پوست, مقاله

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز موضوعی است که نه مربوط به امروز بوده و نه دیروز . شاید غلو نباشد که بگوییم از آفرینش انسان تا به حال مهمترین دغدغه بشر حفظ جوانی بوده و سالها انسان در پی راز و رمزی بوده تا بتواند جوانی خود را حفظ کند. در داستانها خوانده ایم که چه انسانها بودند که زندگی خود را صرف پیدا کردن آب حیات کردند تا جوانی خود را همیشگی کنند. درست یا غلط این موضوع به کنار اما با پیشرفت علم انسان توانست راههایی بیابد برای جوانی بشتر بدن و پوست خود.

راههایی پیدا کرد برای مبارزه با پیری زودرس پوست و بدن و توانست سالهای جوانی را برای خود تا حدی حفظ کرده و از جوانی خود لذت بیشتری ببرد. در این بین خانم ها بیشتر از مردان به دنبال حفظ جوانی پوست خود بوده و هستند. ما در این مقاله قصد داریم به شما راههایی برای مقابله با پیری زودرس پوست و حفظ جوانی و شادابی پوست پیشنهاد دهیم. مطمئنا خواندن این مقاله و استفاده از راه حل ها به شما در حفظ جوانی و شادابی پوست تان کمک خواهد کرد.

علل پیری پوست

ابتدا قصد داریم با شما در مورد علل پیری پوست صحبت کنیم به عکس زیر توجه کنید. دو خانم هم سن اما با پوستی متفاوت.

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز

دو خانم هم سن اما با پوستی متفاوت.

به نظر خود شما چه عواملی باعث می شود که پوست جوانی خود را از دست داده و دچار چین و چروک شود. تفکر در این موضوع بسیار مهم بوده و باعث می شود با شناخت علت های پیری زودرس پوست بهتر بتوانید با آن مقابله کنید. در ادامه مقاله ی جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز ما شما را با مهمترین عوامل پیری پوست آشنا خواهیم کرد.

سن

مهمترین عامل که پوست با پیری مواجه می شود بالا رفتن سن می باشد. که همین عامل زمانی که شما رژیم غذایی نادرست دارید یا از پوست خود به خوبی محافظت نمی کنید تشدید یافته و حتی در سنین جوانی نیز برای پوست اتفاق می افتد.

آفتاب

علت مهم دیگری که باعث پیری زودرس پوست می شود آفتاب بوده که تاثیری شدید بر روی پوست حتی در زمستان دارد. با یک نگاه به صورت کسانی که کار و شغلشان به گونه ای است که ساعات زیادی زیر آفتاب می باشند به خوبی به تاثیر آفتاب بر روی پوست پی خواهید برد.

سیگار

شاید باور نکنید اما باید بدانید یکی از عوامل پیری پوست کشیدن سیگار می باشد که متاسفانه در زمان فعلی بین خانم ها نیز در حال رواج می باشد. به غیر از نیکوتین، سیگار حاوی ترکیبات سمی بسیاری است که به سلول ها آسیب وارد کرده و روند پیری پوست را بیشتر می کنند. سیگار کشیدن موجب تخریب کلاژن می شود و توانایی بدن برای جذب مواد مغذی را کاهش می دهد. افراد سیگاری در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های پوستی و همچنین مشکلات جزئی پوست مانند جوش های چرکی قرار دارند.

رژیم غذایی نادرست

یکی از عوامل مهم در ایجاد چین و چروک در صورت و پوست رژیم غذایی نادرست می باشد که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. رژیم غذایی که عاری از ویتامین ها و مواد معدنی باشد می تواند زودتر از موعد پوست شما را دچار چین و چروک و پیری کند.

تغذیه و رژیم‌های غذایی ناسالم به لطافت پوست آسیب می‌رساند. مصرف زیاد مواد قندی و شیرینی‌جات، کاهش استفاده از میوه و سبزیجات، مصرف بیش از حد نمک، مصرف فست‌فودها و سیب ‌زمینی سرخ کرده، قهوه و کافئین زیادی در طولانی‌‌مدت به پوست آسیب می‌‌رساند و باعث پیری زودرس پوست می‌شود. کمبود عناصری مانند روی و سلنیوم و همچنین ویتامین‌هایی از قبیل آ، ب، ث و د در رژیم غذایی روزانه باعث بروز چین و چروک‌های زودرس می‌شود.

استرس

شاید بارها شنیده باشید که استرس و اضطراب باعث چین و چروک در پوست می شود این مورد از نظر علمی نیز ثابت شده است. استرس مشکلاتی از قبیل آکنه، پسوریازیس و اگزما پوستی را تشدید می‌کند. استرس، باعث آزادسازی کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود. کورتیزول هورمون‌های دیگر بدن را از بین می‌برد و باعث بروز آکنه در صورت یا بدن می‌شود. استرس همچنین تعادل بین باکتری‌های مفید و مضر روده را از بین می‌برد که این اتفاق تأثیر خودش را به‌ صورت بروز آکنه در پوست نشان می‌دهد.

عدم تحرک و ورزش نکردن

اگر دقت کرده باشید کسانی که به صورت منظم و با رعایت اصول درست ورزش می کنند صورت هایی شاداب تر و جوان تر دارند. باید بدانید که عدم تحرک و ورزش نکردن باعث کرخی و چین و چروک در پوست می شود.

بی خوابی

یکی از عوامل پیری زودرس پوست بی خوابی های مکرر و کم خوابی می باشد که اجازه نمی دهد به پوست تا آرامش کافی برای احیا و بازسازی داشته باشد.

کم آبی بدن 

یکی از عوامل ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست کم آبی بدن و دهیدراته شدن آن می باشد که بسیار مهم می باشد.

شست و شوی نادرست پوست

شاید غلو نباشد که بگوییم که یکی از مهمترین عامل های پیری زودرس پوست شست و شوی نادرست پوست می باشد. استفاده از صابون ها یا موادی شوینده ای که باعث ضرر و زیان می شود تاثیر بدی روی پوست دارد باید اذعان کرد که همچنین استفاده نکردن از مواد و شویند هایی که مطابق نوع پوست بوده نیز این آسیب ها را شدید تر می کند. فرض کنید شما پوست خشکی دارید و از مواد شوینده ای استفاده می کنید که مخصوص پوست چرب می باشد.

حال دیگر خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل که چه بلایی ناخواسته سر پوست خود می آورید. ما در بخش های بعدی مقاله ی جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز شما را با محصولاتی آشنا خواهیم کرد که با توجه به نوع پوست خود از آن می توانید استفاده کنید البته با یک سرچ ساده در سایت برلیان سبز می توانید با انواع بیشتر این محصولات آشنا شده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

راه های پیشگیری کدام است؟

اکنون که با عوامل ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست آشنا شدیم با شما در مورد راه های پیشگیری از آن صحبت خواهیم کرد اگر چه که با گفتن عوامل به خوبی می توانید راه های مقابله با پیری زودرس پوست را نیز درک کنید.

استفاده از ضد آفتاب 

استفاده از ضد آفتاب می توانید مهمترین و تاثیرگذارترین راه برای جلوگیری از پیری زودرس پوست باشد. که البته باید در استفاده از آن نیز دقت کامل را به خرج دهید و ضد آفتاب مناسب پوست خود را تهیه کرده و درست از آن استفاده کنید. در استفاده از ضد آفتاب سخاوت مندانه عمل کنید و نگذارید که که پوست تان یک لحظه هم مورد هجوم اشعه های مضر خورشید قرار گیرد. شما می توانید با مراجعه به صفحه ضد آفتاب در برلیان سبز با توجه نوع پوست خود از بین محصولات برلیان سبز محصول مورد نظر خود را یافته با مطالعه دقیق نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

نوشیدن آب کافی 

نوشیدن آب کافی در روز نه تنها عملکرد درست و مناسب اندام های داخلی را تضمین می کند، بلکه برای آبرسانی و اکسیژن‌ رسانی به پوست نیز اهمیت دارد. در حقیقت، افرادی که در روز به میزان کافی مایعات مصرف نمی کنند، احتمال بیشتری دارد با کم آبی بدن مواجه شده و این شرایط می تواند در پوست نمایان شود.

روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا آبرسانی مناسب به سلول ها و در نتیجه آن روند مناسب بازسازی انجام شود. آب خون را سمزدایی می کند و از بروز ضایعات ناشی از سموم پیشگیری می کند.

استفاده از محصولات لایه بردار 

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز

استفاده از محصولات لایه بردار

استفاده منظم از محصولات لایه بردار، بر اساس نوع پوست برای پیشگیری از پیری زودرس پوست مفید  می باشد. این روش به حذف سلول ها و ناخالصی هایی که روی سطح پوست تجمع کرده اند، کمک می کند. لایه برداری پوست از مسدود شدن منافذ پوست نیز پیشگیری کرده و به پاکسازی منافذ پوست کمک می کند. همچنین از بروز دانه های سرسیاه و آکنه پیشگیری می کند. این محصولات دارای ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به بازسازی سلول های پوست کمک می کنند. لایه برداری پوست گردش خون را تقویت کرده و به واسطه بهبود اکسیژن‌رسانی، به حفظ سلامت بافت ها کمک می کنند. برلیان سبز در این زمینه محصولات خوبی را ارئه کرده که می توانید با یک سرچ ساده به آن دست پیدا کنید.

استفاده از ماسک 

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز

استفاده از ماسک

استفاده از ماسک برای پیشگیری و درمان چین و چروک و در نتیجه جلوگیری از پیری زودرس پوست بسیار موثر است که امروز بسیار متداول شده است. شما می توانید با استفاده از ماسک مناسب نوع پوست خود به جوانسازی و شادابی پوست خود کمک شایانی کنید. باید خاطرنشان کنیم در این زمینه ماسک صورتی که دارای آنتی اکسیدان فروان می باشد روند پیری پوست را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی پیش‌گیری خواهد کرد. بعلاوه رادیکال‌های آزاد که عاملی برای ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان پوست هستند توسط این ماده معجزه بخش حذف می‌شوند. در ادامه مقاله ما شما را با تعدادی از ماسک های مناسب برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست آشنا خواهیم کرد. استفاده از ماسک صورت باعث شادابی و سلامت پوست شده و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

استفاده از اسکراب 

جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز

استفاده از اسکراب

استفاده از اسکراب مناسب نوع پوست یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست می باشد. اسکراب ها حاوی دانه هایی در اندازه های مختلف هستند که در یک سطح یا پایه شناور می شوند. این دانه ها از طریق ماساژ دادن روی پوست، سلول های مرده پوست، آلودگی ها و چربی ها را از عمق و سطح پوست پاک می کنند و پوستی درخشان، شفاف و صاف به شما می دهند. کافیست بر اساس نوع پوست خود یک اسکراب مناسب انتخاب کنید و هفته ای 2 تا 3 مرتبه آن را روی پوست مرطوب صورت خود ماساژ دهید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. استفاده از بخور برای صورت یا استحمام قبل از استفاده از اسکراب باعث عملکرد بهتر آن می شود.

نکته مهم این است که اگر جوش های فعال و چرکی روی صورت خود دارید، به هیچ وجه از اسکراب استفاده نکنید، زیرا سبب باز شدن جوش ها و در نتیجه انتقال باکتری ها و آلودگی آنها به سایر قسمت های پوست می شوند. امیدواریم تا به این جا مطالعه مقاله ی جلوگیری از پیری زودرس پوست در برلیان سبز برای شما مفید بوده باشد. باید خاطرنشان کنم که برلیان سبز در زمینه اسکراب محصولات بی نظیر از معتبر ترین برند ها دارد و شما می توانید به آسانی اقدام به خرید نمایید.

استفاده از مواد شوینده با توجه به نوع پوست 

استفاده از مواد شوینده با توجه به نوع پوست مهمترین عامل در پیشگیری از پیری زودرس پوست می باشد. اگر شما به این مهم با دقت نظر توجه کرده و عمل کنید تا حد زیادی می توانید از چین و چروک و پیری زودرس پوست خود جلوگیری نمایید.

دوری از استرس و اضطراب

پوست یکی از قسمت هایی است که استرس بر آن تأثیر می گذارد. برای کاهش استرس، تنفس عمیق را تمرین کنید. یک نفس عمیق بکشید و شُش‌هایتان را پُر از هوا کنید، چند ثانیه هوا را نگه دارید و بعد به‌ آرامی آن را از طریق دهان خارج کنید. نوشیدن آب به مقدار زیاد و داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل هم بسیار مهم است، چون اگر بدن به‌ خوبی تغذیه نشود، نمی‌تواند استرس را کنترل کند. میوه، سبزی و پروتئین‌هایی مثل گوشت هم برای کاهش استرس بسیار مفیدند زیرا بین باکتری‌های مفید و مضر روده تعادل برقرار می‌کنند و در کاهش قند خون مؤثرند.

استفاده از لوازم آرایشی مناسب نوع پوست 

استفاده از لوازم آرایشی مناسب نوع پوست می تواند کمک شایانی در حفظ جوانی و شادابی پوست شما کرده و از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری نماید. شاید تا به حال به این مورد مهم توجه نکرده باشید که استفاده از بیس های آرایشی، کرم پودر ها و پنکیک ها یا کرم های مرطوب کننده و نرم کننده اگر مطابق نوع پوست شما نباشد چه ضرری به پوست شما وارد می کند. ما در برلیان سبز محیطی را فراهم آورده ایم که می توانید در مورد هر محصولی به خوبی اطلاعات کافی به دست آورده و متوجه شوید که این محصول مناسب پوست شما هست یا نه.

همچنین در سایت فروشگاهی ما می توانید انواع لوازم آرایشی مناسب نوع پوست خود یافته و با مطالعه دقیق نسبت به خرید آن اقدام نمایید. در لیست زیر تعداد از محصولات آرایشی موجود در برلیان سبز که از چین و چروک پوست جلوگیری می کند را برای شما نام برده ایم. برای مطالعه بیشتر و دیدن محصولات بیشتر می توانید به صفحه آرایش صورت در برلیان سبز مراجعه نمایید.

استفاده از کرم های پیشگیری کننده

یکی از عوامل مهم جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده از کرم های پیشگیری کننده می باشد. این کرم ها با آبرسانی و تغذیه پوست روند پیری پوست را کاهش داده و در اکثر مواقع متوقف می کند. در ادامه مطلب ما شما را با تعدادی از محصولات برلیان سبز که در جهت کاهش چین و چروک و کنترل سن پوست می باشد آشنا خواهیم کرد. این محصولات با کارکرد عالی از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.

استفاده از سرم های ضد چروک 

استفاده از سرم های ضد چروک که وظیفه‌ی آبرسانی به پوست را برعهده دارند برای پوست‌هایی که حالتی خشک و زبر دارند رطوبت کافی را فراهم می‌کند. این سرم ها برای افراد با انواع پوست قابلیت استفاده دارند. این سرم ها در کاهش و از بین بردن چروک نقش بسزایی دارند.

وجود ماده‌ی به ‌نام Argireline در این سرم ها ضد چروک بوده و اثری مشابه بوتاکس دارد. چین و چروک‌های ناشی از حرکات اعضای صورت را کاهش می‌دهد. چروک‌های سطحی پوست نظیر چروک‌های پیشانی و دور چشم را کاهش می‌دهد. ما در برلیان سبز تعدادی از بهترین سرم های ضد چروک پوست را برای شما گردآوری کرده ایم که به تعدادی از آنها در ادامه مطلب اشاره خواهیم کرد.

استفاده از ویتامین های جوان کننده

استفاده از ویتامین های جوان کننده برای حفظ و شادابی پوست بسیار حائز اهمیت می باشد. دریافت میزان کافی از انواع ویتامین ها مخصوصا ویتامین های E و C می تواند بر روی سلامتی و جوانی افراد تاثیر گذار باشد. به جای اینکه شما به مصرف مکمل های ویتامین E روی آورید بهتر است آنها را در قالب روغن زیتون و روغن کانولا مصرف کنید . ویتامین E از گذشته تاکنون بین برخی از مردم به ویتامین جوانی شهرت دارد ، همچنین ویتامین C که در میوه و سبزیجات فراوان است ، به علت کلاژن سازی سبب حفظ جوانی می شود و از طرف متخصصان تغذیه بسیار توصیه گردیده است.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *