لباس زیر, مقاله

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام عنوان موضوعی است که امروز می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم. کمتر کسی هست که با واژه سوتین آشنایی نداشته باشد و برعکس عده ای کمی هستند که با انواع سوتین آشنا هستند. در این مقاله سعی داریم در مورد سوتین، انواع آن و شناخت ویژگی ها و کاربردهای هر کدام برایتان مطالبی را بیان کنیم.

سوتین چیست؟

سوتین در اصل واژه ای فرانسوی به معنای حامی و محافظ است که مهم ترین کاربرد آن محافظت از سینه ها است. که علاوه بر آن نه تنها فرم بهتری به سینه ها می دهد مانع از افتادگی سینه ها و قوز کردن کمر نیز می شود و اندام بانوان را زیباتر نشان می دهد. سوتین تاریخچه ای به قدمت تاریخ بشری دارد و اگر بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم باید تمام مقاله را به تاریخچه پیدایش سوتین اختصاص دهیم.

اما همین قدر کافی است که بدانیم در سال 1913 مری فیلیپس جیکوب اولین سوتین را که از دو تکه دستمال که با روبان بهم وصل شده بودند طراحی نمود. این اختراع در سال 1914 به نام برسلی ثبت شد اما در سال 1920 نام برسلی به Bra یا همان سوتین تغییر یافت. در طی سال ها سوتین ها تغییر شکل پیدا کردند و به شکل سوتین های امروزی در آمدند.

آشنایی با بخش های مختلف سوتین

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

  • کاپ : قسمتی که سینه در آن جای می گیرد.
  • پنل مرکزی : قسمتی که مثل پل بین دو کاپ قرار می گیرد.
  • راس کاپ : بالاترین قسمتی که کاپ به بند های جلو متصل می شود. این بالاترین نقطه کاپ می باشد.
  • بال ها : بخشی از بند ها می باشد که از انتهای کاپ به مرکز متصل و گسترده شده اند. هنگامی که یک سینه باز شده ببینید در هر طرف از کاپ ، یک تکه پارچه قرار دارد که در انتهای آن قلابی دوخته شده است، این قسمت را بال سوتین می گویند. بال ها به کاپ، بند شانه ای و قزن متصل می باشند.
  • بند شانه ای : این قسمت روی شانه ها قرار گرفته  و از یک طرف به کاپ متصل است. بندها اغلب قابل تنظیم می باشد و در سوتین های خاص قابل تعویض می باشند.
  • سیم یا فنر : این قسمت در اغلب سوتین ها موجود است. و موجب نگه داشتن و حفاظت بهتر از سینه ها می شود.
  • نوار پایینی : قسمتی که دور تا دور قفسه سینه را می گیرد.
  • گیره لغزنده : قسمتی از سوتین که توسط آن می توانید بند شانه ای را کوتاه یا بلند کنید.
  • قزن قفلی و قلاب : گیره های جفتی برای بستن سوتین که اغلب در پشت کمر بسته می شود. البته نمونه هایی از سوتین ها مثل سوتین بارداری قزن در جلو قرار دارد و سوتین از جلو بسته می شود. این قزن ها اغلب در سه ردیف برای سه سایز مختلف قرار می گیرند.

آشنایی با انواع کاپ و تفاوت آنها

در بخش قبل گفتم که به قسمتی که سینه در آن جای می گیرد کاپ گفته می شود. کاپ ها بر اساس سایز از کوچک به بزرگ توسط حروف انگلیسی نام گذاری می شوند. به طور کلی باید بگوییم سایز کاپ ها شامل A-B-C-D-E-F-G-H می باشند. A کوچکترین سایز کاپ و H بزرگترین سایز کاپ می باشد. هنگامی که سوتین می خرید مثلا سایز 75، این سایز اندازه دور کمر شماست. اما کاپ نشان دهنده اندازه سایز کاپ کاسه ای شکل سوتین گفته می شود.

برای اینکه بهتر متوجه شوید مثالی می زنیم. فرض کنید شما همیشه در کاپ C سایز 75 می خرید و اینبار برای خرید در کاپ B هم سوتین سایز 75 را خریداری می کنید بعد از پوشیدن متوجه می شوید که اندازه دور کمر سوتین مناسب است ولی کاپ ها کوچکتر هستند، اینجاست که متوجه تفاوت کاپ ها خواهید شد و می فهمید برای خرید در کاپ B باید سایز بزرگتر را انتخاب کنید یعنی سایز 80 در کاپ B مناسب شماست. به یاد داشته باشید که برندهای معتبر سایز های مختلف سوتین را در انواع کاپ دارند و البته اغلب سوتین های موجود در بازار در کاپ B هستند.

انواع سوتین

اکنون که تا حدودی با سوتین و بخش های مختلف آن آشنا شدید می خواهیم در این قسمت از مقاله ی ( آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام ) در مورد انواع سوتین با مطالبی را در میان بگذاریم. مطمئن هستیم مطالعه این بخش از مقاله برای شما جذاب خواهد بود. سوتین ها بر اساس مدل و کاربرد به انواع مخلفی تقسیم می شوند. شاید شگفت زده شوید وقتی بفهمید بیش از 50 نوع سوتین مختلف وجود دارد که هر کدام کاربرد و ویژگی خاص خود را دارد.

سوتین پوش آپ Push up bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین پوش اپ، یک سوتین لیفت دهنده که سینه ها را خوش فرم تر نشان می دهد. این سوتین سینه ها را به سمت بالا کشیده و آنها را به هم نزدیک می کند تا فرم زیبایی پیدا کنند. به این نوع از سوتین یقه باز یا چاکدار نیز می گویند چرا که بین دو کاپ آن فاصله است و با اتصال ظریف و کوچک بهم متصل می شوند . به همین دلیل با خیالی آسوده از زیر لباس های تان می توانید بپوشید . اما این نوع از سوتین به دلیل داشتن پد و یا اسفنج باعث بزرگتر نشان دادن سینه می شود. بعضی از این پد ها قابل تنظیم هستند. سوتین های پوش آپ به دلیل فرم دهندگی بالایی که دارند بین بانوان طرفداران زیادی دارند. این نوع از سوتین برای پوشیدن زیر تاپ و بلوز های یقه دار کاملا مناسب است.

سوتین پد دار Padded Bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین اسفنجی یا پد دار سینه ها را حجیم تر نشان می دهد و به طرف جلو کشیده و خوش فرم نشان می دهد. در داخل کاپ های این نوع از سینه بند اسفنج استفاده شده است که حالت ایستاده زیبایی را به سینه ها می دهد. سوتین های اسفنجی یا پد دار به دلیل اینکه برجستگی سینه را به خوبی نشان می دهند مناسب لباسهای نازک و بدن نما می باشند. بعضی از انواع این سوتین روی کاپ دارای جیب بوده که بتوانید پد اضافه کنید. این سوتین به گونه ای است که گردی سر سینه را پوشش داده و سینه به طور کامل برجسته شده و دیگر برجستگی نوک سینه نمایان نیست.

سوتین تی شرتی T-Shirt Bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین تی شرتی بسیار راحت و خوش پوش می باشد. کمتر خانمی را می توان پیدا کرد که یک نمونه از این سوتین را نداشته باشد. سوتین تی شرتی به دلیل راحت بودن برای استفاده روزمره مناسب می باشد. این نوع سوتین بدون درز و دوخت می باشد و روی لباس ردی به جا نمی اندازد. این سوتین را با لباس های نازک هم می توان استفاده کرد. البته زمانی که از تی شرت های تنگ استفاده می کنید این سوتین بهترین انتخاب می باشد.

سوتین کش پهن Wide bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

این نوع سوتین در قسمت پایین دارای کش پهن تری نسبت به دیگر سوتین ها دارد. سوتین های کش پهن مناسب کسانی است که می خواهند محافظت بیشتر از سینه نمایند. این سوتین‌های می‌توانند مانند تاپ عمل کنند، عموماً فنردار نیستند و بسیار راحت و نرم می‌باشند. از سوتین‌های کش پهن می‌توان به‌ طور روزانه استفاده نمود.

سوتین چند منظوره Convertible-Bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

 

سوتین چند منظوره به سوتین هایی گفته می شود که بتوان به صورت های گوناگون از آن استفاده کرد. از این سوتین ها می توان به صورت تک بند، دو بند یا بند ضربدی یا بدون بند استفاده کرد به همین دلیل نام دیگر این سوتین ها سوتین قابل تبدیل یا تبدیل شونده است. از این سوتین می توان در همه زمان ها با انواع لباس ها بهره برد. در این نوع از سوتین ، رکاب ها قابل جدا شدن هستند و شما می توانید با اتصال این رکاب ها در شکاف های مختلفی که در جلو و عقب سوتین طراحی شده است به دلخواه خود آن را ترکیب کنید. از این سوتین می توانید به عنوان یک سوتین ساده، دکلته، تک بند یا هالتر استفاده کنید.

سوتین بدون بند Strapless Bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین بدون بند یا استرابلس مناسب لباس های دکلته و مجلسی می باشد. این سوتین بدون بند و رکاب توسط باند محکم یا فنر بر روی سینه قرار می گیرند. در خرید این سوتین باید بسیار حساس بوده و اندازه دقیق دور سینه و کاپ را به درستی لحاظ کنیم زیرا اگر تنگ باشد روی بدن رد سوتین به صورت ناراحت کننده ای به جای می ماند و اگر گشاد باشد نمای خوبی به سینه ها نخواهد داد. اگر سایز و کاپ سوتین استرابلس را به درستی انتخاب کنید سینه ها به طرف جلو کشیده شده و نمای خوش فرم و زیبایی را ایجاد خواهد کرد.

سوتین بالکنی balcony bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین بالکنی سینه ها را گرد نشان می دهد و مقدار کمی سینه ها لیفت داده جمع می کند. مشخصه بارز این سوتین قرار گرفتن بندهای روی کاپ فاصله ی بیشتر نسبت به دیگر سوتین هاست. یکی دیگر از مشخصه های سوتین بالکنی کوتاه تر بودن ارتفاع کاپ نسبت به دیگر سوتین ها می باشد. به همین دلیل نام این سوتین را بالکنی گذاشته اند.

سوتین بالکنی سینه ها را به سمت بالا کشیده و به صورت گرد نشان می دهند البته کمی هم سینه ها لیفت می کند. سوتین بالکنی مناسب افرادی است که سینه های کوچک دارند زیرا اگر سینه ها بزرگ باشند از کاپ بیرون آمده و نمای زیبایی نخواهد داشت. به طور خلاصه می توان گفت سوتین بالکنی مناسب افراد با شانه های پهن و سینه های کوچک و سفت می باشد.

سوتین توری Lace bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

این نوع از سوتین از جنس تور بوده و دارای طرح ها و رنگ های متنوعی می باشد. این مدل از سوتین برای استفاده روزانه و هم برای زیر لباس های مجلسی کاربرد دارد. بعضی از انواع سوتین های توری در داخل کاپ دارای پد یا اسفنجی می باشند. سوتین های توری به دلیل زیبایی و جذابیت، تنوع مدل و  بالابردن تنفس پوست در دسته سوتین های پرطرفدار قرار دارند. این دسته سوتین ها در نمونه های مختلف فنر دار، بدون فنر، اسفنجی یا پد دار موجود هستند.

سوتین برلت Bralette bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین برلت یک سوتین بسیار ساده بدون بند و سیم بوده که کاملا نرم و لطیف می باشد. این سوتین انعطاف پذیری بالایی دارد و اغلب از جنس توری می باشد و کاملا راحت می باشد این سوتین ها سینه ها را لیفت نمی دهد و بسیار آزاد می باشد. تمام این ویژگی ها باعث شده که این سوتین در بین دختران نوجوان طرفداران بسیار داشته باشد.

مطمئن هستیم که تا به اینجا از مطالعه مقاله ی ( آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام ) لذت برده اید. با ما باشید تا شما را با انواع دیگر سوتین آشنا کنیم.

سوتین ورزشی Sports bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

در هنگام ورزش چه ورزش های پرتحرک و چه ورزش های کم تحرک سینه ها دچار تکان های آهسته تا شدید می شوند. با پیشرفت صنعت پوشاک در لباس زیر سوتین هایی به بازار آمد که بتواند به خوبی سینه ها را پوشش داده و در زمان ورزش به خصوص ورزش پر تحرک باعث کمتر جابه جا شدن سینه ها شود. سوتین ورزشی یکی از سوتین های پرکاربرد بوده که از سینه ها پشتیبانی کامل را به عمل می آورد. امروزه پوشیدن سوتین مناسب ورزش یکی از ضروریات بوده و نمی توان از آن غافل بود.

سوتین کپسول دار Capsule bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

 

سوتین کپسول دار نوعی دیگر از سوتین بوده که در آن کاپ ها به صورت جداگانه طراحی شده و باعث می شود که هوا در آن به راحتی جریان داشته و از بیماری های پوستی مانند قارچ جلوگیری شود. سوتین های کپسول دار به دلیل خارج کردن عرق هنگام فعالیت یا کار زیاد مفید بوده و باعث عرق سوز شدن و بوی بد بدن نمی شود.

سوتین بارداری Pregnancy bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

در دوران بارداری سینه ها بزرگتر شده و حساسیت بیشتری را ایجاد می کند. در این دوران نیاز به سوتینی است که نه تنها آزاد و راحت بوده بلکه فشاری به سینه وارد نشود. از این جهت بهترین انتخاب برای این دوران سوتین بارداری می باشد. سوتین بارداری از جنس کاملا نخی بوده و آزاد و راحت می باشد. کاپ این سوتین ها بزرگتر از حد معمول بوده و کاملا سینه را پوشش می دهد. یکی دیگر از مشخصه های سوتین بارداری داشتن بند پهن بوده که به خوبی سینه را محافظت کرده از تکان شدید آن جلوگیری می کند. دقت کنید سوتین بارداری نباید فنر داشته باشد و باید به صورت کاملا آزاد باشد تا رشد طبیعی سینه در دوران بارداری به مخاطره نیفتد.

سوتین شیردهی breastfeeding bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین های شیردهی شبیه سوتین های معمولی‌ بوده با این تفاوت که در سوتین شیردهی امکان کنار زدن کاپ و باز کردن دکمه قفلی یا زیپ کاسه سوتین با یک دست امکان پذیر بوده و خیلی راحت تر می توان به نوزاد شیر داد. از دیگر تفاوت های سوتین های شیردهی آزاد بودن سینه می باشد. اغلب این سوتین ها از جنس نخ می باشد. به طور کلی می توان گفت سوتین بارداری دارای ویژگی های فراوانی از جمله حفظ فرم مناسب برای بدن و جلوگیری از افتادگی اندام ها، شیردهی آسان و عدم نیاز به درآوردن لباس به طور کامل و جلوگیری از فشار وارد شدن به پستان ها به دلیل بالا کشیدن کامل سوتین های معمولی برای شیردهی به نوزاد می باشد.

سوتین پلانج Plinth bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

نوعی از سوتین که موجب نمایان شدن خطوط گردن و ترقوه می‌شود که این خطوط در افزایش جذابیت و زیبایی‌ اندام و حتی چهره نقش پررنگی دارد. با توجه به مدل‌های جدید لباس مجلسی که در مزون‌ها موجود است خانم‌ها، به‌ویژه خانم‌های جوان به لباس‌هایی علاقه‌مندند که یقه آن V شکل و یا به شکل حرف U است و تا پایین سینه امتداد دارد. تفاوت سوتین معمولی و پلانج در شیب بالایی سوتین می باشد در سوتین های عادی این شیب به صورت بسیار ملایم بوده در صورتی که در سوتین پلانج به صورت تیز و عمیق می باشد و در انتهای یقه سوتین دو کاپ سینه توسط بند بسیار نازکی به یکدیگر متصل می‌شوند.

سوتین ژله ای یا چسبی Adhesive  Bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین ژله ای که نام های دیگر آن چسبی و پروانه ای می باشد نوعی جدید از سوتین می باشد. این سوتین ها بدون بند پشت و بالا بوده و داخل کاپ چسبی نگهدارنده از جنس سیلکون می باشد که باعث نگه داشتن سینه می شود. در این سوتین بند های میانی یا قزن میانی دوری و نزدیکی سینه ها را تنظیم می کند. سو تین ژله ای بسیار نرم و راحت بوده و به راحتی قابل شستشو و استفاده مجدد می باشد.

سوتین ژله ای برای کسانی که می خواهند لباس مجلسی، لباس پشت باز یا هالتر بپوشند مناسب می باشد. نکته جالب در مورد این سوتین ها این است که امروزه رنگ هایی همخوان با انواع رنگ پوست در کاپ های متفاوت به بازار وارد شده شما می توانید به راحتی سوتین ژله ای هم رنگ پوست خود را بیابید. حتما برای خرید به سراغ برندهای معتبر و با کیفیت بروید تا سینه ها دچار آلرژی، حساسیت و یا ناراحتی پوستی نشود.

روش پوشیدن سوتین ژله ای 

برای پوشیدن این سوتین کافی است ابتدا سینه ها را تمیز کنید که آلودگی به سینه نباشد. پیشنهاد می شود از پاک کننده های پنبه ای قبل از پوشیدن سوتین استفاده کنید. ابتدا یک طرف سوتین را قرار دهید. کاپ سوتین را به سمت بیرون بچرخانید و با هر دو دست روی زاویه سینه مورد نظر قرار دهید ، سپس با نوک انگشتان خود لبه های کاپ را به آرامی روی سینه صاف کنید. همین عمل را روی سینه دیگر نیز تکرار کنید. مطمئن باشید دو طرف سوتین برابر است. بست جلو را وصل کنید. سپس چند ثانیه هر دو کاپ را فشار دهید تا ثابت شود. برای درآوردن سوتین کافی لبه های آن را گرفته از پوست جدا کنید این کار کاملا بدون درد می باشد.

سوتین فنر دار Springed bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین فنر دار از جمله سوتین هایی است که به خوبی سینه را محافظت کرده و باعث جابه جایی کمتر سینه می شود. این سوتین به خوبی از سینه ها پشتیبانی کرده و فرم دهی خوبی دارد. در زیر کاپ این سوتین سیم سفت و مقاومی تعبیه شده تا بتواند به خوبی سینه ها را نگه دارد. این سوتین سینه ها را به طرف بالا نگه داشته و فرم و شکل خوبی برای سینه رقم می زند. سوتین فنر دار لیف کننده سینه هم بوده و باعث جمع و جور تر نشان دادن سینه می شود. این سوتین مناسب کسانی می باشد که بر اثر کهولت سن یا شیردهی سینه های افتاده ای دارند. ولی در کل به صورت عموم نیز استفاده می شود. همچنین این سوتین برای کسانی که نمی خواهند دچار افتادگی سینه ها شوند مناسب می باشد.

سوتین کوچک کننده Minimizer bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین کوچک کننده مناسب کسانی هست که می خواهند سینه های خود را کوچکتر نشان دهند. کاپ این سوتین ها سینه را به خوبی پوشش می دهد. جنس سوتین از پارچه محکم بدون حالت کشسانی بوده تا بتواند به طور کامل سینه ها را فشرده نگه دارد. این سوتین بر آمدگی سینه را کم کرده به زیر بغل هدایت کرده و آن را توزیع و صاف می کند تا با این کار سینه ها، کوچک تر نشان داده شود. جنس بندها از پلاستیک بوده و حالت کشسانی دارد.

  • لازم به ذکر است به شدت از استفاده این سوتین ها در زمان طولانی بپرهیزید چون به بافت سینه آسیب زده و مشکلات متعددی را پیش می آورد.

سوتین هارنس Bra harness

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

واژه ی هارنس در لغت به معنای مهار، مهارکردن و تحت کنترل در آوردن می باشد. در واقع سوتین هارنس به معنای سوتینی به شکل تسمه و کمربند که وظیف نگهداری و حفاظت از سینه را دارد. در کل می‌توان سوتین هارنس را مجموعه‌ای از بندها و تسمه‌ها که با نظم خاصی به هم متصل شده‌اند و شکلی سوتین وار برای حفاظت سینه را دارد دانست. سوتین های هارنس ابتدا برای کوه نوردان زن و کار در ارتفاع طراحی شد اما بعدها که مورد استقبال بیشتر بانوان قرار گرفت مدل های جذاب تر و مجلسی تر آن نیز به بازار آمد. هارنس لمه ای، توری، فانتزی، مجلسی، چرم و نخی از جمله سوتین های هارنس موجود می باشد. سوتین هارنس سینه ها را لیفت کرده و فرم و شکل خوبی به سینه ها می دهد. اغلب این سوتین ها فاقد فنر و پد می باشند.

سوتین هالتر Barbell bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین هالتر نوعی از سوتین با طراحی بندهای پشت گردنی می باشد. این سوتین ها زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند. بندهای این سوتین پشت گردن بسته می شود. نمونه از سوتین هالتر را می توان به عنوان لباس نیم تنه استفاده کرد. لازم به ذکر است که این سوتین ها را نمی توان روزمره استفاده کرد. این سوتین ها قابل استفاده با تاپ ها و لباس هایی با یقه هالتری می باشد.

سوتین دکلته  Decollete bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

دکلته به لباس زنانه‌ای گفته می‌شود که قسمت بالاتنه آن باز است. کلمه decollete در اصل فرانسوی و به معنی قسمت بالایی تنه زن گردن، شانه و سینه است. از معنای دکلته به خوبی فهمیدید که سوتین دکلته چه ویژگی دارد. این سوتین دارای بند نبوده اما در صورت انتخاب سایز درست می تواند به خوبی از سینه ها محافظت کند. سوتین دکلته را می توان با لباس های دکلته و لباس های مجلسی که نمی خواهید بند سوتین پیدا باشد استفاده کرد.

نکته مهم این است که لباس مجلسی نباید وزن بیشتری را به سوتین تحمیل کند. سوتین دکلته مناسب خانم هایی است که سینه های بزرگی دارند این سوتین باعث خوش فرم تر نشان دادن سینه ها در این افراد می شود. سوتین دکلته در پشت به وسیله قزن یا زیپ بسته می شود. بعضی سوتین ها قابلیت دکلته شدن را دارند که بهشون تبدیل شونده می گویند.

سوتین راحتی Comfort bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین راحتی اغلب از جنس نخ بوده و بدون جک و اسفنج می باشد. این سوتین برای کسانی که سینه های بزرگی دارند مناسب می باشد. سوتین راحتی مثل تی شرت پوشیده می شود و بند و غزنی ندارد. این سوتین مناسب استفاده روزمره و فعالیت ورزشی می باشد.

سوتین دخترانه Teenage bra or girly 

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین دخترانه یا تینیجری همان طور که از نامش پیداست مخصوص دختران نوجوان بوده که می خواهند اولین تجربه های خود را برای پوشیدن سوتین داشته باشند. اغلب این سوتین ها راحت بدون اسفنج و فنر بوده و کمک می کند تا دختران نوجوان حساسیت کمتری نسبت به پوشیدن آن داشته باشند.

سوتین جلو باز شو Open the front bra

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

برای خیلی از خانم ها بستن سوتین پشت کمر بسیار خوشایند نیست و به دنبال سوتینی هستند که از طرف باز و بسته شود. این نوع از سوتین ها از جلو و قسمت بین دو کاپ باز می شوند. این نوع از سوتین ها می توانند نوعی از سوتین های نامبرده باشند فقط با این تفاوت که از قست جلو باز می شوند.

سوتین توکار Built-in bras

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

سوتین توکار تلفیقی از لباس یا تی شرت با سوتین می باشد. به این صورت که در قسمت سینه ها کاپ قرار گرفته که به صورت پد دار یا بدون پد، فنردار یا بدون فنر می باشد. مایوهای شنا را می توان نوعی از سوتین های توکار نامید. این سوتین ها به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. می توان گفت اغلب این نوع سوتین در لباسهای ورزشی دیده می شود.

سوتین نامرئی Invisible Bras

آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام

زمان زیادی هست که سوتین با بندهای نامرئی به بازار آمده ولی سوتین نامرئی نوعی جدید از سوتین می باشد که علاوه بر بندها قسمت کاپ و بند دور کمر نیز نامرئی می باشد. این مدل از سوتین کاملا شفاف بوده و سینه ها از دور بدون پوشش به نظر می آیند. سوتین نامرئی برای استفاده های مختلفی می باشد. این سوتین را می توان با لباس های پشت باز یا یقه های بسیار باز استفاده کرد و دیگر نگران خطوط یا پیدا بودن گوشه های سوتین نبود. البته خانم ها می توانند برای جذب بیشتر همسر خود و داشتن تجربه های خاص نیز از این سوتین استفاده کنند.

امیدواریم مطالعه مقاله ( آشنایی با انواع سوتین، شناخت ویژگی و کاربرد هر کدام ) به شما در شناخت بهتر انواع سوتین کمک کرده باشد و مطالب تازه ای را دریافت کرده باشید. مفتخریم که بگوییم برلیان سبز انواع سوتین های باکیفیت از انواع مدل ها را در مجموعه ی بی نظیر خود گردآوری نموده است شما با کلیک بر روی کلمه بانوان وارد صفحه سوتین خواهید شد.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *