آرایش صورت, مقاله

اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب

یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی، کرم پودر است که نحوه انتخاب و مصرف صحیح آن حائز اهمیت می باشد. در این مقاله ما سعی داریم شما را با اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست آشنا سازیم. یک کرم پودر خوب می تواند نواقص پوست شما را برطرف کند. برعکس، اگر در انتخاب آن دقت لازم به عمل نیاید، نه تنها عیوب را برطرف نمی کند بلکه موجب پیر تر نشان دادن پوست صورت نیز می شود. همانطور که می دانید استفاده از بهترین کرم پودر برای زیرسازی آرایش بسیار راحت تر از پنکیک یا کانسیلر است. طیف وسیع رنگ‌های کرم پودر این امکان را به شما می دهد که متناسب با رنگ پوست خود، محصول موردنظر را انتخاب و خریداری کنید. برلیان سبز قصد دارد در این مقاله شما را در انتخاب بهتر کرم پودر یاری کرده و مشاوره خوب و صادقانه ای را برای شما رقم بزند.

اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست، شناخت نوع و تن رنگی پوست می باشد. این نکته بسیار مهم و ضروری می باشد. فرض کنید شما بدون شناخت نوع پوست خود کرم پودری مناسب پوست چرب تهیه کنید و بعد از نتایج بد آرایش متوجه شوید که پوست شما خشک بوده غیر از اینکه هزینه بیشتری متحمل می شوید به پوست خود ناخواسته آسیب می زنید. به همین دلیل ما اولین گام برای انتخاب کرم پودر را شناسایی نوع و تن رنگ پوست می دانیم.

شناخت نوع پوست 

پوست دارای انواع مختلفی شامل پوست چرب، خشک و مختلط می باشد. روش های زیادی وجود دارد تا شما متوجه شوید چه نوع پوستی دارید که ما برای شما یکی از آنها اشاره خواهیم کرد. برای شناخت پوست از ناحیه ای به نام ناحیه T در صورت استفاده خواهیم کرد. این ناحیه در واقع روی بینی و پیشانی شماست. اگر این دو را با خطی فرضی به هم وصل کنید کنار یکدیگر تشکیل حرف T انگلیسی خواهند داد. به دلیل اینکه چربی پوست روی این ناحیه بیشتر متمرکز می شود، از آن برای تعیین نوع پوست استفاده خواهیم کرد.

اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب

روش اول 

برای اینکه نوع پوست صورت را تشخیص دهید،نیاز است که ابتدا پوست صورت را تمیز کنید. صورت باید به گونه ای باشد که هیچ گونه آثار آرایش و کرم روی صورت نباشد. بنابراین صورت خود را از با تمیز کننده ملایم صورت پاک کرده و یک ساعت صبر کنید. حال با یک دستمال به منطقه T صورت خود آرام ضربه بزنید و بعد از چند بار آن را بردارید. می توانید دستمال را به آرامی روی آن قسمت بکشید. با مشاهده دستمال به نتایج زیر می توانید برسید.

اگر دستمال چرب بود شما پوست چرب یا ترکیبی دارید. برای تعیین آن می توانید دستمال تمیز دیگری روی گونه ها بکشید اگر گونه ها نیز چرب باشند پوست شما چرب است. ولی اگر روی گونه ها چربی موجود نباشد و شما در آن قسمت احساس کشیدگی و خشکی داشته باشید پوست شما ترکیبی است(ترکیب چرب و خشک).

اگر دستمال خشک بود پوست شما خشک یا نرمال می باشد. تفاوت پوست خشک و نرمال در این است که اگر پوست شما خشک باشد احساس کشیدگی بعد از شستشوی صورت خواهید داشت ولی پوست نرمال کاملا عادی به نظر می رسد. پوست های نرمال نسبت به بقیه انواع پوست ها نیاز به مراقبت کمتری دارند.

اگر پوست شما بعد از استفاده از پاک کننده یا شوینده ها دچار قرمزی، خارش یا جوش شود، پوست شما در گروه پوست های حساس قرار می گیرد. همچنین اگر پوست شما دچار علایم حساسیت باشد و پوسته پوسته شود. در این صورت شما پوست خشک و حساسی دارید.

روش دوم 

روش دیگری برای شناخت پوست نیز هست که آن شناخت نوع پوست از طریق منافذ است. اگر منافذ پوست شما قابل مشاهده باشند ولی خیلی بزرگ نباشند پوست نرمالی دارید. پوست خود را با دو انگشت خود بکشید اگر منافذ هنوز هم دیده می شوند پوست شما چرب و اگر دیده نشوند پوست شما خشک می باشد. در پوست های ترکیبی نیز منافذ وجود دارند اما در اندازه های مختلف که د رواقع نتیجه ترکیب چند نوع پوست می باشد. امیدواریم با یکی از این دو روش بیان شده به نوع پوست خود پی برده باشید.

 

اولین گام برای انتخاب کرم پودر مناسب

شناخت تن رنگی پوست

همانطور که گفتیم قبل از انتخاب کرم پودر شما نیاز به شناختن نوع و رنگ پوست خود دارید. در مطالب قبل راجع به شناخت نوع پوست نکاتی را با شما در میان گذاشتیم اکنون نوبت به چگونگی شناخت رنگ پوست رسیده است. استفاده از کرم پودری که مناسب تن رنگی پوست باشد، مهمترین قسمت یک میکاپ است. با ما باشید تا شما را در شناخت بهتر رنگ پوست تان راهنمایی کنیم. تن رنگی پوست شما رنگی است که در زیر پوست شما وجود دارد، در حالی که رنگ روی پوستتان ممکن است بر اثر عوامل مختلفی مثلا نور خورشید تغییر کند. در کل سه نوع تن رنگی پوست سرد، گرم و خنثی یا طبیعی داریم. در ادامه مطلب شما را با شناخت درست نوع تن رنگی پوست خود آشنا خواهیم کرد.

تن رنگی سرد

اگر پوست شما مشخصات زیرا را دارست تن رنگی پوست شما سرد می باشد.

  •  رگ های روی مچ دستتان آبی یا بنفش است.
  • زیورآلات نقره روی پوست شما بیشتر خودنمایی می کند تا جواهراتی از طلا
  • وقتی به پوست خود در آفتاب نگاه می کنید ، به رنگ آبی دیده می شود.

پس نتیجه خواهیم گرفت افرادی که تن رنگی پوستشان سرد است، دارای پوست هایی با تنالیژه رنگ های قرمز، صورتی یا آبی هستند.

تن رنگی گرم

داشتن مشخصات زیر نشان دهنده تن رنگی گرم پوست می باشد.

  • رگ های روی مچ دست سبز کم رنگ یا زیتونی است.
  • جواهرات طلا نسبت به زیور آلات نقره روی دست جلوه ای زیباتر دارند.
  • هنگامی که به پوست خود در آفتاب نگاه می کنید ، زرد رنگ به نظر می رسد.

بنابراین افرادی که تن رنگی پوستشان گرم است ، پوستشان دارای تنالیژه رنگ های زرد، طلایی یا هلویی می باشد.

تن رنگی خنثی (طبیعی )

اکثر افراد دارای تن رنگی طبیعی یا همان خنثی می باشند. بررسی های زیر روی پوست نشان دهنده پوست طبیعی می باشد.

  • رگ های روی مچ دستتان آبی – سبز است.
  • جواهرات طلا یا نقره فرقی نمی کند هر دو جلوه ی خوبی روی دست شما دارد.
  • وقتی به پوست خود در آفتاب نگاه می کنید، به رنگ مایل به سبز دیده می شود.

افرادی که تن رنگی پوستشان خنثی است ، پوستشان دارای تنالیژه رنگ های صورتی ، قرمز ، آبی ، زرد و یا طلایی و هلویی نیست ، بلکه در مابین این رنگ ها می باشد. شما اکنون می توانید با استفاده از نکات گفته شده شناخت بهتری از نوع و تن رنگی پوست خود پیدا کنید.

امیدواریم این مقاله شما را در شناخت بهتر نوع و تن رنگی پوست تان یاری کرده باشد. با ارسال نظر و دیدگاه خود ما را در نوشتن مطالب به روز تر و مفید تر یاری نمایید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *