آرایش صورت, مقاله

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب . اگر از جمله افرادی هستید که از رژلب استفاده می کنید حتما براتون جالب خواهد بود که در مورد تاریخچه به وجود آمدن رژلب و اتفاقاتی که طی شده تا به این شکل امروزی دربیاد مطالبی را مطالعه کنید. پس با ما باشید تا شما را با دنیای رژلب آشنا کنیم.

سومریان

زنان و مردان سومری باستان و دره سند احتمالاً اولین کسانی بودند که حدود 5000 سال پیش رژ لب را اختراع و استفاده کردند. سومری ها سنگ های قیمتی را خرد می کردند و از آنها برای تزئین صورت خود، عمدتاً روی لب ها و اطراف چشم استفاده می کردند. مصری‌ها مانند کلئوپاترا حشرات (کارمین) را خرد می‌کردند تا رنگ قرمز روی لب‌های خود ایجاد کنند. زنان در تمدن دره سند باستان از قطعات مستطیل شکل اخری با انتهای اریب به عنوان رژ لب استفاده می کردند. مصریان باستان از رژ لب برای نشان دادن موقعیت اجتماعی استفاده می کردند تا نشان دادن جنسیت. آنها رنگ قرمز را از فوکوس آلژین، ید 0.01 درصد و مقداری برم مانیت استخراج می کردند اما این رنگ منجر به بیماری شدیدی شد. رژ لب های درخشان در ابتدا با استفاده از ماده مرواریدی که در فلس ماهی موجود بود ساخته می شد.

چینی ها در حدود 1000 سال پیش در ساخت رژلب از موم زنبور عسل استفاده کردند تا ضمن زیبایی و بافت بیشتر از پوست لب نیز محافظت کند. در زمان سلسله تانگ بین سالهای 618 تا 907 پس از میلاد ، روغن‌های معطری به آن‌ها اضافه می‌شد که عامل فریبنده‌ای به دهان می‌داد. در استرالیا، دختران بومی برای مراسم بلوغ، دهان خود را با اخرایی قرمز رنگ می کردند.

قرن شانزدهم انگستان

رنگ‌آمیزی لب در قرن شانزدهم در انگلستان محبوبیت پیدا کرد. در زمان ملکه الیزابت اول، لب‌های قرمز روشن و صورت کاملاً سفید مد شد. در آن زمان رژ لب از ترکیبی از موم زنبور عسل و لکه های قرمز گیاهان تهیه می شد. در آن زمان فقط زنان طبقه بالا و بازیگران مرد آرایش می کردند.

در ادامه قرن نوزدهم، استفاده آشکار از لوازم آرایشی در بریتانیا برای زنان محترم قابل قبول تلقی نمی شد. و استفاده از آن مختص به بازیگران و روسپی ها و گروه های رانده شده بود. عموم مردم آرایش کردن را گستاخانه و ناپسند می‌دانستند. در دهه 1850، گزارش‌هایی منتشر می‌شد که به زنان درباره خطرات استفاده از سرب و سرخالو در لوازم آرایشی که روی صورت استفاده می‌شد هشدار می‌داد.

اولین رژ لب تجاری

در پایان قرن نوزدهم، Guerlain، یک شرکت آرایشی فرانسوی، شروع به تولید رژ لب کرد. اولین رژ لب تجاری در سال 1884 توسط عطرسازان در پاریس، فرانسه اختراع شد. آن را با کاغذ ابریشم پوشانده بودند و از پیه آهو، روغن کرچک و موم زنبور عسل درست می کردند. قبل از این، رژ لب در خانه ساخته شده بود. به نظر می رسد پذیرش کامل استفاده از لوازم آرایشی در انگلستان حداقل تا سال 1921 زمان برده باشد. در ادامه مقاله در مورد رژ لب در مکزیک و آمریکای مرکزی صحبت خواهیم کرد.

مکزیک و آمریکای مرکزی

در قرن نوزدهم رژ لب با رنگ کارمین رنگ آمیزی می شد. رنگ کارمین از حشرات کوشین و فلس بومی مکزیک و آمریکای مرکزی که روی گیاهان کاکتوس زندگی می کنند استخراج شد. حشرات کوچینی اسید کارمینیک تولید می کنند تا از شکار سایر حشرات جلوگیری کنند. اسید کارمینیک که 17 تا 24 درصد وزن حشرات خشک شده را تشکیل می دهد، می تواند از بدن و تخم حشره استخراج شود. مخلوط با نمک های آلومینیوم یا کلسیم باعث ایجاد رنگ کارمین می شود.

این رژ لب در لوله نمی آمد. با برس اعمال می شد. رنگ کارمین گران بود و ظاهر رژ لب رنگی کارمینی غیرطبیعی و نمایشی تلقی می شد، بنابراین این  رژ لب برای استفاده روزمره مورد توجه قرار نمی گرفت. فقط هنرپیشه ها از آن استفاده می کردند. در سال 1880، تعداد کمی از بازیگران زن صحنه در ملاء عام از رژ لب استفاده می کردند. سارا برنهارت، بازیگر معروف، استفاده از رژ لب و روژ را در انظار عمومی آغاز کرد. قبل از اواخر قرن نوزدهم، زنان فقط در خانه آرایش می کردند. برنهارت اغلب رنگ کارمین را در ملاء عام به لب های خود می زد.

در اوایل دهه 1890، کارمین با پایه روغن و موم مخلوط شد. این مخلوط ظاهری طبیعی به لب ها می بخشید و در بین خانم ها قابل قبول تر بود. در آن زمان رژ لب در لوله فلزی پیچ دار فروخته نمی شد. در لوله های کاغذی، کاغذهای رنگی یا در گلدان های کوچک فروخته می شد. در سال 1912، زنان شیک پوش آمریکایی رژ لب را قابل قبول می دانستند، اگر چه مقاله ای در نیویورک تایمز در مورد لزوم استفاده از آن با احتیاط توصیه می کرد.

1915

در سال 1915، رژ لب در ظروف فلزی استوانه ای فروخته می شد که توسط موریس لوی اختراع شده بود. زنان مجبور بودند اهرم کوچکی را در کنار لوله با لبه ناخن‌شان بلغزانند تا رژ لب را به بالای قاب حرکت دهند، اگر چه رژ لب‌هایی در ظروف فلزی فشاری از سال 1911 در اروپا در دسترس بودند. در سال 1923، اولین لوله چرخشی توسط جیمز بروس میسون جونیور در نشویل، تنسی به ثبت رسید. از آنجایی که زنان شروع به استفاده از رژ لب برای عکاسی کردند، عکاسی باعث شد که رژ لب در بین زنان قابل قبول باشد. در همین زمان ها بود که الیزابت آردن و استی لادر شروع به فروش رژ لب در سالن های خود کردند.

در طول جنگ جهانی دوم، لوله های فلزی رژ لب با لوله های پلاستیکی و کاغذی جایگزین شدند. رژ لب در آن زمان کمیاب بود زیرا برخی از مواد ضروری رژ لب، نفت و روغن کرچک در دسترس نبود. در نیویورک و نیوجرسی، اولین رژ لب ماندگار را به نام رژ لب No-Smear ایجاد کرد. با کمک ریموند اسپکتر، یک تبلیغ کننده، تجارت رژ لب Bishop’s  رونق گرفت.

شکل دیگری از رنگ لب، یک فرمول مایع بدون موم و نیمه دائمی، در دهه 1990 توسط شرکت بین المللی Lip-Ink اختراع شد. شرکت‌های دیگر این ایده را تقلید کرده‌اند و نسخه‌های خود را بدون موم wax-free یا مایع نیمه دائمی semi-permanent liquid با ماندگاری طولانی ارائه کردند.

ترندهای رژ لب

الیزابت تیلور به محبوبیت رژ لب قرمز کمک کرد. در اوایل قرن بیستم، رژ لب در رنگ های محدودی عرضه شد. رژ لب قرمز تیره یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در قرن 19 و 20 بود، به خصوص در دهه 1920 فلپرها برای نماد استقلال خود از رژ لب استفاده می کردند. رژ لب به دور لب ها می زدند تا کمان کوپید (خدای عشق شهوانی رومی ) را با الهام از بازیگر کلارا گوردون باو هنرپیشه آمریکایی تشکیل دهد.در آن زمان، زدن رژ لب در ملاء عام و هنگام ناهار قابل قبول بود، اما هنگام شام هرگز.

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب

در اوایل دهه 1930، الیزابت آردن شروع به معرفی رنگ های مختلف رژ لب کرد. او الهام بخش شرکت های دیگر برای ایجاد انواع سایه های رژ لب بود. در دهه 1930، رژ لب به عنوان نمادی از تمایلات جنسی بزرگسالان دیده می شد. دختران نوجوان معتقد بودند که رژ لب نمادی از زنانگی است، اما بزرگسالان آن را به عنوان یک اقدام عصیانگر می‌دانستند. بسیاری از آمریکایی ها، به ویژه مهاجران، دختران نوجوان را که رژ لب می زدند را نمی پذیرفتند. مطالعه ای در سال 1937 نشان داد که بیش از 50 درصد از دختران نوجوان بر سر رژ لب با والدین خود دعوا می کردند.

1940

در اواسط دهه 1940، چندین کتاب و مجله نوجوان تاکید کردند که مردان ظاهر طبیعی را به ظاهر آرایش شده ترجیح می دهند. کتاب‌ها و مجلات همچنین به دختران هشدار می‌دهند که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند شانس محبوبیت و شغل آنها را از بین ببرد. مفهوم این مقالات این بود که رژ لب و رژ برای دختران نوجوانی است که با مردان بسیار تحریک آمیز رفتار می کنند.

علیرغم افزایش استفاده از لوازم آرایشی، استفاده از رژ لب همچنان با فحشا همراه بود. دختران نوجوان از ترس اینکه مبادا با دختران «لخت» یا روسپی اشتباه گرفته شوند، از استفاده لوازم آرایش منصرف شدند.

در دهه 1950، مرلین مونرو و الیزابت تیلور، بازیگران زن سینما، به بازگرداندن لب‌های قرمز تیره کمک کردند. یک نظرسنجی در سال 1951 نشان داد که دو سوم دختران نوجوان از رژ لب استفاده می کردند.

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب

امیدواریم مطالعه ی تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب تا به اینجا براتون لذت بخش بوده باشه. با ما همراه باشید.

مخترع اولین رژ لب ماندگار

در سال 1950 هیزل گلدیس بیشاپ یک شیمیدان آمریکایی و موسس شرکت آرایشی و بهداشتی Hazel Bishop, Inc بود. او مخترع اولین رژ لب ماندگار بود. رژلب وی با شعار (“stays on you… not on him”) روی شما می ماند نه روی او به بازار آمد. رژلبی که هنگام بوسه اثری نداشت و بدون لک با ماندگاری بالا بود که به سرعت مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

رژ لب های رنگی 

در اواخر دهه 1950، یک شرکت لوازم آرایشی به نام گالا Gala رژ لب درخشان و کم رنگ را معرفی کرد. بعدها، مکس فاکتور یک رنگ رژ لب محبوب به نام مرنگ توت فرنگی ساخت. تولید کنندگان رژ لب شروع به تولید رژ لب هایی در رنگ های اسطوخودوس، صورتی کم رنگ، سفید و هلویی کردند. از آنجایی که والدین عموماً به دختران نوجوانی که از رژ لب قرمز استفاده می‌کردند اخم می‌کردند، برخی از دختران نوجوان شروع به استفاده از رژلب‌های صورتی و هلویی کردند که این امر تبدیل به یک روند شد.

رژ لب سفید یا تقریباً سفید در دهه 1960 رایج بود. گروه های راک مانند Ronettes و Shirelles رژ لب سفید را رایج کردند. دختران رژ لب سفید را روی رژلب صورتی می‌مالیدند یا کانسیلر زیر چشم را روی لب‌های خود قرار می‌دادند. در آن زمان، بسیاری از رژلب ها یا مات، شفاف یا کمی براق بودند. در دهه 1960 رژ لب با زنانگی همراه بود. زنانی که رژ لب نمی زدند مشکوک به بیماری روانی یا لزبینیسم بودند.

در دهه 1970، تعدادی از شرکت‌های آرایشی رژ لب‌هایی را در رنگ‌های غیرعادی‌تری مانند آبی کمانی روشن (Kanebo)، سبز لیمویی مات (Conga Lime توسط Revlon)، و نقره‌ای درخشان و آبی سرمه‌ای (Metallic Grandma by Biba) معرفی کردند. لوازم آرایشی MAC به انتشار نسخه محدود و رژ لب های بسیار کلکسیونی در طیف گسترده ای از رنگ ها و پرداخت ها، از جمله رنگ های غیر معمول بنفش، آبی و سبز ادامه داد.

رژ لب های تیره

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب

مرلین منسون به محبوبیت رژ لب های تیره در خرده فرهنگ های جایگزین کمک کرد. رژ لب مشکی در اواخر دهه 1970 و در دهه 1990 رایج شد. در دهه 1950، رژ لب مشکی توسط هنرپیشه‌هایی که در فیلم‌های ترسناک بازی می‌کردند استفاده می‌شد. استفاده از رژلب های تیره تا حدی به دلیل خرده فرهنگ های پانک و گوت دوباره محبوب شد.

در اواسط دهه 1980، به اصطلاح رژلب های خلق و خو، شبیه به حلقه های خلق و خو (حلقه خلقی حاوی کریستال های مایع است که بسته به دما تغییر رنگ می دهند.)، توسط شرکت های اصلی لوازم آرایشی به بزرگسالان فروخته شد. این نوع رژ لب بر اساس تغییرات در pH پوست که ظاهراً منعکس کننده خلق و خوی استفاده کننده است، پس از استفاده تغییر رنگ می دهد. قبلاً اینها به عنوان لوازم آرایش بازی دختر بچه ها در دسترس بودند. اما در اوایل قرن بیست و یکم تجدید حیات دوباره‌ای یافته و توسط خطوط ارزان‌ قیمت و منحصر به فرد آرایشی ارائه شد، و مواد شیمیایی تغییر رنگ نیز در براق کننده لب مانند Smashbox O-Gloss و رژگونه‌ها مانند Stila Custom Color Blush ظاهر شدند.

در دهه 1990 رنگ رژ لب نیمه مات شد. سایه های قهوه ای بسیار محبوب بودند. این سایه ها از چندین نمایش مانند “Friends” الهام گرفته شده اند. در اواخر دهه 1990 و در قرن 21، سایه های مرواریدی بسیار محبوب شدند. رژلب ها دیگر مات یا نیمه مات نبودند، بلکه براق بودند.

سال 2012

در سال 2012، رنگ های پررنگ لب با رنگ های اشباع شده مانند صورتی تند، نئون و نارنجی دوباره مد روز شدند. تیلور سوئیفت، خواننده و ترانه سرای آمریکایی، محبوبیت رژ لب های قرمز را افزایش داد، به خصوص با انتشار چهارمین آلبوم استودیویی خود، قرمز (2012)، که آثار هنری جلد آن به طور برجسته دارای لب های قرمز است. سوئیفت از آن زمان به طور مداوم از رژ لب قرمز استفاده کرده است. رسانه‌ها لب‌های قرمز را به‌ عنوان یکی از ویژگی‌های ظاهری او می‌دانند.

در سال 2014 و اوایل سال 2015، رژ لب های برهنه محبوب شدند. این رژلب ها از روند کلی پیروی می کنند که در آن “کمتر بیشتر است”. نمونه‌هایی از سلبریتی‌هایی که این روند را تبلیغ می‌کنند، پاریس هیلتون و جیجی گرجوس هستند.

در ادامه مقاله ی تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب در مورد رژلب های مایع صحبت خواهیم کرد.

رژ لب های مایع

تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب

در اواخر سال 2015 و 2016، رژ لب مایع که مانند مات براق است اما خشک می شود، با برندهایی مانند Anastasia Beverly Hills، Sephora، Huda Beauty، Kylie Cosmetics، NYX Cosmetics محبوب شد. رایج ترین شکل آن به صورت لوله ای است که با گرز اپلیکاتور اعمال می شود. رژ لب مایع قدرت ماندگاری بیشتری دارد و رنگدانه بیشتری نسبت به رژ لب سنتی دارد. با این حال، بسته به کیفیت محصول، با گذشت زمان بیشتر خشک می‌شود و ترک می‌خورد.

در اوایل سال 2019، قبل از همه‌گیری COVID-19، روند رژ لب مایع از رژلب مات مایع به نیمه مات یا براق تغییر یافت. با این حال، همه گیری COVID-19 به طور قابل توجهی محبوبیت رژ لب ها را کاهش داد زیرا مردم معمولاً رژ لب را زیر ماسک صورت نمی زنند.

رژ لب همچنین دارای تغییرات زیادی از جمله مایع، بالم لب، براق کننده، مداد رنگی، مداد، آستر، پالت و لکه است. بالمها و براق‌ها شفاف‌تر هستند و مانند رژ لب‌های معمولی تیره یا شاداب نیستند. برخی از افراد به جای رژ لب، بالم لب و براق کننده می خرند، زیرا از این مواد احساس آبرسانی بیشتری دریافت می کنند.

عناصر

رژ لب دارای موم، روغن، آنتی اکسیدان ها و نرم کننده ها است. موم ساختار رژ لب جامد را فراهم می کند. رژلب ها ممکن است از چندین موم مانند موم زنبور عسل، اوزوکریت و موم کندلیلا ساخته شوند. موم کارنوبا به دلیل نقطه ذوب بالایی که دارد، یک عنصر کلیدی برای تقویت رژ لب است. روغن ها و چربی های مختلفی مانند روغن زیتون، روغن معدنی، کره کاکائو، لانولین و پترولاتوم در رژ لب استفاده می شود.

  • رژلب ها رنگ خود را از انواع رنگدانه ها و رنگ های دریاچه ای از جمله، اما نه محدود به اسید برومو، D&C Red No. 21، Calcium Lake مانند D&C Red 7 و D&C Red 34، و D&C Orange No. 17 دریافت می کنند.
  • رژلب های صورتی با مخلوط کردن دی اکسید تیتانیوم سفید و سایه های قرمز ساخته می شوند. در هر دو رنگدانه آلی و معدنی استفاده می شود.
  • رژلب های مات دارای  مواد پرکننده بیشتری مانند سیلیس هستند اما نرم کننده های زیادی ندارند.
  • رژ لب های کرم مانند دارای موم بیشتری نسبت به روغن هستند.
  • رژ لب های شفاف و ماندگار دارای روغن بیشتری هستند
  • رژلب هایی با ماندگاری طولانی دارای روغن سیلیکون هستند که رنگ ها را به لب های کاربر می پوشاند.
  • رژ لب براق دارای روغن بیشتری است تا ظاهری براق به لب ها بدهد. رژ لب براق یا یخ زده ممکن است دارای میکا، سیلیس و ذرات مروارید مصنوعی مانند اکسی کلرید بیسموت باشد تا درخشش درخشان یا درخشانی به آنها بدهد.

آثار سرب

سرب و سایر فلزات کمیاب ممکن است در بسیاری از رژ لب ها یافت شوند. اینها به طور طبیعی رخ می دهند و می توانند به طور تصادفی مواد دیگر را در طول تولید آلوده کنند. از آنجایی که آلاینده ها عمداً اضافه نمی شوند، به عنوان مواد تشکیل دهنده ذکر نمی شوند.

در سال 2007،  گزارشی به نام بوسه ی سمی  توسط  یک کمپین برای لوازم آرایشی ایمن منتشر شد. در این گرازش که 33 مارک محبوب رژ لب را برای محتوای سرب آزمایش کرده بودند نشان داده شد که 61 درصد از رژ لب ها دارای سرب با سطوحی تا 0.65 قسمت در میلیون (ppm) بودند.

این مطالعه آگاهی عمومی را در مورد این موضوع افزایش داد و بر FDA برای انجام مطالعات بیشتر با استفاده از روش تست تخصصی فشار آورد. در سال 2009، FDA مطالعه بعدی را برای گزارش کمپین برای لوازم آرایشی ایمن منتشر کرد که نشان داد سرب در تمام 20 نمونه آزمایش شده وجود دارد. سطوح سرب از 0.09 تا 3.06 ppm بود.

نظرسنجی FDA 

در سال 2011، FDA یک نظرسنجی گسترده در مورد مطالعه قبلی خود انجام داد، که آزمایش را به 400 رژ لب که در آن زمان در بازار ایالات متحده موجود بود، گسترش داد. این مطالعه توسط Frontier Global Sciences, Inc. با استفاده از روش آزمایشی مشابه در سال 2009 انجام شد. این مطالعه میانگین ppm 1.11 را در مقایسه با میانگین 1.07 ppm در مطالعه 2009 نشان داد، در حالی که بالاترین مقدار 7.19 ppm در Color Sensational 125 Maybelline بود. این بیش از دو برابر بالاترین مقداری بود که در مطالعه سال 2009 یافت شد.

مقادیر کمی از سرب می تواند مواد خام، به ویژه افزودنی های معدنی را آلوده کند، زیرا این عنصر به طور طبیعی در خاک، آب و هوا وجود دارد. کمپین برای لوازم آرایشی ایمن فهرستی از مواد شیمیایی را برای نگرانی تهیه کرد که می تواند دارای مواد شیمیایی سمی مانند سرب باشد.

در حالی که فقط مقادیر کمی سرب از رژ لب خورده شود، سرب در طول زمان در بدن تجمع می یابد که در نهایت می تواند منجر به مسمومیت با سرب شود. رایج ترین مصرف کنندگان رژ لب، نوجوانان و زنان بزرگسال هستند، و مطالعه ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا، برکلی انجام شد، نشان داد که زنان بین دو تا چهارده بار در روز از رژ لب استفاده می کنند. این به معنای مصرف 87 میلی گرم محصول در روز است. مصرف سرب به ویژه برای زنان باردار نگران کننده است زیرا سرب می تواند از مادر وارد جنین شود.

FDA نهاد تنظیم کننده ایمنی لوازم آرایشی

FDA نهاد تنظیم کننده ایمنی لوازم آرایشی تحت قانون FD&C ایالات متحده است. لوازم آرایشی که توسط قانون FD&C تنظیم شده اند برای فروش قبل از بازار نیازی به تایید ندارند، اما برای هر نوع افزودنی رنگی که در رژلب ها استفاده می شود، تایید قبل از بازار الزامی است. در حال حاضر، FDA به طور خاص سطح سرب قابل قبولی را برای رژلب ها تعیین نکرده است، اما مشخصات سرب را در افزودنی های رنگی مورد استفاده در رژ لب تعیین کرده است. حداکثر حد مجاز سرب FDA 20 قسمت در میلیون در لوازم آرایشی است.

با این حال، از آنجایی که رژ لب از طریق پوست جذب می شود و فقط در مقادیر بسیار کم مصرف می شود، FDA سطوح سرب را که در رژ لب ها یافت می شود را به عنوان یک نگرانی ایمنی در نظر نمی گیرد. از سوی دیگر CDC گزارش می دهد که هیچ سطح خونی ایمن برای سرب وجود ندارد و وجود آن، حتی در سطوح پایین، می تواند بر ضریب هوشی، توانایی توجه و پیشرفت تحصیلی تأثیر بگذارد. طبق گزارش CDC  اثراتی که سرب بر بدن می گذارد قابل برگشت و جبران پذیر نیست.

نقش رژ لب در پزشکی قانونی

ردی از رژ لب، لوازم آرایشی، لاک ناخن، یا سایر «لکه‌ها» را می‌توان بر روی لیوان نوشیدنی، لیوان، ته سیگار، و دستمال کاغذی‌های دستمال کاغذی مشاهده کرد و ممکن است همه شواهد پزشکی قانونی قابل توجهی در رسیدگی به یک جرم باشد، به‌ ویژه در مواردی مانند جنسی. حمله، قتل، و فساد و جنجال های مرتبط با دولت یا شرکت ها.

رژ لب، به عنوان یک مدرک فیزیکی، ممکن است بر روی لباس، قسمت‌هایی از بدن قربانی یا مرتکب، دستمال کاغذی، سیگار و غیره یافت شود. دانشمندان پزشکی قانونی می‌توانند با مقایسه ترکیب اسمیر رژ لب با ترکیب یک قربانی یا شاهد نشان دهند. اثبات مستقیم یا غیرمستقیم تماس یا رابطه بین شاکی و متهم. همچنین، گاهی اوقات ممکن است DNA بزاق را از چاپ رژ لب استخراج کرد که ممکن است مظنون را به حضور آنها در صحنه جرم مرتبط کند. البته روش های مختلفی برای تجزیه و تحلیل رژ لب در پزشکی قانونی موجود می باشد.

صحبت پایانی 

برلیان سبز امیدوار است مطالعه ی مقاله تاریخچه جذاب، شگفت انگیز و پرماجرای رژ لب برای شما جذاب بوده باشد. برلیان سبز در قسمت فروشگاهی خود و در صفحه رژلب خود کلکسیونی ناب و بی نظیر از محصولات برترین برندهای تولید کننده رژلب را برای فروش در دسترس قرار داده است. شما با مراجعه به صفحه فروشگاهی برلیان سبز می توانید ضمن مطالعه دقیق در مورد هر یک از محصولات نسبت به خرید رژ لب انتخابی خود اقدام نمایید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *