لوازم برقی, مقاله

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن عنون موضوعی است که امروز قصد داریم در کنار شما به آن بپردازیم. واقعا اتو مو چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ این سوالیست که قصد داریم در قسمت اول مقاله به آن بپردازیم. اتو مو یکی از وسایل ضروری برای حالت دادن به موها می باشد. از اتو مو، هم برای صاف کردن و هم برای فر کردن موها می‌توانید استفاده کنید.

اگر از آن دسته افراد باشید که دوست دارید همیشه موهای صاف، خوش حالت و زیبا داشته باشید حتما در کنار میز آرایش خود نیاز به یک اتو مو  دارید. می توان گفت اتو مو از جمله وسایل آریشی است که در کنار میز آرایش هر بانویی که به زیبایی موی خود اهمیت می دهد دیده می شود. حال چند سوال ضروری و مهم را در ذهن خود مرور می کنیم. کارکرد اتو مو چگونه است؟ بهترین اتو مو کدام است؟ روش درست استفاده از اتو مو چگونه است؟ ما در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

اتو مو چیست و انواع آن کدام است؟

همانطور که قبلا نیز گفتیم اتو مو وسیله ای برای حالت دادن به موها می باشد. در بازار ایران انواع زیاد اتو مو از برندهای گوناگون وجود دارد. در حیطه ی اتو مو نام هایی چون فیلیپس، پرومکس ، مک استایلر، بابیلیس، پاناسونیک، والرا، رمینگتون و سورکر گلد دیده می شود. اتو موها از نظر جنس صفحات، سایز و مدل متغیرند. از نظر جنس صفحات اتو مو ها به دسته های متفاوتی چون اتو مو سرامیکی، اتو مو تیتانیومی و اتو موی تورمالینی تقسیم می شوند.

از نظر سایز نیز اتو مو ها به دوسته کوچک و بزرگ تقسیم می شوند که هر کدام کارکرد ویژه خود را دارند . اتو موهای کوچک با دسته‌ی کوتاه و صفحه کوچک، باعث بالا رفتن دقت کار شده و گزینه مناسب‌تری برای صاف کردن موهای کوتاه و موهای قسمت جلو هستند. اتو موهای بزرگ برای موهای بلند مناسب بوده و باعث تسریع اتو کردن موهای بلند و یا پرحجم می‌شوند. در ادامه مطلب ما شما با انواع اتو از نظر صفحات آشنا خواهیم کرد.

 اتو موی سرامیکی

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن

این نوع از اتو مو صفحه سرامیکی دارند که به اندازه و سایز های مختلفی در بازار موجود می باشند این صفحات سرامیکی حرارت را به طور یکسان پخش می کنند. صفحه‌های اتو موی سرامیکی حرارت را به طور یکنواخت توزیع کرده و سرعت متعادلی در بالا رفتن دما دارد. بنابراین با پخش کردن حرارت به سر تا سر مو آسیب کمتری را به مو وارد می کنند یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب اتوی مو که آسیب و ضرری را به مو و ریشه های مو نرساند اتوی مو سرامیکی است قیمت این نوع اتو مو ممکن است کمی بیشتر از سایر اتو موها باشد اما کیفیت و کارایی بالاتری را نیز دارد.

این نوع اتو مو گزینه مناسبی برای مو های نازک است. اتو موهای سرامیکی قدیمی‌ترین نوع اتو مو محسوب می‌شود. بر خلاف آلومینیوم و یا تیتانیوم، سرامیک براحتی و بدون ایجاد تنش و کشش، روی مو سر می خورد. وقتی به دنبال اتویی با تکنولوژی سرامیک هستید به این موضوع دقت داشته باشید که فقط پوشش سرامیک وجود نداشته باشد بلکه جنس کل صفحه از سرامیک باشد.

در ادامه مقاله ی ( دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن ) ما شما را با تعدادی از اتو موهای سرامیکی برلیان سبز آشنا خواهیم کرد. شما می توانید برای اطلاع بیشتر از محصول روی لینک محصول کلیک کرده و به طور کامل در مورد کارایی اتو مو مورد نظر خود مطالعه کنید.

نمونه ای از اتو موهای سرامیکی برلیان سبز

  • اتو مو با صفحه سرامیک واقعی پرومکس مدل Promax 5721
  • اتو مو بابلیس مدل BaByliss Paris ST229E
  • اتو مو بابیلیس پرو مدل BaByliss Pro BAB2073EPYE
  • اتو مو بابیلیس مدل BaByliss ST325SDE
  • اتو مو پاناسونیک مدل EH-HV10
  • اتو مو حرفه ای بخاردار پرو مکس مدل Promax 5850C
  • اتو مو رمینگتون مدل REMINGTON S8590
  • اتو مو سرامیک باریک پرومکس مدل Promax 5735
  • اتوی مو فیلیپس مدل PHILIPS HP8316 محصول هلند
  • اتو و حالت دهنده مدل BaByliss Paris ST270E
  • اتو مو مک استایلر مدل MAC Styler MC-5509
  • اتو مو مک استایلر مدل MAC Styler MC-5507

اتو موی تیتانیومی

اتو موهای تیتانیومی خیلی زود داغ می‌شوند و بسیار سریع‌تر از اتو موی سرامیکی حرارت را منتقل می‌کنند. در صورتی که اتو موی تیتانیومی را برای مدت طولانی روی مو نگه دارید مو آسیب دیده و به اصطلاح می‌سوزد. بنابراین بهتر است این نوع اتو مو روی موهای ظریف و حساس به کار نرود. این اتو مو پیشنهاد مناسب برای افرادی با موهای زخیم و فر است. اگر شما فردی هستید که از اتو مو زیاد استفاده نمی کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این اتو مو را تهیه کنید زیرا ضرری برای موهای شما نخواهد داشت.

اما اگر شما فردی هستید که به طور مداوم موهای خود را اتو می کشید یا اتو مو را مدت زیادی روی مو قرار می دهید احتمال آسیب با این اتو زیاد تر است بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع اتو مویی از کارایی آن آگاه شوید و جنس موهای خود را بشناسید و پس از شناسایی جنس موها اقدام به خرید اتو مو کنید. در ادامه مقاله ی ( دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن ) شما را با یکی از نمونه محصولات برلیان سبز در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

اتو مو سرامیک با صفحات تیتانیومی پرومکس مدل Promax 5742

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن

اتو مو سرامیک با صفحات تیتانیومی پرومکس مدل Promax 5742 دارای صفحات 26 میلی‌متری برای صاف کردن موها است. روی صفحات اتو مو توسط تیتانیوم آبکاری شده است تا سازگاری بیشتری با مو داشته باشد و حرارت را به شکل یکسان در همه جای صفحه پخش کند.

در قسمت داخلی یکی از صفحات دکمه‌ی روشن/خاموش و نشانگر دستگاه دیده می‌شود. دمای صفحات اتو مو را می‌توان توسط کلید چرخشی آن تنظیم کرد. کمترین دمای قابل تنظیم 80 درجه سانتی‌گراد است و بیشترین دمایی که صفحات می‌توانند داشته باشند 210 درجه‌ی سانتی‌گراد است.

با روشن کردن دستگاه تنها 30 ثانیه طول می‌کشد تا المنت حرارتی به دمای تنظیم‌شده برسد. علاوه بر صفحات پشت آن‌ها هم تا 90 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم می‌شود. از این قابلیت برای ایجاد موج در انتهای مو یا ایجاد فر درشت می‌توان استفاده کرد اما نباید انتظار یک فر کننده را از آن داشت.

اتو موی تورمالین

اتو مو تورمالین نوع پیشرفته تری از اتو موها می باشد. تورمالین نوعی سنگ معدنی است که از آن در صفحات بعضی از اتوها استفاده می‌شود. معمولا تورمالین به صورت روکشی روی اتو موهای سرامیکی کشیده می‌شود. این سنگ قابلیت پخش حرارت به طور یکسان در سطح اتو مو دارد بنابراین نسبت به انواع دیگر اتو، موها را صاف‌تر و وز مو را نیز کمتر می‌نماید. علاوه بر این تورمالین ماندگاری حرارت روی اتو مو را بالا می‌برد. مزایای استفاده از اتو مو تورمالین این است که سبب می شود مو براق تر شود و همچنین باعث می شود تا مو صاف تر شده و وز کمتری را داشته باشد.

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن

  • اتو مو سرامیک با صفحات کراتین پرومکس
  • اتو مو سرامیک با صفحات کراتین پرومکس مدل Promax 5757k
  • اتو الکترونیکی حرفه ای مو والرا سری Swiss X مدل Valera Logica
  • اتو مو والرا سری Swiss X مدل Valera Brush And Shine
  • اتو موی ویبره دار بخار دار پرنسلی Princely PR157AT
  • اتوی مو کراتین رمینگتون مدل REMINGTON S8540

خرید اتو مو بر اساس جنس مو 

  • موهای صاف و نازک : اگر موهای باریک و نازک و کم‌پشت دارید، اتوهای سرامیکی برای شما مناسب‌تر است. این اتوها برای کاهش وز مو بسیار مناسب است. مدل‌هایی که کفی سرامیک دارند می‌­توانند برای نوع موی شما مناسب باشند چون اولاً از الکتریسته پیداکردن موهایتان جلوگیری می­‌کنند و مهمتر آنکه به موهایتان آسیب نمی‌­رسانند.
  • مو های صاف و ضخیم : مدل دادن به این نوع مو از حالت قبل سخت تر است و به حرارت بیشتری جهت حالت گیری نیاز دارد. برای سرعت بخشی به عمل اتو کردن این نوع مو بهتر است از انو موهای با عرض پهن تر استفاده کنید.
  • موهای موج دار و فر : اگر موهای ضخیم با فرهای ریز دارید، اتوی تیتانیومی بخرید. این اتوها علاوه بر دمای بالاتر، قابلیت یونیک (تولید یون) دارند و ظاهری صاف‌تر در موها ایجاد می‌کنند.
  • موهای آسیب دیده :  اتوهایی که صفحاتی از جنس تورمالین دارند، برای موهای آسیب‌دیده بسیار مناسب است. این اتوها را گاهی با نام اتوهای یونیک معرفی می‌کنند. این صفحات، یون‌های منفی را بیشتر از یون‌های مثبت تولید می‌کند که باعث کاهش وز و الکتریسیته ساکن در مو می‌شود.
  • موهای خشک : اگر موهای شما خشک است، بهتر است که از اتو تورمالین استفاده کنید. در واقع این نوع اتو باعث می‌شود که رطوبت موهای شما از دست نرود و حتی رطوبت را به موهای شما برمی‌گرداند و مانع از خشک‌شدن موهایتان می‌شود.

روش درست اتو کشیدن مو 

  • قبل از اتو کردن موها  برای مراقبت از مو و جلوگیری از آسیب دیدن و سوختن آن واکس مو  و کرم مو بزنید.
  • موها را به دسته های کوچک تقسیم کنید و آن ها را با حوصله اتو کنید.
  • قبل از اینکه از اتوی مو استفاده کنید مطمئن شوید که هیچ گرهی در میان موها باقی نمانده باشد.
  •  فراموش نکنید شما نباید بیش از پنج دقیقه اتوی مو را روی موهایتان نگه دارید.
  • قبل از اتو کشیدن موها آن ها را با نرم کننده بشویید و با سشوار خشک کنید. سپس بر روی موی کاملا خشک شده اتو مو بکشید.
  • تنظیم درجه حرارت اتو مو بستگی به موهای شما دارد اگر موهای وز و ضخیمی دارید باید درجه حرارت دستگاه را بیشتر کنید اما گر موهای نازک و تقریبا صافی دارید باید درجه حرارت دستگاه کم باشد.

ادامه ی روش درست اتو کشیدن

  • اگر موهای خیلی فری دارید باید موها را دو یا سه مرتبه اتو بکشید به این صورت که موها را به چند دسته تقسیم کنید و از پشت سر شروع کنید به اتو کشیدن موها، مراقب باشید اتو را خیلی به پوست سر نزدیک نکنید و پوست سرتان بسوزد.
  • اتو را از بالا به پایین روی موها بکشید و تا انتهای موها ادامه دهید این کار را آنقدر تکرار کنید تا موها کاملا صاف شوند مراقب باشید اتو را مدت طولانی روی یک بخش از مو نگه ندارید زیرا این کار به موها آسیب وارد میکند.
  • اگر موهایتان زود وز میشود باید بعد از اتو کشیدن هر قسمت از موها، روی آنها اسپری بزنید. اگر درجه حرارت اتو پایین باشد مجبورید هر بخش از موها را چندین بار اتو بکشید.
  • در پایان توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی موها در استفاده از اتو مو افراط نکنید.

ویدیوهای آموزشی در استفاده درست از اتو مو 

دانستنی های مفید در مورد اتو مو و روش درست استفاده از آن

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *