مقاله, مو

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز عنوان موضوعی است که می خواهیم امروز در برلیان سبز راجع به اون با شما صحبت کنیم. فکر نکنم خانم یا آقایی باشه که تا به حال به این مشکل برنخورده باشه. و میشه گفت همه ی افراد در مقطعی از زندگیشون به این مشکل برخوردند و درگیر مشکلات ریزش مو شدند. اما به راستی چی میشه که یک فرد با مشکل ربزش مو برخورد می کنه ? و آیا همینکه چند تار مو ریخت باید هراسان و نالان بشیم ؟ چقدر از مو که ریزش داشته باشه میگیم فرد دچار ریزش مو شده ؟ و در آخر اینکه راهکار درست و درمون برای حل این مشکل چیه ؟ این سوالاتیه که ما در این مقاله قصد داریم بهش جواب بدیم. پس با ما همراه باشید.

عارضه ریزش مو چیست؟

به طور کلی به ریختن موی سر بیش از حد که بر اثر بیماری یا وجود مشکلی خاص باشد را عارضه ریزش مو یا آلوپسی گویند. پیش آمده صبح ها وقتی بیدار می شوید با نگاهی به بالشت زیر سر خود متوجه موهای زیاد سر خود که به بالشت چسبیده شده می شوید. یا هنگام شانه کردن موهای خود متوجه کندن و ریزش موهای خود بدون فشار شانه به سر به حد زیاد شده اید. یا اینکه هر بار که خانه را تمیز می کنید متوجه موهای زیاد خود اطراف و گوشه کنار خانه می شوید که صحنه واقعا ناراحت کننده ای می باشد. مواردی از این دست نشانه های بارز از داشتن عارضه ریزش مو بوده که با روبرو شدن با آن باید به فکر مداوای آن باشید.

چطور بفهیم عارضه ریزش مو داریم؟ 

باید بدانیم به طور کلی روزانه مقداری از مو به صورت کاملا طبیعی و روتین می ریزد. طبق نظر متخصصان مو این مقدار بین 50 تا 100 تار مو بوده که در افراد مختلف متفاوت می باشد. ریزش طبیعی مو به صورتی می باشد که با موهای جدید جایگزین شده و جای نگرانی نمی باشد. اما چطور بفهیم عارضه ریزش مو داریم؟

دکتر جیمز سی ماروتا یکی از متخصصان برجسته در زمینه مو روشی را برای تست ریزش مو ارائه کرده است. طبق نظر وی حدود 60 تار موی خود را در دست گرفته و به آرامی بکشید. اگر حدود 5 تا 8 تار مو در دستتان ماند شما ریزش طبیعی مو دارید ولی اگر بین 15 تا 20 تار مو بود باید برای درمان ریزش مو اقدام نمایید.

روش دیگری نیز برای تست ریزش مو وجود دارد. در این روش موهای خود را از پشت به سمت جلو شانه کنید این کار را روی پارچه سفید یا رنگی مخالف رنگ موی خود انجام دهید تا هنگام ریختن مو متوجه شوید. به مدت یک دقیقه این کار را انجام دهید. سپس مقدار مویی که روی پارچه می باشد را بشمارید اگر بین 8 تا ده مو بود ریزش به صورت طبیعی می باشد اما اگر بیشتر بود باید به دنبال راه حلی برای برطرف کردن آن باشید.

البته به خاطر داشته باشید که تست هایی که مربوط به ریزش مو بوده را باید یکبار انجام بدید و انجام مکرر اون باعث میشه دچار استرس شده و به نتیجه ی دلخواهی که می خواهید نرسید.

عوامل ریزش مو

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز

در این قسمت از مقاله ی ( روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز ) به بیان عوامل ریزش مو می پردازیم.  البته برای اینکه بفهیم کدام یک از عوامل زیر باعث ریزش موی ما شده اند بهتر و اصولی تر مراجعه کردن به پزشک و متخصص در این زمینه می باشد. اما آنچه مسلم است اینکه با مراجعه به متخصص و مراقبت می توان بسیاری از این عوامل را برطرف کرد و یا به تعویق انداخت.

  • بالا رفتن سن : از عوامل شایع ریزش مو
  • کاهش شدید وزن در زمان کوتاه : رژیم های لاغری غیر اصولی
  • کم خونی ناشی از فقر آهن : بیشتر در بین مادران دیده می شود.
  • کشیده شدن مو بیش از حد : آرایش های سخت و پیچیده مو و بستن مداوم مو به صورت سفت
  • آسیب دیدن فیزیکی مو : استفاده بی رویه از دستگاه های حرارتی مثل سشوار ، اتو مو یا فرکننده های مو
  • عوارض دارویی : عوارض دارویی در درمان سرطان های مختلف که نیاز به پرتو درمانی یا شیمی درمانی دارند.
  • کمبود ویتامین ها و مواد مغذی موثر در رشد مو  : مانند ویتامین  B6 ،B12 ،E ،C ،A  ، کلسیم، منیزیم و بیوتین
  • استرس روانی و فیزیکی : زایمان، اختلالات عاطفی، بیماریهای سخت و مزمن، استرس کنکور و یا فوت عزیزان ….
  • بیماری : بعضی بیماری ها مانند عفونت قارچی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، لوپوس، عارضه‌ی تلوژن افلوویوم
  • رژیم غذایی سخت و غیر اصولی : گیاه خواری یا گوشت خواری یا حذف نادرست یکی از مکمل های غذایی
  • ریزش موی ارثی : یکی از عوامل مهم که بیشتر در مردان دیده می شود. این نوع ریزش مو که به نام الگوی طاسی مردانه/زنانه هم شناخته می شود و می‌تواند از یک یا هر دو والد به ارث برسد.

راهکارهای موثر در جلوگیری از ریزش مو

راهکارهای موثر در جلوگیری از ریزش مو چیست و چه باید کرد ؟ سوالی که جواب به آن می تواند از دغدغه ها و نگرانی های ما کم کند. اولین قدم و مهمترین قدم این است که بدانیم با تواجه به علل های گفته شده در قسمت قبل ریزش مو به چه دلیلی می باشد با دانستن این دلیل می توانیم بگوییم که نصف راه را رفته ایم. توصیه می کنیم برای تشخیص قطعی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بعد از اینکه متوجه شدید که علت ریزش مویتان چیست با رعایت نکات گفته شده در جهت رفع آن تلاش کنید. به خاطر داشته باشید گاهی اوقات می توان با کارهایی سطحی و ابتدایی از ریزش مو به علت های عمومی مثل تغذیه و استرس جلوگیری کرد ما در ادامه  مقاله ی ( روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز ) اقداماتی که به راحتی می توانید در جهت کاهش ریزش مو انجام دهید را نام خواهیم برد.

اقدامات لازم جهت کاهش ریزش مو

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز

  • شانه زنی ملایم و روزانه مو
  • استفاده از کلاه مو هنگام استخر
  • استفاده از شامپوهای ضد ریزش
  • عدم استفاده مکرر از دکلره و رنگ مو
  • استفاده از کلاه، روسری و حوله شخصی
  • استفاده از مواد شوینده مناسب جنس مو
  • استفاده از شامپوهای تقویت کننده و ماسک های تقویتی مو
  • پرهیز از استفاده بی رویه از دستگاه های حرارتی مو مانند سشوار و اتو مو و فرکننده مو
  • مدیریت استرس و دوری از آن توسط مدیتیشن، یوگا، پیاده روی در طبیعت و خود مراقبتی
  • پرهیز از بستن مو و یا طراحی های موی بسیار سنگین که باعث کشیدگی مو می شوند.
  • تغذیه مناسب و سرشار از تمام مواد معدنی و مغذی به انضمام ویتامین هایی که بدن و مو  نیاز دارد. مانند چربی ها، پروتئین ها، آهن، ویتامین D، ویتامین B-12، ویتامین A، فلز مس، سلنیوم، بیوتین.

محصولات برلیان سبز در زمینه ریزش مو 

در این قسمت از مقاله ی ( روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز ) قصد داریم شما را با بعضی از محصولات برلیان سبز در زمینه ریزش مو آشنا کنیم. برلیان سبز در مجموعه بی نظیر و کمیاب خود بهترین محصولات مراقبتی مو و به خصوص محصولاتی مناسب ریزش مو را گردآوری کرده است. شما دوست عزیز برای مطالعه بیشتر می توانید بر روی لینک های داخل متن کلیک کرده و و به طور دقیق با محصولات برلیان سبز در این زمینه آشنا شوید.

شامپوی ضد ریزش مو

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز

روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز

آمپول ضد ریزش بالبوتون بس 

امیدواریم مطالعه مقاله روشهای اصولی برای جلوگیری از ریزش مو در برلیان‌سبز برای شما مفید واقع شده باشد. خوشحال میشیم اگر نکته ای یا موردی از قلم افتاده را برامون در قسمت نظرات بنویسید. همچنین اگر در مورد روش های جلوگیری از ریزش مو تجربه ای دارید ممنون میشیم تجربیاتتون را با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *