پوست, مقاله

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟ مراقبت از پوست صورت امروزه یکی از مهمترین دغدغه های افراد می باشد. این روزها که آلودگی هوا یکی از مشخصه های بارز شهرهای صنعتی و بزرگ می باشد، حفظ سلامتی و شادابی پوست صورت بسیار حیاتی و مهم می باشد. استفاده از انواع کرم ها و لوسیون ها و ضد آفتاب ها تا حدی می تواند پوست ما را در برابر این آلودگی ها محافظت کند، اما برای محافظت بهتر و دقیق تر از پوست صورت ما به چیزی بیش از اینها نیاز داریم. ماسک صورت از جمله ابزاری است که امروزه به کمک آمده و با استفاده از آن می توانیم تا حد زیادی پوست در برابر انواع آسیب ها ایمن کرده و حتی پوست آسیب دیده را نیز ترمیم کنیم.

ماسک خیار

در گذشته مادران ما از برش های خیار بر روی صورت خود استفاده می کردند. خیارها به صورت ورفه ورقه یا دایره ای خرد می شد و روی پوست قرار می گرفت. احتمالا بدون اینکه فلسفه این کار را بدانیم، بازی بازی ما هم ورقه های خیار را روی صورت قرار می دادیم و خنکی و حس تازگی که بهمان دست می داد، لذت می بردیم.

آنروزها نه از این حجم آلودگی هوا و محیط خبر بود و نه این همه عوامل استرس زا وجود داشت، و البته این مشغله و گرفتاری هم نبود که یادمان برود که پوست خود برسیم. اگر چه امروزه تهیه میوه خیار بسیار آسان است، اما اینکه وقت بگذاری خوب بشویی و بعد ورقه ورقه کنی و روی صورت بگذاری و بخواهیم در همان زمان ممکن با گذاشتن ورقه های خیار کل مواد مغذی و معدنی خیار روی پوست ما نشسته و اثر بگذارد، انتظاری عیر عقلانی و دور از ذهن می باشد.

پس چه باید کرد؟ جای نگرانی نیست؟ امروزه به مدد پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت پزشکی و مراقب پوست انواع ماسک های میوه از برندهای مختلف به باز آمده که ماسک خیار یکی از آنهاست. ماسکی با خواص شگفت انگیز و باورنکردنی برای پوست صورت. در ادامه مقاله ی ( در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟ ) ما در مورد خواص ماسک خیار با شما صحبت خواهیم کرد.

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

خواص ماسک خیار به صورت خلاصه

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

روشن کننده پوست

اگر به دنبال ماسکی برای روشن کردن پوست و شفافیت پوست می باشید ماسک خیار بهترین گزینه می باشد. این ماسک با برطرف کردن انواع آلودگی ها از سطح پوست، پوستی روشن و لطیف را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ماسک خیار با داشتن ویتامین E در روشن کنندگی پوست بسیار موثر می باشد. همچنین خیار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به خوبی می تواند عواملی که باعث تیرگی پوست می شود را از روی  برطرف کند.

مرطوب کننده و آبرسان

یکی از مشخصه های اصلی ماسک خیار ، خاصیت مرطوب کننده گی و آبرسانی این ماسک می باشد. همین خاصیت باعث شده که این ماسک یکی از گزینه های پرطرفدار در فصل تابستان و روزهای گرم سال باشد. ماسک خیار به دلیل سرشار بودن از ویتامین A به خوبی باعث آبرسانی عمیق پوست می شود، نتیجه این آبرسانی عمیق پوست برطرف شدن خشکی پوست و جوانسازی پوست می باشد. اگر پوست خشکی دارید به جای استفاده از مرطوب کننده ها و صدها ماده شیمیایی دیگر کافیست یک دوره از ماسک خیار استفاده کنید. تاثیر این ماسک بر روی پوست شگرف و باورنکردنی می باشد.

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

خواص ضد پیری

یکی از خاصیت های بسیار عالی ماسک خیار خاصیت ضد پیری می باشد. ماسک خیار به دلیل آبرسانی و مرطوب کنندگی عمیق پوست و به همراه داشتن مواد معدنی و مغذی مانند اسید پانتوتنیک که نوعی ویتامین B می باشد به خوبی می تواند از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری کند. این نوید را به شما می دهیم که در صورت استفاده دوره ای ماسک خیار چین و چروک های پوست به خصوص در ناحیه اطراف چشم از بین رفته و پوستی شفاف و صاف خواهید داشت. البته به خاطر داشته باشید برای رفع چین و چروک های ایجاد شده روی پوست بهتر است در کنار ماسک خیار از محصولات مفید در این زمینه نیز استفاده شود.

ترمیم و بازسازی پوست

از دیگر خواص ماسک خیار که می توان به آن اشاره کرد ترمیم و بازسازی پوست می باشد. ماسک خیار به دلیل داشتن مواد معدنی و مغذی مفید برای پوست و سرشار بودن از انواع آنتی اکسیدان ها و همچنین به دلیل داشتن انواع ویتامین ها مانند ویتامین B7 و E ، B ،C ،B6 که در بازسازی و ترمیم پوست موثر می باشند به خوبی می تواند متابولیسم سلولی پوست را فعال کرده و منجر به بازسازی پوست شود. یکی از مزایای ترمیم و بازسازی پوست، جوانسازی پوست و ایجاد پوستی تازه، شفاف و بدون چین و چروک می باشد. با استفاده از ماسک خیار بافت های آسیب دیده پوست ترمیم شده و پوستی نو و شفاف ایجاد می شود.

موثر در درمان آکنه 

یکی از ویژگی های بسیار خوب ماسک خیار برای پوست صورت موثر بودن در درمان آکنه می باشد. البته قبل از چگونگی کارکرد ماسک خیار در درمان آکنه باید بگوییم که اگر آکنه صورت شما بیش از حد معمول است حتما باید به متخصص مراجعه کرده و برای درمان کامل آن از روشهای اصولی و علمی استفاده کنید. ماسک خیار دارای ماده ای موثر به نام اسید فولیک (اسید B۹) بوده که در درمان آکنه موثر می باشد.

این ماسک فوق العاده نه تنها در درمان آکنه موثر بوده، بلکه به خوبی می تواند در برطرف کردن جوش های سرسیاه نیز موثر باشد. ماسک خیار با زدودن کامل آلودگی ها و کثیفی ها از سطح پوست و لایه برداری ملایم پوست به خوبی می تواند عواملی را که با عث ایجاد جوش و آکنه می شود را از بین برده و به مرور زمان باعث برطرف شدن آکنه و جوش های سرسیاه شود.

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

متعادل کننده چربی پوست

یکی دیگر از خواص ماسک خیار کنترل کننده و متعادل کننده چربی پوست می باشد. این مشخصه برای افرادی که دارای پوست چربی می باشند، بسیار ضروری می باشد. این افراد با استفاده از ماسک خیار به صورت دوره ای به خوبی می توانند چربی پوست خود را متعادل کرده و از ایجاد آسیب هایی که بر اثر بالابودن چربی به پوست وارد می شود جلوگیری کنند. این ماسک باعث تنفس بهتر پوست شده و شفافیت و طراوت خوبی به پوست خواهد داد. البته این نکته را باید اذعان کنیم که ماسک خیار برای انواع پوست مناسب می باشد.

روشن کننده پوست

اگر به دنبال ماسکی برای روشن شدن پوست و شفافیت پوست خود می باشید، ماسک خیار بهترین گزینه می باشد. این ماسک با آبرسانی عمیق پوست، همچنین لایه برداری ملایم و ترمیم و بازسازی پوست باعث می شود پوستی روشن و شفاف داشته باشید. افرادی که به صورت مداوم از مواد آرایشی استفاده می کنند یا در معرض آلودگی هوا و محیط می باشند، به مرور زمان روشنی و شفافیت پوست خود را از دست خواهند داد. ماسک خیار در این زمینه بسیار کمک کننده بوده و می تواند باعث طراوت و شفافیت پوست شده و روشن کننده پوست خواهد بود.

حذف خستگی و آثار استرس بر روی پوست

شاید از جمله کسانی باشید که از برش های خیار بر روی پوست استفاده کرده، و از احساس خنگی، طراوت و تازگی که خیار به پوست داده لذت برده اید. یکی از مشخصه های ماسک خیار همین زدودن خستگی و آثار استرس از روی پوست و دادن احساس تازگی و خنکی به پوست می باشد. ماسک خیار به خوبی می تواند آثار خستگی و استرس را از روی پوست برطرف کند. بیشتر افرادی که دارای مشاغل حساس بوده و دائما در معرض استرس و نگرانی هستند، دارای پوستی خسته و بی حال می باشند، ماسک خیار برای رفع بی حالی و خستگی پوست در این افراد می تواند بسیار موثر باشد.

در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟

خواص ضد التهابی

همیشه استفاده از ماسک این نگرانی را پیش می آورد که مبادا استفاده از این ماسک باعث قرمزی، سوزش، و جوش بر روی پوست شود، این نوید را به شما می دهیم که ماسک خیار دارای خاصیت ضد التهابی می باشد. همانطور که می دانید استفاده از برش های خیار بر روی صورت باعث برطرف شدن قرمزی، التهاب و سوزش پوست می شود، ماسک خیار نیز همین عملکرد را به گونه ای بهتر دارد. این ماسک بی نظیر نه تنها باعث التهاب و هر گونه حساسیتی بر روی پوست نمی شود، بلکه باعث برطرف شدن آثار آفتاب سوختگی و قرمزی پوست می شود.

مراقبت از پوست

امروزه مراقبت از پوست و حفظ شادابی و طراوت پوست یکی از مشخصه هایی است که نشان می دهد فرد تا چه حدی برای خود ارزش قائل است. رسیدگی به پوست نشان می دهد که شما از عزت نفس بالایی برخوردار بوده و به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید، و طبق نظر روانشناسان کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، انسان های قابل اعتماد تری هستند. پس حتی اگر تا به امروز در این مورد بسیار مهم کوتاهی می کردید از این لحظه به بعد تنبلی را کنار گذاشته و برای سلامتی و شادابی پوست خود وقت بگذارید.

مراقبت از پوست جنبه پیشگیری داشته و به خوبی می تواند پوست شما را از آسیب ها و مخاطراتی که در آینده برای آن ایجاد می شود مصون نگه دارد. همچنین با صرف کمترین هزینه برای مراقب از پوست می توانید از بروز بسیاری از بیماری های پوست جلوگیری کرده و در آینده نیازی به هزینه های کلان برای بازیابی و درمان پوست نداشته باشید.

سخن پایانی 

امیدواریم مطالعه مقاله (( در مورد خواص بی نظیر ماسک خیار برای صورت چه می دانید؟ )) برای شما مفید واقع شده باشد. ما در این فرصت کوتاه سعی کردیم تمام ویژگی ها و خواص استفاده از ماسک خیار را برای شما بیان کنیم. بسیار خوشحال می شویم اگر نکته یا مطلبی از قلم افتاده ما را در قسمت نظرات آگاه سازید.

فروشگاه اینترنتی برلیان سبز با گردآوری بهترین محصولات از برترین برندها در خدمت شما می باشد. با مراجعه به قسمت فروشگاهی سایت برلیان سبز می توانید از نزدیک با انواع محصولات ما آشنا شده و در مورد هر یک از محصولات مورد نظر خود اطلاعات کاملی دریافت کرده و نسبت به خرید محصول اقدام نمائید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *