتورینگ دقیقاً چگونه به شما کمک می کند تا آرایش خود را کامل کنید؟

شناخت شکل صورت

برای استفاده از کانتور و اعمال کانتورینگ ابتدا باید شناخت کلی از صورت داشته باشید. شناخت شکل صورت به شما کمک می کند کانتورینگ دقیق و درستی را انجام دهید. برای این کار روبه‌روی آینه بایستید و با توجه به ویژگی‌های هر نوع از صورت که ما در ادامه مقاله‌ی بیان کرده‌ایم صورت خود را بررسی کنید.

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

  • صورت بیضی : صورت بیضی با پیشانی بزرگتر از خط‌ فک و طول صورت بزرگتر از پهنای استخوان گونه مشخص می‌شود. شما هم تمایل دارید چانه‌ای گرد داشته باشید. کانتور کردن جزئیات کوچک در صورت بیضی شکل – مانند پل بینی برای کوچکتر کردن آن – می‌تواند به تعادل آن کمک کند.
  • صورت مربعی : اگر پهنای پیشانی، استخوان گونه و فک شما برابر باشد، صورت مربعی دارید. کانتورینگ صورت مربعی شامل نرم‌کردن لبه‌های اطراف صورت است.
  • صورت گرد : اگر اندازه‌های صورت شما یکسان است، صورت شما گرد است. بر خلاف صورت‌های مربع شکل، گوشه‌های صورت شما گردتر است. صورت‌های گرد نیاز به کانتورینگ زاویه‌دار روی پیشانی، در سراسر شقیقه، زیر استخوان گونه و خط فک دارند. این به ویژگی‌های آنها تعریف می‌افزاید.

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

  • صورت مستطیلی : زمانی که طول صورت شما بیشتر از عرض پیشانی، استخوان گونه و خط فک شما باشد، حالت صورت مستطیلی دارید. کامل کردن کانتور در امتداد پیشانی و خط فک می‌تواند توهم شکل کوتاه‌تری را برای صورت‌های مستطیلی ایجاد کند.
  • صورت قلبی : پیشانی قوی و پهن همراه با نیمه باریک‌تر از پایین صورت، ویژگی بارز صورت قلبی شکل است. کانتور کردن چانه می‌تواند به تعادل چهره‌های قلبی شکل کمک کند.
  • صورت لوزی : در مقایسه با صورت قلبی شکل، صورت‌های لوزی دارای چانه نوک تیز، گونه‌های بلند و خط موی باریک هستند. تمرکز کانتور بر روی بلندتر نشان دادن پیشانی، راه حلی برای چهره‌های لوزی شکل است.

مراحل کانتورینگ صورت

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

بعد از این که شما متوجه شکل صورت خود شدید و فهمیدید چه باید بکنید تا ویژگی های مثبت صورت شما به خوبی دیده شود، نوبت به مراحل کانتورینگ صورت می رسد. کانتورینگ صورت در دو مرحله انجام می شود. این مراحل شامل ترسیم صورت و دیگری ترکیب کردن رنگهای کانتور روی پوست به صورتی که نقاط معیوب پوشانده شده و نقاط مثبت نمایان تر شود. اما قبل از این که مراحل انجام کانتورینگ صورت را انجام دهید، ابتدا از یک مرطوب کننده استفاده کنید و سپس از کرم پودری نزدیک به رنگ پوست خود برای پوشش دهی کامل صورت استفاده کنید. بعد از انجام این دو کار به سراغ انجام مراحل کانتورینگ صورت بروید.

مرحل اول ترسیم صورت

کانتور کردن را روی فونداسیون خود شروع کنید زیرا پایه ای یکنواخت برای کار به شما می دهد. محصولاتی که هنگام کانتورینگ به آن نیاز دارید دو کانتور است، یکی تیره و دیگری روشن تر از پوست. بسته به اینکه کار با آنها راحت‌تر است، می‌توانید از فونداسیون‌های مایع یا میله‌های کانتور استفاده کنید.

با تیره تر از دو فونداسیون، قسمت هایی از صورت خود را که می خواهید به آن ها عمق دهید، مشخص کنید. این می تواند شقیقه های شما، قسمت تو خالی زیر استخوان گونه یا نوک بینی شما باشد. سایه روشن تر را روی قسمت هایی از صورت خود که می خواهید برجسته کنید متمرکز کنید. می تواند زیر چشم شما، پایین دو طرف پل بینی، مرکز پیشانی یا چانه شما باشد. پیروی از این قانون ساده کانتورینگ ظاهری مشخص و طبیعی به شما می دهد.

مرحل دوم ترکیب کانتور

ترکیب کانتور شما به اندازه ترسیم آن مهم است. از سطح بزرگتر یک اسفنج آرایش مرطوب استفاده کنید تا سایه های کانتور را با آرایش پایه خود ترکیب کنید. می توانید برای نواحی مانند بینی یا چین چشم خود به سطح کوچکتر تغییر دهید. هنگام ضربه زدن از حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید و مطمئن شوید که فقط زمانی متوقف می شوید که کانتور یکدست به نظر برسد.

به دلیل لایه های متعدد آرایش، مهم است که همه چیز را با یک پودر شفاف قفل کنید، حتی اگر طرفدار آن نباشید! با یک برس بزرگ و کرکی، پودر تثبیت کننده را به صورت خود بزنید تا کانتور شما ماندگار شده و دچار ریزش نشود.

ترفندهایی برای داشتن کانتورینگ بهتر

در این قسمت از مقاله ی ( آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم ) شما را ترفندهایی برای داشتن کانتورینگ بهتر آشنا خواهیم کرد.

اگر می خواهید کانتور صورت شما طبیعی به نظر برسد برای گردن خود نیز از کرم پودر مناسب رنگ پوست استفاده نمایید.

کانتور و هایلایتر همیشه کامل کننده ی هم هستند. نقاط برجسته صورت را هایلایت کنید تا کارتان تکمیل شود.

آیا می دانستید؟

کانتورینگ توسط کیم کارداشیان رایج شد. کیم همراه با آرایشگر خود ماریو ددیوانوویچ، توانسته است آرایش کانتور را با کیت های آرایش خود به یک امپراتوری کامل تبدیل کند.

 تفاوت بین کانتور و برنز چیست؟

هم از کانتور و هم برنزینگ برای شفافیت بیشتر به صورت استفاده می شود. برنزینگ برای گرم کردن پوست صورت استفاده می شود، در صورتی که کانتور نقاط مثبت صورت را به روشی ترکیبی تر نشان می دهد. به عبارت ساده تر، کانتور در نتیجه نهایی آرایش شما ظاهر نمی شود، اما برنزه کننده ظاهر می شود!

آیا کانتورینگ ضروری است؟

عموماً اعتقاد بر این است که کانتورینگ برای موقعیت‌های خاص مانند یک رویداد یا عکس‌برداری مناسب‌تر است. از آنجایی که کانتور کردن زمان زیادی می برد، می توان از استفاده روزانه خودداری کرد. در عوض، یاد بگیرید که رژگونه خود را به صورت استراتژیک استفاده کنید، شما می توانید با استفاده درست از رژ گونه عملی مانند کانتورینگ انجام دهید.

آیا کانتورینگ شما را پیرتر نشان می دهد؟

اگر کانتورینگ به درستی انجام شود می تواند به جوان تر نشان دادن چهره شما کمک کند. اما زیاده روی در مصرف آن در واقع می تواند برعکس عمل کند و خطوط و چین و چروک های ظریف را نشان دهد. بنابراین، با احتیاط استفاده کنید و با دقت ترکیب کنید!

آشنایی با محصولات کانتورینگ برلیان سبز

در این قسمت از مقاله ی ( آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم ) شما را با محصولات با کیفیت برلیان سبز در زمینه کانتورینگ آشنا خواهیم کرد. در این قسمت ما ضمن معرفی محصول ویژگی های بارز آن را نیز برای شما بیان خواهیم کرد. اگر مایل باشید که در مورد هر محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید با کلیک بر روی کلمه کانتور وارد صفحه محصولات کانتور شده و محصول مورد نظر خود را مشاهده کنید.

پالت کانتورینگ مک

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

پالت کانتورینگ مک در برلیان سبز

پالت هایلایتر 3D هدی بیوتی

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

پالت هایلایتر 3D هدی بیوتی در برلیان سبز

پالت هایلایتر استروبینگ گلدن رز

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

پالت هایلایتر استروبینگ گلدن رز در برلیان سبز

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

  • محصول ترکیه
  • برجسته کننده گونه، چانه و …
  • استفاده آسان و ماندگاری بالا
  • قابل استفاده روی آرایش یا به تنهایی
  • دارای رنگ دانه های منعکس کننده نور
  • قابل استفاده به صورت خشک و مرطوب
  • یکدست کننده و درخشان کننده رنگ پوست
  • دارای سه رنگ براق (کرم، قهوه ای و صورتی)

کانتور و هایلایتر استیک یورن

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

قلم کانتورینگ یورن در برلیان سبز

کیت پودری پالت کانتور 3 رنگ گلدن رز 

آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم

گلدن رز پالت کانتورینگ در برلیان سبز

لینک های ویدیویی آموزش کانتورینگ 

کلام پایانی 

امیدواریم مطالعه ی مقاله ی ( آرایش کانتور چیست و چگونه از آن به طور موثر استفاده کنیم ) برای شما مفید واقع شده باشد. خوشحال می شویم اگر نکته ای یا مطلبی از قلم افتاده در قسمت نظرات ما را آگاه سازید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *