پوست, مقاله

برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز

برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز

برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز عنوان مقاله ای است که ما امروز می خواهیم با شما در مورد آن صحبت کنیم. شاید غلو نباشد بگوییم امروزه جوان ماندن پوست به خصوص پوست دور چشم به یکی از دغدغه های بزرگ مردم بخصوص خانم ها تبدیل شده است. همانطور که می دانید اولین جایی که در صورت آثار چین و چروک و در نتیجه پیری پوست در آن نمایان می شود پوست اطراف چشم می باشد. خیلی وقت ها دیده شده که فرد سن بالایی هم ندارد ولی آثار چین و چروک اطراف چشم به وضوح دیده می شود. در این مقاله ما سعی داریم در مورد علل و عواملی که باعث چین و چروک اطراف چشم می شود و راه حل برطرف کردن یا متوقف کردن آن با شما صحبت کنیم.

دلایل چین و چروک پوست اطراف چشم

وقتی از دلایل ایجاد چین و چروک در پوست اطراف چشم صحبت می کنیم در واقع داریم از روشهای جلوگیری آن نیز صحبت می کنیم. همگی قبول دارید که مهمترین علت ایجاد چین و چروک در پوست اطراف چشم بالا رفتن سن می باشد. گذر زمان رد پای خود را بر چهره ها به جا می گذارد. با افزایش سن، پوست به مرور خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، حجم صورت کم می شود و بطور واضح شروع به افتادگی می کند و نمای کلی چهره کشیده و خسته می شود. علت اصلی خطوط و چین و چروک کاهش میزان کلاژن و الاستین در پوست است.

این پروتئین‌ها مسئولیت کشش پوست ما را بر عهده دارند، اما کاهش تولید با افزایش سن شروع می‌شود. گزینه بعدی که اکثر افراد با آن درگیر هستند تابش اشعه ی آفتاب بر روی پوست می باشد که تاثیر مستقیمی بر پوست داشته و در نتیجه باعث ایجاد لک و چین و چروک می شود. گزینه بعدی سبک زندگی و کار افراد است کسانی که خیاطی، بافتنی می کنند یا درگیر کارهایی هستند که بیشتر  نیاز به دقت و کار چشمی دارند بیشتر از سایر افراد دچار چین و چروک اطراف چشم می شوند.

سیگار کشیدن هم موجب بروز چروک زیر چشم در جوانی می‌شود. وقتی افراد سیگار می‌کشند، جریان خونی که به زیر چشم جاری می‌شود کاهش پیدا می‌کند. این مسئله باعث کاهش توانایی پوست در بازسازی سلول‌های از بین رفته می‌شود. دیگر علل چروک شدن زیر چشم در جوانی شامل بد خوابیدن، استفاده بی حد از شکر، داشتن پوست خشک و عدم مراقبت از آن، استرس، آلرژی، ژنتیک و … می‌شود.

روش های رفع چین و چروک دور چشم

اکنون بعد از بیان علل ایجاد چین و چروک پوست اطراف چشم نوبت به روش درمانی رفع چین و چروک دور چشم رسیده است. تا به حال با خود فکر کرده اید که چه روشی می توانداین چروک های نازیبا از روی پوست محو کند. یا به دنبال راه حلی برای حذف آنها بوده اید. در ادامه مقاله ی برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز ما به طور مفصل در این مورد با شما صحبت خواهیم کرد. باید خاطر نشان کنیم که شما باید قبل از هر انجام دادن هر روشی با پزشک و متخصص در این زمینه صحبت کنید. این موضوع به شما در برطرف کردن بهتر چین و چروک دور چشم کمک خواهد کرد. در ادمه ما شما را با روش های معمول برای برطرف کردن چین و چروک دور چشم آشنا خواهیم کرد.

روش های خانگی 

برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز

روش های خانگی زمانی مفید می باشد که شما عجله ای در برطرف کردن چین و چروک ها نداشته باشید و صبر و حوصله کافی برای درمان با روش خانگی را داشته باشید. روش های خانگی شامل استفاده از انواع ماسک ها و روغن های گیاهی بوده که کمک می کند به مرور زمان چین و چروک اطراف چشم کاهش یافته و محو شود. رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی کمی دیرتر به نتیجه می‌رسد ولی مطمئن‌تر هستند. ما در ادامه شما را با چند راهکار برطرف کردن چین و چروک صورت آشنا خواهیم کرد.

  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده از عینک های آفتابی
  • رژیم غذایی درست و پرهیز از شکر
  • پرهیز  از اخم کردن و عادت‌های نادرست
  • استفاده از ماسک برای چروک دور چشم
  • استفاده از پاک کننده آرایشی مخصوص دور چشم
  • نوشیدن آب برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست
  • مرطوب نگه داشتن پوست به صورت روزانه و همیشگی
  • استفاده از ویتامین‌های و مواد معدنی را در برنامه غذایی
  • استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن کرچک، نارگیل، گل رز و روغن کنجد برای ماساژ دور چشم
  • استفاده از ماهی در تغذیه روزانه به دلیل داشتن ویتامین های D، E، کلسیم، روغن های امگا3، سلنیوم، پروتئین و اسیدهای چرب

روش های دارویی 

روش های دارویی که امروز بسیار استفاده می شود شامل استفاده از انواع کرم های دور چشم و سرم های دور چشم می باشد. این محصولات عمدتا دارای ویتامین A ، هیالورونیک اسید، روی، سلنین می باشند که به رفع چین و چروک دور چشم کمک می کنند. کسانی که از این روش ها استفاده کرده اند احساس رضایت بخشی بالایی داشته اند. در مجموعه بی نظیر برلیان سبز انواع این کرم ها را می توانید مشاهده کنید ما تعدادی از این کرم ها را برای شما نام خواهیم برد. اگر می خواهید در مورد هر یک از آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید کلیک بر روی لینک هر محصول وارد صفحه کرم های دور چشم شده و مطالعه فرمایید.

ورزش 

برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز

ورزش یکی از راههایی است که با انجام دادن درست و صحیح آن می توانید در کاهش چین و چروک پوست صورت و دور چشم خود گام خوبی بردارید. تحقیقاتی که در دانشگاه مک مستر در اونتاریو انجام شد، نشان می‌دهد ورزش نه تنها پوست را جوان‌تر نگه می‌دارد، بلکه حتی در افرادی که در اواخر عمر فعال‌تر می شوند، روند پیری را معکوس می‌کند و پوست‌شان در اثر ورزش بهتر می‌شود. ما در ادامه مقالی ی  برای شما لینک های ویدیویی قرار داده ایم که با مراجعه به آن می توانید ورزش های مخصوص برطرف کردن چین و چروک دور چشم را مشاهده کنید.

6 تمرین چشم: در این تمرین پلک های افتاده را سفت کرده و چین و چروک های اطراف چشم را کاهش دهید.

2 تمرین چشم: برای چین و چروک های اطراف زیر چشم بوده و به سادگی می توانید انجام دهید.

کاهش پف زیر چشم: تمرینات یوگای صورت برای کاهش پف چشم در 4 دقیقه

روش های پزشکی 

برطرف کردن چین و چروک دور چشم در برلیان سبز

  • بوتاکس

در این روش ، پزشک متخصص پوست مقدار کمی سم بوتولینوم خالص را به شکلی هدفمند به بعضی از عضلات زیر پوست اطراف چشم تزریق می‌کند. این کار باعث می‌شود که عضلات این ناحیه به طور موقت شل و ریلکس شده و ظاهر چین و چروک‌های ان کاهش یابد. یک متخصص پوست ماهر، متانسب با شرایط هر شخص، مناسب‌ترین مقدار از محلول را به پوست او تزریق می‌کند تا از این طریق چهره شخص خیلی بی‌احساس و به اصطلاح بوتاکسه نشود.

  • تزریق ژل

در روش تزریق ژل محصول غنی از اسید هیالورونیک به‌ طور یکنواخت به پوست تزریق می‌گردد. همچنین امکان توزیع ژل در طول چین‌ و چروک از طریق سوراخ‌های ایجادشده در دو طرف چین به‌ وسیله کانولا الاستیک وجود دارد. پس از تزریق،‌ پزشک با ماسا‍ژ محل، محصول را به‌ طور یکنواخت در سطح پوست پخش می‌کند.این روش در بر طرف کردن پف دور چشم نیز نقش دارد.

  • لیزر درمانی

در این روش‌، با استفاده از لیزر دی اکسید کربن برای تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید ، سوراخ‌های ریز و میکروسکوپی در پوست ایجاد می‌شود. لیزردرمانی دور چشم نه تنها برای درمان سریع چین و چروک‌های سطحی و خطوط ریز دور چشم مفید است، بلکه خطوط لبخند ، کیسه‌های زیر چشم ، حلقه‌های تیره اطراف چشم و صدمات ناشی از نور خورشید را نیز درمان می‌کند. علاوه بر این لیزردرمانی روشی بی‌خطر برای رفع چین و چروک‌ها بوده و زمان ریکاوری مورد نیاز پس از آن نیز بسیار کوتاه است.

  • میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از روش‌های عالی و بسیار کم تهاجمی برای مقابله با چین و چروک‌های اطراف چشم میکرودرم ابریژن است. طی این روش ، متخصص پوست ، برای لایه برداری خارجی‌ترین لایه پوست، از یک ابزار خاص برای پاشیدن ذرات بسیار ریزی به پوست استفاده می‌کند.

در واقع میکرودرم ابریژن سلول‌های مرده پوست را از روی آن جدا می‌کند و به این شکل باعث می‌شود پوست تازه‌تر و سالم‌تر خود را نشان دهد. این روش همچنین طوری طراحی شده که باعث تحریک تولید الاستین و کلاژن جدید شده و از این طریق هم به صاف شدن و رفع چین و چروک‌های پوست کمک می‌کند. به طور کلی میکرودرم ابریژن که اساسا لایه‌های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برای افرادی که چین و چروک‌های خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب است.

  • لایه برداری شیمیایی

در روش لایه برداری شیمیایی پزشکان متخصص پوست از محلول‌های شیمیایی – که اغلب حاوی آلفا هیدروکسی اسید ، گلیکولیک اسید یا تری کلرواستیک استات هستند – برای لایه برداری عمیق پوست استفاده می‌کنند که در نهایت باعث ریزش و لایه‌برداری قشر فوقانی پوست می‌شود.

از این روش علاوه بر برطرف کردن چین و چروک‌های اطراف چشم ، برای درمان جای زخم‌های آکنه ، ملاسما یا لک حاملگی ، صدمات ناشی از اشعه ماوراء بنفش و افتادگی پوست نیز استفاده می‌شود. پزشکان معمولاً چنین درمان‌هایی را علاوه بر کاهش چین و چروک ، برای افرادی که می‌خواهند پوست درخشان‌تری داشته باشند نیز توصیه می‌کنند.

تنها مشکل واقعی لایه برداری شیمیایی آن است که نمی‌توان از آن برای همه انواع پوست استفاده کرد. در حقیقت ، به طور کلی پزشکان لایه برداری شیمیایی را فقط به افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند توصیه می‌کنند. متأسفانه ، این درمان برای افرادی که رنگ پوست تیره دارند چندان موثر نیست.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلاستیک چشم (لیفت چشم) که به منظور درمان اختلالات پلک، برطرف کردن نواقص اطراف چشم و موارد دیگری صورت می گیرد یکی دیگر از روش های رفع چین و چروک دور چشم است، در این روش با برداشتن یا جایگزینی و یا هم برداشت و هم جایگزینی بافت های اضافه، مانند چربی پوست و همچنین تقویت بافت های ماهیچه ای و تاندون های مربوطه مشکلات مربوط به عضلات و پوست را برطرف می کنند، ناحیه ای که این جراحی روی آن انجام می شود شامل قسمت فوقانی ابرو تا گونه ها می باشد.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *