لوازم برقی, مقاله

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده عنوان مقاله ای است که امروز قصد داریم با شما در مورد آن گفتگو کنیم. وقتی موهای صاف و بدون حالت داشته باشیم داشتن موهای فر واقعا لذت بخش و زیبا خواهد بود. شاید شما هم مثل من هر بار که به جشن های فستیوال مو فرفری ها نگاه کرده اید. به نظرتان بد نمی آمده که گاهی موهای خود را با فرهای ریز و درشت حالت داده و از موج دار بودن موهای خود لذت ببرید.

همچنین به فکر خرید یک فرکننده مو افتاده اید. فرکننده موی با کیفیت و کارکرد عالی و البته آسان. دستگاهی که بتوانید به راحتی در منزل از آن استفاده کنید و مجبور نباشید برای فر کردن موهای خود هر بار هزینه ی گزافی را بپردازید. اما به راستی در این بازار رنگارنگ و پر تنوع برند و جنس، کدام فرکننده مناسب می باشد و اصلا برای خرید یک فرکننده خوب باید به چه نکاتی توجه کرد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با مشخصات یک فرکننده خوب آشنا نماییم.

فرکننده چیست؟

هزاران سال پیش مردم از میله ‌های فلزی نازک برای فر کردن موهایشان استفاده می‌کردند و در همین یک یا دو دهه اخیر بیگودی‌ های معمولی و آبی پر طرفدارترین وسیله برای فر کردن موها بودند. اما اکنون دستگاه‌های پیشرفته ‌تری به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرکننده ها دستگاهایی با کارکردهای متفاوت که شما می توانید بر اساس سلیقه و جنس موی خود یکی از آنها را تهیه کرده و از داشتن موهای فر لذت ببرید.

خرید دستگاه فرکننده مو با توجه به انواع مختلفی که در بازار وجود دارد، می‌تواند گیج‌کننده باشد. هر یک از دستگاه‌های فرکننده کارآیی خاصی دارند و برای درست‌کردن نوع خاصی از فر طراحی شده‌اند. انتخاب نوع دستگاه فرکننده به نیاز و خواست شما بستگی دارد. این که شما تنها به دنبال دستگاهی برای فر کردن مو باشید یا نه به دنبال دستگاهی باشید که ضمن فر کردن مو حالت های فر مختلف را برای شما ایجاد کند در انتخاب و خرید فرکننده مهم می باشد. ما در ادامه مقاله شما را با انواع فرکننده های مو آشنا خواهیم کرد.

انواع فر کننده های مو 

  • فر مخروطی : فر مخروطی، عربی یا کله قندی. این نوع فرکننده، موها را به صورت S در می ‌آورد. توجه داشته باشید که نوع پیچیدن مو به دور فرکننده نیز در حالات مختلف، مدل فرهای متفاوتی به دست می ‌دهد.
  • فر لوله ‌ای : این مدل فرکننده به طور کلی بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اگر می‌ خواهید موهایتان فری ملایم و طبیعی داشته باشد، این دستگاه بسیار مناسب است. فرکننده‌ های لوله ‌ای در سایز‌های متنوعی وجود دارند. در زیر انواع فر لوله ای را توضیح می دهیم.
  • فر برقی : فرهای برقی، موها را به حالت مارپیچ در می‌ آورند و به آن فر سیم تلفنی یا نانسی نیز می ‌گویند. این نوع فرکننده در واقع عملکردی مانند دستگاه ‌های فرکننده میله ‌ای دارند، با این تفاوت که سرعت عمل در نوع برقی بالاتر می ‌رود و موها به صورت فر‌های ریزتر هم می ‌توانند حالت بگیرند.
  • فر برقی اتوماتیک (فر جادویی) : فرکننده ‌های اتوماتیک به این صورت عمل می‌ کنند که یک تکه از موها را به داخل دستگاه می‌کشند و آنرا به شکل فر مارپیچ خارج می‌ کنند. حالت موی خروجی، شبیه فر با مدل میله ‌ای که در بالا توضیح دادیم می ‌شود.
  • اتو موج : اتو موج مو یا انبر مو، از میله ‌ای دو قسمتی تشکیل شده و برای ایجاد فرهای مدل S و فرهای لوله ‌ای مناسب است.
  • موپیچ : دستگاه فرکننده موپیچ، ظاهری متفاوت نسبت به دیگر فرکننده ‌های مو دارد. این دستگاه با داشتن برجستگی‌ های‌ توپی شکل بر روی سطح میله آن، به موها فرهای خوش حالت S را می ‌دهد. همچنین این فرکننده برای موهای بلند بسیار مناسب است.

معیار انتخاب یک فر کننده مناسب مو چیست؟

به نظر شما برای خرید یک فر کننده مناسب باید به چه نکاتی توجه کرد. معیار انتخاب یک فرکننده مناسب مو چیست؟  مواردی که برای انتخاب یک فرکننده مو باید به آن توجه کرد عبارتند از جنس روکش فرکننده، قابلیت تنظیم درجه حرارت دستگاه فر مو و سیستم خاموشي اتوماتیک، خاصیت آیونیک بودن و داشتن سیم چرخان و بلند دستگاه می باشد. در ادامه مقاله ی ( دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده ) درباره هر یک از موارد با شما گفتگو خواهیم کرد.

قطر استوانه دستگاه فرکننده

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

قطر استوانه دستگاه های فرکننده را در اندازه‌های مختلفی از 9 میلی‌متر تا 5 سانتی‌متر می‌سازند. هر یک از این اندازه‌ها برای درست‌کردن نوع متفاوتی از فر به کار می‌روند. به‌ طورکلی هرچه فرکننده بزرگ‌تر باشد برای فرهای درشت‌تر و شل‌تر مناسب‌تر است. برای فرهای ریز سفت بهتر است از فرکننده‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

جنس روکش فر کننده 

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

در موقع خرید فر کننده ها باید به جنس روکش توجه کنید. فر کننده ها عموما در دو روکش فلز و سرامیک موجود هستند. اما دستگاه فر کننده موی با جنس سرامیک طرفداران بیشتری دارند. در برخی از فر کننده ها هم از تورمالین در کنار سرامیک استفاده شده است که این خصوصیت سبب ميشود بعد از استفاده از فر کننده، موهای شما وز نشود. انواع دیگری از فر کننده ها هم هستند که در پوشش آنها از سرامیک به همراه تیتانیوم و یا ابریشم استفاده شده است. در هر صورت پوشش سرامیک با هر پوشش دیگری که همراه باشد باعث محافظت از موهای شما ميشود.

قابلیت تنظیم درجه حرارت دستگاه فر مو

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

عموما جنس و مدل مو در اشخاص یک خانواده متفاوت است. افرادی که دارای موهای نازک تر هستند باید از درجه حرارت پائین و افرادی که دارای موهای ضخیم و پر پشت هستند باید از درجه حرارت های بالا براي حالت دادن به موهای خود استفاده کنند. از این جهت داشتن یک دستگاه فر کننده مو که قابلیت تنظیم درجه حرارت را داشته باشد به خوبی میتواند پاسخگوی تمام اشخاص خانواده باشد. با استفاده از این خصوصیت میتوانید دمایی را مناسب با مدل موهای خود انتخاب کنید تا موهایتان دچار آسیب نشود. درجه تنظیم شده را میتوانید بر روی صفحه نمایشگر موجود بر روی فر کننده مشاهده کنید.

سیستم خاموشي اتوماتیک

حتماً براي شما هم پیش آمده است که بعد از استفاده کردن از فر کننده فراموش کنید که آن را خاموش کنید و امکان دارد آن را در مکان هایی بگذارید که سبب حریق و حوادث جبران ناپذیری شود. از این جهت در دستگاه هایی که به بازار وارد شده اند قابلیتی قرار داده شده است که بعد از گذشت مدت زمانی( عموما 60 دقیقه) این ابزار بطور اتوماتیک خاموش ميشود. وجود این قابلیت در دستگاه فرکننده مو سبب افزایش ایمنی دستگاه ميشود.

آیونیک

خواص آیونیک از وِز شدن موها و آسیب دیدن آن ها بر اثر گرما جلوگيري ميکند و همچنين باعث درخشندگي و حالت پذیری بهتر موها ميشود . بعضی از اقسام حالت دهنده ها و بیگودی های برقي هم دارای خواص آیونیک هستند. یعنی در کنار پوشش سرامیکی دستگاه، تورمالین هم وجود دارد. این خصوصیت باعث جلوگیری از وز شدن موها می شود. در واقع داشتن این مشخصه، به آیونیک بودن دستگاه مشهور است. به طور کلی استفاده مداوم از فرکننده یا بابلیس موجب آسیب رساندن به مو می شود. اما اگر این ویژگی را داشته باشد، تا حد زیادی از صدمه به مو جلوگیری می کند. همچنین این ویژگی سبب درخشندگی مو و حالت پذیری هرچه بهتر مو می شود.

سیم بلند با قابلیت چرخش 360 درجه‌

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

یکی از نکاتی که هنگام خرید فرکننده مو باید به آن توجه کنید سیم بلند با قابلیت چرخش 360 می باشد. هنگام کار با دستگاه به ضرورت این گزینه به خوبی پی خواهید برد. این مزیت به شما کمک می کند آزادی عمل بهتری داشته باشید و در هنگام کار با دستگاه سیم گره نخورده و بتوانید به راحتی  با دستگاه کار کنید.

 

انواع فر مو

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

 

 

در این قسمت از مقاله ی ( دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده ) شما را انواع فرکننده مو آشنا خواهیم کرد.

  • فر درشت: این مدل از فر کننده های مو برای افرادی که موهای بلند ولی با حجم کم دارند مناسب است. قطر این مدل حدود 3.5 سانتی متر می باشد.
  • فر متوسط : این مدل از فرکننده مو ، دارای قطر 3 سانتی متر می باشد و برای موهای متوسط مطلوب ترین مورد می باشد.
  • فر پُر : این مدل از فر کننده های  برای موهای کوتاه مناسب تر است. میله این مدل دارای قطری تا 2.5 سانتی متر می باشد.
  • فر ریز : فر کننده های  با قطر 1.5 سانتی متر و کم تر، در این گروه قرار می گیرند. این مدل از فر کننده های بابلیس برای افرادی که موهای با فر بسیار ریز را می پسندند، مناسب است.
  • فر کم : ایده‌ال ترین مورد برای افرادی با موهای بلند، فرهایی با قطر 4.5 سانتی متر می باشد.

نکات مهم در استفاده از فرکننده مو 

دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده

  • موهای خود را بشویید و از نرم کننده مناسب استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از فرکننده موها را کاملا خشک کنید به طوری که اصلاً مرطوب نباشند.
  • از اسپری محافظت‌کننده مو در برابر گرما استفاده کنید و آنرا به تمامی موهای خود بزنید و سپس موها را با شانه دندانه درشت، شانه کنید.
  • اگر مایل بودید کمی از اسپری‌ های مخصوص مو یا موس برای حالت‌گیری بیشتر موها استفاده کنید.
  • درجه حرارت فرکننده را متناسب با جنس موی خود تنظیم کنید. اگر موهای نازک دارید، از درجه ‌های پایین‌ تر و برای موهای ضخیم از درجه حرارت متوسط رو به بالا استفاده کنید. فراموش نکنید هرگز از بالاترین درجه استفاده نکنید.
  • در پایان از اسپری تثبیت ‌کننده برای حفظ حالت مو به مدت طولانی استفاده کنید.
  • دستگاه دور از دسترس کودکان باشد.
  • بعد از استفاده، برای جلوگیری از خسارت های احتمالی دستگاه را خاموش نمایید‌.
  • هنگام استفاده، برای جلوگیری از سوختگی پوست دست، دستکش بپوشید.
  • دستگاه را در جعبهٔ مخصوص نگه داری کنید.

ویدیوهای آموزشی

در این قسمت از مقاله ی ( دانستی هایی مفید در مورد فر کننده ها از خرید تا روش درست استفاده ) برای شما دوستان عزیز برلیان سبز لینک هایی از بهترین ویدیوهای آموزشی در مورد کار با فرکننده ها گذاشته ایم. امیدواریم تماشای این ویدیو به شما کمک کند تا موهایی زیباتر داشته باشید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *