مقاله, مو

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز عنوان مقاله ای است که ما سعی داریم در آن به نکاتی در مورد حفظ سلامت و  شادابی مو بپردازیم. همانطور که می دانید مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی هر فرد می باشد و داشتن موهایی سالم و شاداب و درخشان آرزوی هر فردی است. با نگاهی ساده به موی خود می توانید متوجه سلامت آن شوید. اما به راستی چه می شود که مو سلامت خود را از دست می دهد. برای شروع ابتدا بهتر است تا با ساختار مو آشنا شویم.

ساختار مو 

ساختار مو یا ساختمان مو یک سیستم پیچیده اما یکپارچه است که همانند سایر بخش‌های بدن اهمیت ویژه‌ای دارد. موهای سر وظیفه عایق سرمایی و حفاظت از پوست سر را بر عهده دارند اما مهم‌ترین ویژگی آن‌ها تاثیر بر چهره و زیبایی افراد است که امروزه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. برای داشتن موهای سالم و مراقبت بهتر از آن‌ها، آگاهی از ساختمان یا ساختار مو می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

سه لایه اصلی تارهای مو

سه لایه اصلی تارهای مو شامل لایه داخلی ، لایه میانی و لایه خارجی بوده که ما به تفصیل در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

لایه های مو

  • لایه داخلی : این لایه به مدولا یا مغز مو شناخته می‌شود. این لایه فقط در موهای ضخیم وجود دارد و موهای نازک و کرکی فاقد مدولا هستند. افرادی که ذاتا دارای موی بلوند یا نازک هستند نیز این لایه را در تارهای موی خود ندارند. این لایه نور را منعکس می‌کند و باعث می‌شود رنگ مو در زیر نور آفتاب نسبت به وقتی که فرد در سایه قرار گرفته است متفاوت باشد.
  • لایه میانی : این لایه بخش اصلی مو را تشکیل می‌دهد که شامل سلول‌های مرده، زنجیره‌های کراتینی و رنگدانه‌ها است و به نام پوسته مو، قشر یا کورتکس  نیز شناخته می‌شود. این لایه علاوه بر تعیین استحکام، ضخامت، حالت کشسانی (انعطاف‌پذیری) و بافت مو، به دلیل وجود رنگدانه‌های ملانین، رنگ تارهای مو را نیز مشخص می‌کند. هرچه مقدار ملانین بیشتر باشد رنگ مو تیره‌تر خواهد شد.
  • لایه خارجی : این لایه ساختاری همانند فلس یا پولک‌های ماهی دارد و به نام لایه کوتیکول نیز شناخته می‌شود. در این ساختار، هر سلول قسمتی از سلول مجاور خود را نیز می‌پوشاند و به همین دلیل موها نفوذپذیر و قابل رنگ کردن هستند. انعطاف‌پذیری تارهای مو در هنگام پیچاندن نیز به دلیل همین ساختار فلسی مانند است.

نقش اصلی لایه کوتیکول

نقش اصلی لایه کوتیکول حفظ رطوبت تارهای مو است و به صورت یک پوشش نازک و بی‌رنگ، از بخش‌های داخلی مو در مقابل عوامل مخرب محیطی محافظت می‌کند. اگر این لایه سالم باشد نور را به‌خوبی منعکس می‌کند و سبب درخشش مو می‌شود. چنانچه کوتیکول دچار آسیب شود، لایه میانی یا کورتکس بدون محافظ باقی می‌ماند و در اثر از دست دادن رطوبت خود احتمال بروز عوارضی چون موخوره و گره‌خوردگی موها وجود دارد. همچنین تارهای مو کدر به نظر می‌رسند و به‌ راحتی دچار الکتریسیته ساکن می‌شوند. عواملی مثل آلاینده ها، مواد شوینده شیمیایی، رنگ کردن و شانه زدن‌های مکرر و استفاده زیاد از وسایل حرارتی مثل سشوار و اتوی مو می‌تواند به این لایه آسیب بزند.

کورتکس مو

کورتکس که لایۀ میانی ساختار مو است شامل رشته های طولانی پروتئین (کراتین) که مانند تاب سیم تلفن به یکدیگر پیچیده اند، می باشد. اگر یک تار مو را بکشید، می‌بینید که قبل از پاره شدن به خاطر حالت کشسانی خود، کش می ­آید. زمانی که یک تار مو را می­ کشید، در واقع پروتئین­ های پیچ خوردۀ کورتکس را صاف می­ کنیم. زمانی که مو رها می‌شود، این پروتئین­ ها مجدداً پیچ می­ خورند.

رنگدانه­ هایی که رنگ طبیعی موی شما را ایجاد می ­کنند، در بین این رشته های پروتئینی قرار دارند و توسط سلو­ل­ های بیرنگ کوتیکول محافظت می­ شوند. از نظر میزان حجم از کل رشتۀ مو، تقریباً 90 درصد از وزن کل موها مربوط به وزن کورتکس است. برخی اعمال زیبایی مانند حالت دادن و رنگ کردن می‌توانند آسیب‌های جدی به این لایه وارد کنند.

زمانی که موی شما دچار موخوره شده است، در واقع شما کورتکس را در بدترین وضعیت خود می بینید! در این حالت، لایۀ محافظتی کوتیکول در نوک موها به خاطر بد رفتاری­ ها سائیده شده است. بدون کوتیکول، رشته­ های کورتکس مانند رشته­ های یک طناب از یکدیگر جدا و نهایتاً فرسوده می شوند. از آنجا که کورتکس نمی‌تواند خود را التیام بخشد، تنها راه خلاصی از موخوره جدا کردن قسمت ­های آسیب دیده است.

چه عواملی به مو آسیب می رساند؟

  • رژیم غذایی نامناسب
  • شانه زدن های پی در پی
  • شست و شوی مو با آب گرم
  • شست و شوی مو به دفعات زیاد
  • بستن مو با کش یا سفت بستن مو
  • شست و شوی مو با مواد شوینده نامناسب
  • استفاده بی رویه از سشوار و اتومو و فرکننده
  • شنا در استخر بدون وسایل مراقبت کننده از مو
  • استفاده بی رویه از رنگ مو و دکلره کردن موها پشت سر هم
  • استفاده از مدل موهایی که به مو آسیب می رسانند و یا مو را تحت فشار زیاد قرار می دهند.

مراقبت از مو 

برای مراقبت از مو باید به چند نکته ابتدا نوجه کنید مهمترین آن شناخت نوع مو است. اینکه شما بفهمید جنس موهایتان خشک، چرب یا معمولی است، بسیار حائز اهمیت می باشد. تصور کنید شما شامپوی مخصوص موی چرب می خرید در حالی که موهای شما خشک می باشد. آسیب هایی که از این طریق به موی خود می زنید بسیار بالاست.

نکته ای دیگر که برای مراقبت از مو باید بدانید این است که موی شما در دسته ی موی سالم یا  آسیب دیده قرار می گیرد که هر کدام از آنها مراقبت ویژه خود را می طلبد. همچنین باید بدانید موی رنگ شده یا دکلره شده مراقبت مخصوص به خود دارد یا اینکه مراقبت از موی کوتاه و موی بلند نیز متفاوت می باشد. در ادمه مقاله ی مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز ما شما را هر یک از این موارد آشنا خواهیم کرد.

روشی برای تشخیص جنس مو 

  • به حمام بروید و به خوبی موهای خود را شستشو دهید.
  • بعد از حمام موهای خود را در یک حوله بپیچید و با فشار آهسته موها را خشک کنید. از حرکت حوله روی موها یا ماساژ پوست سر خودداری کنید.
  • بعد از 48 ساعت قسمتی از موها را کنار زده به طوریکه فرق سر دیده شود.
  • با نوک انگشت بر روی پوست سر بکشید.
  • اگر نوک انگشت کاملاً چرب و براق شده باشد، در این صورت جنس موها چرب است
  • اگر هیچ اثری از چربی روی انگشت نباشد و زبری در زیر انگشت حس شود، مو و پوست سر شما خشک است.
  • اگر موها نرمال و طبیعی باشند علاوه بر اینکه روی انگشت اثر زیادی از چربی دیده نمی شود، در هنگام ماساژ پوست سر نیز زبری حس نمی‌کنید. در این حالت جنس موها نرمال و طبیعی هستند.

حال که به جنس موی خود پی بردید باید ببینید موی شما در گروه موی سالم قرار می گیرد یا آسیب دیده، سپس اقدام به مراقبت و احیا موی خود نمایید. ما در ادامه مقاله مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز به چگونگی مراقبت از انواع مو خواهیم پرداخت.

مراقبت از موی سالم

اگر موهای شاداب و سالمی دارید باید به شما تبریک گفت و البته خاطرنشان کرد شما نیز باید روشی را در پی بگیرید که سلامت موهایتان حفظ شود. با استفاده از انواع ماسک ها و شامپوهای مخصوص جنس موی خود می توانید در حفظ سلامت و شادابی موی خود بکوشید.

مراقبت از موی آسیب دیده

هدف اصلی مقاله مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز رسیدن به این موضوع است. ما قصد داریم با شما روشهایی برای احیاء، شادابی و سلامت مو را در میان بگذاریم . موهایی که بر اثر رنگ، دکلره، وسایل حرارتی یا عوامل دیگر دچار آسیب و بیماری می شوند برای بازسازی نیاز به رعایت نکاتی دارند که در صورت به کارگیری شما دوباره می توانید از شادابی و درخشندگی موی خود لذت ببرید.

استفاده از شامپو مخصوص موی آسیب دیده

استفاده از شامپو مخصوص موی آسیب دیده کمک شایانی در بهبود موی آسیب دیده می کند. این شامپوها که اکثرا حاوی آرگان یا کراتین هستنند به خوبی موهای آسیب دیده را تغذیه و درمان می کنند. این شامپو ها با آبرسانی عمیق موهای خشک و آسیب دیده باعث شادابی و طراوت مو شده و از شکنندگی و زبری مو جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از این شامپوها باعث ترمیم و بازسازی مو می شود.

این شامپو ها تاثیری عالی و بسیار محسوس روی موها می‌گذارد و پس از چند بار استفاده، این تاثیر را احساس خواهید کرد. برلیان سبز در مجموعه بی نظیر خود طیف وسیعی از این شامپوها را از برندهای معتبر گردآوری کرده است. ما در ادامه مقاله ی مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز به تعدادی از آنها اشاره کرده ایم. شما می توانید با مراجعه به صفحه شامپو مو می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و ضمن مطالعه ویژگی های محصول نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

استفاده از ماسک های مخصوص موی آسیب دیده

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

استفاده از ماسک مو

استفاده از ماسک های مخصوص موی آسیب دیده راهی برای ترمیم و بازسازی موی آسیب دیده می باشد. این ماسک ها با فرمولاسیونی مغذی نقش بسزایی در بازیابی ساختار مویرگی ساختمان مو، آبرسانی و درمان عمیق کوتیکول های مو دارند. ماسک مو به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده از ریشه تا نوک مو کمک می‌کند. همچنین این محصولات باعث تغذیه عمیق و لطافت موهای آسیب دیده نیز می‌شود و جلوه‌ای براق و ابریشمی به مو می‌دهد. ماسک مو با تغذیه عمیق موها و باز گرداندن لطافت مو به موها حالت زیبایی خواهند داد. شما می توانید با انواع ماسک های مو در صفحه مربوط به ماسک مو آشنا شوید ما در ادامه مطلب به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از نرم کننده های مخصوص موی آسیب دیده

استفاده از نرم کننده های مخصوص موی آسیب دیده یکی دیگر از روش های بازیابی سلامت مو می باشد. مکانیسم این محصولات به گونه ای است که بر روی بافت خارجی مو تاثیر می‌گذارد و سپر محافظت موی شما در مقابل عوامل بیرونی می‌شود. این محصولات برای کسانی که موهای آسیب دیده و ضعیف دارند مناسب است.

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

استفاده از نرم کننده مو

نرم کننده مخصوص موی آسیب دیده با به کارگیری ترکیباتی ملایم و تقویت کننده ساقه‌های مو شما را ترمیم می‌کند. علاوه بر این موهای شما را که در معرض عوامل محیطی و شیمیایی هستند محافظت کرده و سلامت و زیبایی را به موهای شما هدیه می دهد. و لازم به توضیح است که این افراد حتما باید تمام محصولات مراقبت و زیبایی مانند شامپوی مناسب موهای آسیب دیده و نرم کننده موهای آسیب دیده و همین طور ماسک موی ترمیم کننده را همزمان استفاده کنند. در ادامه مقاله ی مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز تعدادی از نرم کننده های مخصوص موی آسیب دیده موجود در برلیان سبز را نام می بریم.

استفاده از روغن های ترمیم کننده موی آسیب دیده

روشی دیگر برای احیا و بازسازی مو استفاده از روغن های ترمیم کننده موی آسیب دیده می باشد که در بازسازی مو بسیار موثر می باشد. با استفاده از این روغن ها موها ترمیم شده و زیبایی طبیعی خود را بدست می آورد، شفاف و درخشنده می شوند. مراقبت و رسیدگی مداوم به موی سر تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری شما دارد. این روغن ها با داشتن ترکیباتی چون ویتامین‌ها و مواد مغذی به درمان موخوره کمک می کنند. این روغن ها از ایجاد الکتریسیته در موها جلوگیری می‌‎کند و موها را در برابر عوامل محیطی و حرارت محافظت می‌کند.

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

روغن های ترمیم کننده مو

استفاده از این محصولات ضمن ترمیم مو آنها را نرم و درخشان کرده و باعث حالت پذیری بهتر مو می شوند. همچنین این روغن ها مانع از شکنندگی موها می‌شوند. این محصولات به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد مغذی به درمان موخوره کمک کرده، از ایجاد الکتریسیته در موها جلوگیری می‌‎کند. تعدادی از محصولات بی نظیر برلیان سبز در این زمینه عبارتند از :

استفاده از سرم مخصوص موی آسیب دیده

روشی دیگر برای رفع آسیب دیده گی مو و داشتن موهایی شاداب و سالم استفاده از سرم مخصوص موی آسیب دیده می باشد. این محصولات درخشان کننده مو و ضد موخوره بوده که ضمن تغذیه مو باعث بازساری مو می شوند. این سرم ها با ایجاد لایه محافظ مانع از دست رفتن رطوبت مو می‌ گردد.

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

سرم های تغذیه کننده مو

این لایه محافظ ، مانع ایجاد الکتریسیته ساکن پس از سشوار کشیدن می شود. همچنین استفاده از سرم مو موجب نرمی و براق شدن مو می شوند. این محصولات باعث بازسازی، حفاظت و رطوبت رسانی عمیق مو های آسیب دیده گردیده و استحکام، شادابی و لطافت را به موها باز می گرداند. وجود سیلیکون در این سرم ها مانع از پیشرفت موخوره در طول مو می شود. در ضمن مو هایی را که بدلیل استفاده از رنگ، دکلره و مواد فر آسیب دیده اند را ترمیم می نماید. تعدادی از محصولات فروشگاه برلیان سبز در این زمینه عبارتند از :

استفاده از محصولات کراتین مو

شاید غلو نباشد که بگوییم بهترین راهکار برای برطرف شدن آسیب دیده گی مو استفاده از محصولات کراتین مو می باشند. این محصولات اکثرا به صورت پک کامل مراقبتی شامل شامپو قبل از کراتین, نانو کراتین خاویار, ماسک بعد از کراتین می باشد. این محصولات منبع بسیار غنی از پروتئین های مورد نیاز مو می باشد. پک کراتین مو  با ترمیم مو، آسیب های وارده به مو را رفع کرده و باعث سلامت و شادابی مو می شود. استفاده ی مداوم از رنگ مو و مواد دکلره سبب خشکی مو می گردد که به طبع آن شکستگی ، موخوره و وز موها به وجود می آید.

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

کراتین مو

استفاده از پک کامل کراتین مو قادر است به سرعت موها را تقویت و درمان نماید و مویی صاف و درخشان را به شما بازگرداند. این محصولات خاصیت درمانی داشته و علاوه بر این بدون مواد شیمیایی بوده، باعث بازسازی ساقه موها شده و با خاصیت درمانی خود از ریزش، موخوره جلوگیری کرده و باعث تقویت و شادابی موها می شود. برلیان سبز در محموعه بی نظیر و با کیفیت خود شماری از این محصولات را از برندهای معتبر گردآوری کرده که در صورت تمایل می توانید با مراجعه به صفحه محصول نسبت به مطالعه و خرید آن اقدام نمایید. در ادامه مقاله مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز ما شما را با تعدادی از این محصولات آشنا خواهیم کرد.

استفاده از اسپری مخصوص موی آسیب دیده

یکی دیگر از راههای رفع موخوره و آسیب دیده دگی مو استفاده از اسپری مخصوص موی آسیب دیده می باشد. این اسپری ها را می توانید در کنار محصولات مراقبتی دیگر استفاده کنید. این نوع از اسپری ها  دارای فرمولاسیون کراتینه بوده و با استفاده از کراتین و مواد مغذی تمام موهای خشک و آسیب دیده را نرم و تقویت می کند. این محصولات ساختار داخلی و بیرونی مو را ترمیم می نمایند. همچنین خشکی و شکنندگی موها را از بین برده و گره مو را به آسانی باز می کنند.

این اسپری ها اغلب استقامت مو را افزایش داده و در نهایت موهایی لطیف، براق و سالم را به ارمغان می آورد. علاقمندان این اسپری را می توانند از سایت برلیان سبز دریافت نمایند. باید خاطر نشان کرد که این اسپری ها آبرسان مو بوده و براي مو هاي خشک و شکننده که احتياج به نرم شدن و از بين رفتن خشکی و وز مو هستند مناسب است. این محصولات از گره خوردن مو،خشکی مو و شکنندگی مو بر اثر گرمای سشوار و غيره جلوگيريی ميکنند. شما می توانید از صفحه اسپری مو در سایت برلیان سبز دیدن کرده و نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

مراقبت از موی رنگ شده 

موهای رنگ شده نیاز به مراقبت ویژه ای دارند از این جهت که این مراقبت هم سلامت مو را حفظ کرده و هم باعث تثبیت رنگ مو می شود. این شامپو ها برای موهای رنگ شده یا هایلایت شده طراحی شده است. شامپو مخصوص رنگ مو از فیبر مو در مقابل عوامل مخرب خارجی حفاظت می کند. با استفاده از این شامپوها موهایی نرم و صاف را تجربه خواهید کرد. شامپو مخصوص موی رنگ شده برای تقویت و تغذیه رسانی عمقی به تارهای مو و رفع آسیب های ناشی از رنگ مو می باشد. این محصولات با بهره گیری از عصاره های گیاهی و روغن های تقویت کننده به خوبی قادر به رفع خشکی و آسیب های ناشی از مواد رنگ مو بر روی تارهای مو بوده و خاصیت ترمیم کنندگی قوی برای آنها دارد.

مراقبت صحیح و اصولی از مو در برلیان سبز

شامپو مخصوص موی رنگ شده  دارای کمپلکس محافظ رنگ مو بوده که متشکل از عصاره گیاهان مغذی و با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خود، موهای رنگ شده را به طور عمقی تقویت و تغذیه رسانی کرده، نرمی و لطافت بی نظیری به موها می بخشد.

با استفاده از شامپو موهای رنگ شده، علاوه بر تقویت و ترمیم موهای رنگ شده، ماندگاری رنگ مو نیز به میزان زیادی افزایش یافته و موها در برابر آسیب های ناشی از عوامل مخرب محیطی در امان می مانند. برلیان سبز در مجموعه بی نظیر خود طیف وسیع از این شامپوها را گردآوری کرده است.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *