پوست, مقاله

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت عنوان موضوعی که می خواهیم با شما در موردش صحبت کنیم. در برلیان سبز ما بارها و بارها راجع به پوست و نکات مراقبتی از آن صحبت کردیم، اما در این مقاله سعی می کنیم به صورت خیلی خلاصه نکاتی را بیان کنیم تا با رعایت آنها پوستتون زیباتر دیده بشه. همه ما از زیبایی نسبی برخورداریم ،بعضی ما قدردان صورت زیبایی که خدا بهمون داده هستیم و به خوبی از پوستمون مراقبت می کنیم.

بعضی هامون هم به دلیل مشغله های کاری و گرفتاری هایی که داریم کمتر به پوستمون توجه می کنیم. البته در سالهای اخیر دسته دوم خیلی کم شده اند و اکثر خانم ها و آقایان در تلاشند با هر سطح مالی و اقتصادی که هستند از پوستشون مراقب کنند تا زیباتر دیده شوند. اینکه همه ی ما دوست داریم زیباتر دیده بشیم یک امر طبیعی هستش و قابل تقدیره.

تصور کنید آدمی را که با بهانه های مختلف به پوستش اهمیت نداده و پوستی پر از لک و تیرگی داره با آدمی که در عین داشتن مشغله های زیاد به خوبی به این امر توجه کرده، شما جذب کدوم یک از این دو فرد میشید؟ مطمئنا نفر دوم، زیرا از قدیم گفتند کسی که برای خودش ارزش و احترامی قائل نیست برای دیگران هم ارزشی قائل نیست و اهمیت دادن به پوست یک نوع ارزشمند بودن فرد را نشان میده. با این تفاسیر بریم ببینیم چه نکاتی را رعایت کنیم تا زیباتر دیده بشیم.

چرا باید به پوست صورت توجه کرد؟

برای خیلی ها که هنوز قانع نشدند که از پوست صورتشون مراقبت کنند این سوال را طرح می کنیم: که چرا باید به پوست صورت توجه کرد؟ واقعا چرا باید به پوستمون توجه کنیم آیا در گذشته که اصلا مردم یک کرم ساده را هم از پوستشون دریغ می کردند مشکلی داشتند؟ خوب به نظر خودتون جوابش چیه؟

همانطور که می دونید در گذشته نه آلودگی هوا بود و نه آفتاب تند بود و نه این همه آلودگی صنعتی و محیطی بود و نه این همه غذاهای شیمیایی و غیر ارگانیک استفاده می شد. اما امروزه این موارد بسیاره و متاسفانه تاثیر مستقیمی روی پوست ما داره ، دلیل دیگه که باعث میشه حتما به پوستتون توجه کنید اینکه خیلی از نشانه های بیماری ها را می توان با چکاب ساده پوست متوجه شد و قبل از اینکه خدایی نکرده کار به جاهای باریک بکشه ، بیماری را درمان کرد. امیدوارم قانع شده باشید.

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکته نخست شناخت پوست

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

اولین قدم برای اینکه پوستی زیبا داشته باشیم، شناخت نوع پوست است. ما در مقالات گذشته به طور کامل به این مبحث پرداخته ایم، ما به طور خلاصه باید بگیم که به طور کلی پوست به چند دسته تقسیم میشه ، پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط که هر کدام مراقبت های خاص خودشون را دارند. مثلا برای پوست خشک نمی توانید از شوینده معمولی یا مخصوص پوست چرب استفاده کنید و بالعکس.

نکته دوم تغذیه مناسب 

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

در مقاله ( به نظر شما کدام خوردنی ها باعث میشه زیباتر شویم ) به طور کامل در مورد خوراکی ها صحبت کردیم و گفتیم چه خوراکی هایی باعث تقویت و بازسازی پوست یا آبرسانی و رطوبت رسانی و یا شفاف شدن پوست می شود. همچنین بیان کردیم که چقدر قرار دادن سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی روزانه مهمه

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکته سوم استفاده از محصولات مراقبتی پوست

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند ضد آفتاب ها، مرطوب کننده ها و آبرسان ها و …. برای حفظ زیبایی و شادابی پوست بسیار اهمیت دارد. برای زیباتر دیده شدن پوست صورت حتما باید این نکته را جدی بگیریم و لحظه ای پوست صورت را بدون محافظ رها نکنیم. با استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست می توانیم پوست خود را در برابر آفتاب بیمه کنیم. ضد آفتاب یکی از وسایل مراقبتی پوست بوده و در زمینه مراقبت از پوست می توانیم از انواع محصولات مراقبت کننده از پوست استفاده کنیم. این محصولات می توانند شامل موارد چون مرطوب کننده ها، آبرسان ها، نرم کننده ها، ترمیم کننده ها و تقویت کننده ها باشند که در شکلهایی چون فوم، کرم ، ماسک یا اسکراب صورت عرضه شده اند.

نکته چهارم استفاده از مواد آرایشی مناسب و استاندارد

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

یکی از نکات مهم داشتن پوستی شاداب و سلام و زیباتر دیده شدن، دقت در خرید لوازم آرایشی می باشد، لوازم آرایشی از زیرسازها تا فیکساتورها همه و همه باید دارای استاندارهای لازم آرایشی و بهداشتی باشند. نکته دیگر که باید بسیار دقت کنید، مواد آرایشی باید مناسب نوع پوست شما باشند. بنابراین در خرید مواد آرایشی بسیار بسیار دقت کنید، برای خرید لوازم آرایشی حتما به فروشگاه ها و سایت های معتبر مراجعه کنید. ما به شما خرید از برلیان سبز را توصیه می کنیم. به شما این اطمینان خاطر را می دهیم که برلیان سبز با حساسیت ویژه و بالا محصولات آرایشی را تهیه و در دسترس شما قرار داده که همگی دارای استاندارهای لازم بوده و برای پوست مضر نمی باشند.

نکته پنجم استفاده از پاک کننده های مناسب پوست

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

بسیار دیده شده که افراد در استفاده از وسایل مراقبتی و آرایشی وسواس ویژه ای دارند، اما متاسفانه در استفاده از پاک کننده های صورت کوتایی می کنند و از هر پاک کننده ای برای صورت استفاده می کنند. این امر بسیار خطرناک و دارای ریسک بالا بوده ، چون به مرور زمان پوست دچار آسیب می شود. بسیار ضروری است که در انتخاب پاک کننده های صورت به نوع پوست خود و انتخاب پاک کننده بر اساس نوع پوست توجه کرد. پوست خشک را نمی توان با پاک کننده مخصوص پوست چرب ، تمیز کرد زیرا خشکی پوست را دو چندان کرده و آسیب دیدن شدید پوست می شود.

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکته ششم استفاده از مکمل ها با نظر پزشک

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

خوراکی هایی که در روز مصرف می کنیم اکثرا مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن ما را به طور کامل برطرف نمی کنند. به همین دلیل اکثر افراد بخصوص افرادی که برنامه منظم غذایی ندارند، نیاز دارند که از مکمل های غذایی برای مراقبت بهتر از پوست در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنند. با یک چکاب ساده پزشک شما متوجه خواهد شد که نیاز به کدام مکمل ها دارید و شما را راهنمایی خواهد کرد. توجه داشته باشید که استفاده از مکمل ها بدون نظر پزشک می تواند به شدت آسیب زا باشد.

نکته هفتم انجام فعالیت ورزشی منظم

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

انجام فعالیت ورزشی منظم از جهات بسیاری می تواند به سلامتی شما کمک کند. یکی از این کمک ها بهبود گردش خون و در نتیجه درخشان و شاداب شدن پوست صورت می باشد. شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق لحظاتی از روز را به ورزش اختصاص دهید و با این کار ضمن داشتن بدنی سالمتر و روحیه ای شادتر، پوستی شادب تر داشته باشید. به شما توصیه می کنیم اگر امکان باشگاه رفتن ندارید حتما لحظاتی از روز به یک پیاده روی ساده یا انجام یوگا اختصاص دهید. توجه داشته باشید که شما می توانید با استفاده از ویدیوهای ورزشی در خانه نیز ورزش کنید. کافیست بخواهید زیرا با انجام فعالیت های ورزشی بدن شروع به پاکسازی خود کرده و با بهبود گردش خون زیبایی شما دو چندان خواهد شد.

نکته هشتم داشتن خواب کافی

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

شاید باور آن برایتان مشکل باشد که داشتن خواب کافی به زیباتر دیده شدن پوست بسیار کمک می کند. تصور کنید زمانی که به خاطر مشغله زیاد از خواب کافی محروم هستید، چقدر پوست صورت بی حال و تیره شده و دور چشم ها گود می افتد. به همین سادگی بی خوابی اثر نامطلوبی روی پوست صورت می گذارد. حالا اگر این بی خوابی ادامه دار باشد، روز به روز چهره زیبای شما خسته تر و گرفته تر خواهد شد.  کدر شدن پوست، گودی و سیاهی دور چشم آثار بی خوابی است که حتی بعد از مدت کوتاهی نیز قابل مشاهده است و در صورت ادامه دار بودن بعد از مدتی باعث چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود. بنابراین اگر می خواهید پوستی زیبا داشته باشید و زیباتر دیده شوید، حتما برنامه منظمی برای استراحت و خواب قرار دهید.

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکته نهم دوری از استرس و نگرانی

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

احتمالا بارها و بارها دیده اید افرادی که استرس و نگرانی بسیاری دارند و یا دچار افسردگی و ناراحتی هستند، پوست افتاده و تیره ای دارند. یکی از نکات طلایی داشتن پوستی زیبا دوری از هر گونه استرس و نگرانی است. استرس های مزمن باعث لک، جوش و آکنه روی پوست شده و می تواند به راحتی باعث پیری زودرس پوست شود.متاسفانه امروز موارد استرس زا بسیار زیاد بوده و در شهرهای بزرگ به صورت حاد تری خود را نشان می دهد.

مشکلات اقتصادی ، ماندن در ترافیک، محیط کار پر استرس و یا روابط عاطفی ناپایدار باعث تشدید شدن نگرانی و استرس افراد می شود. اما چگونه می توان از استرس و نگرانی که به نظر می رسد گریزی از آن نیست رها شد. در موارد حاد که باعث شده تاثیرات زیادی بر روان ، بدن و پوست ما بگذارد باید به پزشک متخصص مراجعه کرد، اما در موارد کمتر با خود مراقبتی و ورزش می توان با آن مقابله کرد.

نکته دهم لطفا سیگار نکشید

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

اگر می خواهید زیباتر دیده شوید و پوستی شاداب و سالم داشته باشید، به هیچ وجه سیگار نکشید. حتی برای یکبار ، اثری که دخانیات بر روی پوست دارد زیاد بوده و به شدت آسیب زننده می باشد. مصرف سیگار باعث تیرگی و چین و چروک پوست خواهد شد و در نتیجه روند پیری پوست را سریعتر خواهد کرد. کشیدن سیگار باعث می شود کلاژن سازی پوست کند و حتی متوقف شود و پوست شما را نازک و ضعیف خواهد کرد.

چین و چروک‌ اطراف لب و خطوط پنجه کلاغی دور چشم به شکل زودرس و زودتر از حد معمول در افراد سیگاری به خوبی قابل مشاهده است. سیگار باعث کند شدن گردش خون شده و در نتیجه باعث نرسیدن اکسیژن کافی به سلولهای پوست خواهد شد و از جمله اثرات آن می توان به تیرگی و چروک پوست، افتادگی پوست، ایجاد خطوط دور لب ، ایجاد لکه های تیره اشاره کرد. اگر می خواهید پوستی شاداب و سالم داشته باشید و زیباتر دیده شوید برای همیشه دور سیگار و دخانیات را خط بکشید.

نکته یازدهم لبخند بزنید

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

آری به همین سادگی لبخند بزنید، خنده باعث می شود صورت شما زیباتر دیده شود. شاید باور نکنید ولی لبخند زدن نه‌ تنها می‌تواند جذابیت شما را بیشتر کند بلکه باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید. ماهیچه‌هایی که هنگام لبخند زدن تحت تأثیر قرار می‌گیرند باعث می‌شوند که صورتتان کشیده‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. لبخند زدن حتی می‌تواند بر زیبایی گونه‌ها و لب‌ها نیز تأثیر بگذارد. شاید از بعضی شنیده باشید که خنده باعث چروک صورت می شود، من به شما این اطمینان را می دهم که لبخند نه تنها باعث چین و چروک پوست شما نخواهد شد بلکه باعث خواهد روحیه بهتری داشته باشید و زیباتر از قبل دیده شوید.

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

نکته دوازدهم از رژیم های لاغری شدید بپرهیزید

شاید در هنگام تعامل با دیگران با افرادی برخورد کرده اید که با یک رژیم سخت توانسته اند در مدت بسیار کوتاهی به وزن ایده آل خود برسند و به قول خودشان لاغر شوند. اما باید بدانیم که این رژیم های سخت اثرات بسیار بدی بر روی پوست ما به خصوص پوست صورت دارد. اکثر این رژیم های نادرست باعث تیرگی ، افتادگی و چین و چروک زیاد در پوست صورت می شود.

بنابراین از گرفتن رژیم های لاغری غیر اصولی و شدید بپرهیزید و برای داشتن پوستی سالم، زیبا، با‌نشاط و جذاب اصول خاصی را در رژیم غذایی خود رعایت کنید. اگر روزی خواستید وزن کم کنید حتما از یک مشاوره و متخصص پوست در این زمینه کمک بگیرید.

نکته سیزدهم مراجعه به پزشک 

نکات طلایی برای زیباتر دیده شدن پوست صورت

در پایان اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کردید ولی هنوز به زیبایی دلخواه و مورد نظرتون نرسیدید از یک پزشک متخصص پوست در این زمینه کمک بگیرید.

کلام آخر 

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید و رضایت بخش بوده باشد. از شما دوست عزیز تقاضامندیم اگر نکته یا موردی به نظرتون میرسه که جا افتاده باشه ما رو در قسمت نظرات آگاه سازید. شما آفریده زیبای خداوند هستید پس مراقب خودتون باشید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *