عطر, مقاله

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز عنوان مقاله ای است که اکنون قصد داریم در مورد آن با شما گفتگو کنیم. انتخاب عطر مناسب می تواند کاری دلهره آور باشد. آیا تا به حال برای خرید عطر مناسب دچار تردید و شک نشده اید؟ آیا تاکنون در انتخاب عطر اشتباه نکرده اید؟ اصلا شده عطری بخرید و بعد پشیمان شوید؟ در این مقاله ما سعی داریم به شما در انتخاب درست عطر کمک کنیم. با ما باشید تا اطلاعات خوب و مفیدی را در این زمینه در اختیارتان بگذاریم.

نقش کلیدی عطر در زندگی اجتماعی

برای اینکه به اهمیت شناخت روش درست انتخاب یک عطر مناسب پی ببریم ابتدا باید از نقش کلیدی عطر در زندگی اجتماعی بگوییم. زمانی که با افراد پیرامونتان در رفت و آمد و معاشرت هستید اولین چیزی که جلب توجه می کند بوی عطر می باشد. خوشایند بودن بوی عطر یک فرد می تواند تاثیر بسزایی در روابط او با دیگران داشته باشد و البته بالعکس. شاید برایتان اتفاق افتاده که با کسی مشغول گفتگو هستید ولی بوی بد عطر او باعث می شود که سریع تر گفتگو را تمام کرده و از بوی بد عطر خلاصی یابید.

تمام انسان ها در تکاپوی آن هستند که در محیط اطرافشان از خود اثر مثبت بگذارند. همه ما ترجیح می دهیم در محیط کار یا زندگی و… مورد توجه باشیم. تمام افرادی که به هر طریقی با ما در ارتباط هستند از ویژگی مثبت و شایسته ما یاد می کنند. حال با خود فکر کنید اگر عطر شما به گونه ای خاص و خوشایند و دلنشین باشد که فرد به محض استشمام عطر در جایی دیگر به یاد شما می افتدد و از به یاد آوردن عطر دلتنگ دیدارتان می شود.

پس باید بدانیم زیبایی و جذابیت زنان و مردان، با استفاده از عطر دوچندان می گردد و تمایل دیگران برای برقراری روابط اجتماعی و نزدیکی به این افراد نیز بیشتر می شود. زمانی که شما از عطری خوشبو و جذاب استفاده می کنید، در نظر دیگران این امر یک معیار مناسب و نشان دهنده شیک و خاص بودن شماست.

عطر شما امضای شماست

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

عطر شما امضای شماست. احتمالا بارها و بارها این جمله را شنیده اید ولی آیا واقعا به درک درست این جمله نیز رسیده اید؟ هر بو و هر عطری شخصیت مخصوص به خود را می طلبد و افراد با استفاده از آن به نوعی شخصیت خود را بروز می‌دهند. داشتن یک بوی مشخص و یک عطر خاص، می‌تواند نماد شخصیت شما باشد که به آن امضای عطر می‌گویند. شاید لزوماً لازم نباشد که شما بهترین ادکلن زنانه یا بهترین ادکلن مردانه را انتخاب کرده باشید و یا حتی گران‌ترین عطر را برای خود برگزیده باشید بلکه کافیست با آن عطر حال خوبی داشته باشید.

استفاده از امضای عطر باعث می‌شود تا اطرافیان شما با شنیدن بوی آن عطر ناخودآگاه به یاد شما بیفتند و تصویری از شما در ذهنشان شکل بگیرد. رایحه شخصی شما، یک رایحه ساده است. که هر روز شما را در خود غرق می‌کند و احساس آرامش و شادی بی‌نظیری را در وجودتان بیدار می‌کند. البته، فراموش نکنید که عطر امضای بعضی از افراد، ممکن است در یک عطر خلاصه نشود و چند عطر خاص و ویژه باشد.

بنابراین برای داشتن یک عطر امضای مناسب بهتر است ابتدا یک خودشناسی حداقلی از خود و روحیات خود داشته باشیم. امیدواریم تا به اینجا از خواندن مقاله ی ( روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز ) لذت برده باشید. با ما باشید تا در ادامه مقاله در مورد چگونگی انتخاب یک عطر خوب و مناسب با شما صحبت کنیم.

چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم؟

Choose-the-right-perfume-1117

اکنون که به ضرورت و نقش کلیدی عطر در زندگی خود پی بردیم. باید به جواب این سوال نیز دست یابیم که چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم. در این قسمت از مقاله ی ( روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز ) ما در مورد این موضوع با شما صحبت خواهیم کرد. شاید بارها و بارها نام عطرهایی چون دیور، شنل، جورجیو آرمانی و …… شنیده باشید اما به راستی عطری که مناسب شما باشد کدام است و چه ویژگی دارد. به راستی چطور می توان یک عطر مناسب انتخاب کرد که هم امضای عطری ما باشد و هم روابط اجتماعی و عاطفی بهتری را برای ما رقم بزند. یکی از ویژگی عطر اصلی این است که رایحه‌ ای یکنواخت داشته باشد و پس از قرار گرفتن روی پوست، تغییر ماهیت ندهد.

انتخاب یک فروشگاه معتبر

انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید عطر اولین گام برای رسیدن به یک انتخاب درست و خرید مقرون به صرفه می باشد. درباره فروشگاه های خود تحقیق کنید. فروشگاه هایی را که بازدید می کنید با دقت انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که فروشگاه ها با کارکنان آگاه و معتبر معتبر هستند و خدمات شخصی به مشتری ارائه می دهند. همچنین اطمینان حاصل کنید که فروشگاه هایی که به آنها می روید در محدوده قیمت شما هستند.

سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که عطر یکی از عمده ترین محصولات فروخته شده باشد. اگر به یک فروشگاه لباس که چند عطر نیز می فروشد مراجعه کنید ، گزینه های زیادی پیش روی شما نخواهد بود و ممکن است پرسنل آنها به اندازه کارکنان فروشگاه های تخصصی آگاهی نداشته باشند. امروزه خرید اینترنتی بسیار رایج شده است. شما برای خرید عطر مشخص و شناخته خود که دیگر نیازی به خرید حضوری نیست می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر استفاده کنید.

برلیان سبز برای فروش عطر لاین ویژه ای قرار داده است. برلیان سبز از آن دسته فروشگاه های اینترنتی است که به دلیل تنوع بالا، کیفیت و اصل بودن عطرهای خود امروزه جزء برترین فروشگاه های مخصوص فروش عطر به حساب می آید. البته باید خاطر نشان کنیم که فروشگاه برلیان سبز دارای کارشناسانی ماهر بوده که می توانند شما را برای خرید بهتر عطر یاری کنند.

نکات طلایی برای انتخاب عطر

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

  • زمان خرید عطر برای امتحان آن ‌اجازه دهید عطر چند دقیقه روی پوست شما باقی بماند. زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته شود، بوی متفاوتی ایجاد می‌کند. با این کار، بهتر انتخاب خواهید کرد.
  • همچنین بیش از سه عطر را همزمان امتحان نکنید، چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت. می‌توانید پس از امتحان سه عطر، به هوای آزاد بیایید و چند نفس عمیق از طریق بینی بکشید. در بعضی عطر فروشی‌ها، یک ظرف قهوه یا کاکائو می‌گذارند تا مشتری پس از هر بار امتحان عطر از آن ظرف استشمام کند و به روند امتحان عطر ادامه دهد.
  • بعضی افراد عطر را روی لباس استعمال می‌کنند که این کار ممکن است باعث تغییر بوی عطر شود. چون عطرهای رایج در بازار، معمولا برای استعمال روی پوست طراحی شده‌اند، نه روی پارچه و الیاف.
  • نباید دو یا چند عطر را هم زمان استفاده کرد. چون هر عطر، مخلوط پیچیده‌ای از مولکول‌های شیمیایی مختلف است که توسط متخصص عطرسازی متعادل شده تا رایحه منحصر به فرد و دلپذیری به وجود آید. به این ترتیب، اگر چند عطر را همزمان به کار ببریم، این احتمال وجود دارد که عدم تعادل در ترکیب به وجود آید و رایحه‌ای ناخوشایند تولید کند.
  • هیچ گاه عطر را روی پوست خود مالش ندهید. این کار باعث از بین رفتن مولکول‌های پایه عطر می‌شود.

بدون داشتن رایحه ای به خرید عطر بروید

هنگام خرید از رایحه ای استفاده نکنید. هنگام خرید عطر خود ، از هیچ گونه محصول پوستی معطر مانند لوسیون بدن ، اسپری بدن یا حتی خوشبو کننده استفاده نکنید. این رایحه ها می توانند باعث منحرف شدن و تداخل با رایحه عطر شوند. دقت کنید بدون داشتن رایحه ای به خرید عطر بروید.

غلظت عطر

غلظت عطر نکته دیگری است که در هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنید. در مقاله ی آشنایی با دنیای عطر و خوشبو کننده ها در برلیان سبز در مورد انواع غلظت عطر با شما سخن گفتیم. می توانید برای به دست آوردن اطلاعات کافی در این زمینه روی لینک مقاله کلیک کرده و مطالعه نمایید اما برای اختصار باید بگوییم که پایین ترین غلظت عطر ادکلن بوده که از ماندگاری پایینی در حد یکی دو ساعت برخوردار است.

بالاترین غلظت عطر پرفیوم بوده که از ماندگاری بسیار زیادی تا 24 ساعت برخوردار است. عطر با غلظت پرفیوم در تمام طول روز ماندگار خواهد بود. البته باید خاطرنشان کرد که قیمت عطر نسبت به غلظت آن بسیار متفاوت می باشد. پس هنگام خرید به مقدار غلظت عطر توجه کنید. غلظت عطرها بر روی شیشه یا کارتن عطر قابل مشاهده است. غلظت های عطر به ترتیب زیاد تا کم عبارتند از :

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

اشتباه رایج در انتخاب عطر

شاید اتفاق افتاده باشد که از بوی عطر فرد دیگری خوش‌تان آمده باشد، ولی بعد از خرید آن متوجه شوید بوی عطر کم دوام است یا آن رایحه‌ای را که روی پوست آن شخص داشته، روی پوست خودتان ندارد. می‌پرسید چرا؟ چون برای پوست‌های مختلف، عطرهای مختلف طراحی شده‌اند و هر عطری را نباید روی هر پوستی استفاده کرد. پوست‌های مختلف، روی رایحه عطرها تاثیرات مختلفی می‌گذارند. مثلا بعضی پوست‌ها، بوهای معینی را تضعیف و یا تشدید می‌کنند. فقط این شما نیستید که باید عطر را بپسندید. راستش عطر هم باید شما را بپسندد. هر عطری برای هر کسی مناسب نیست! رنگ پوست، چربی یا خشکی پوست و مو، شخصیت و چهره شما تعیین می‌کند چه عطری مناسب شماست. برلیان سبز امیدوار است که شما با مطالعه ی مقاله ی ( روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز ) بتوانید عطر بهتری را انتخاب نمایید.

نقش رنگ پوست در انتخاب عطر

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

رنگ پوست، در انتخاب عطر مناسب هر شخص تاثیر مهمی دارد. پوست را بر اساس میزان چربی می‌توان به چهار نوع خشک، چرب، معمولی و مختلط تقسیم‌بندی کرد. پوست‌های چرب، عطر را بهتر و زمان طولانی‌تری در خود نگه می‌دارند. برای افرادی که پوست روشن دارند، استفاده از عطرهایی که رایحه گل‌ها در آن‌ها به کار رفته توصیه می‌شود و برای پوست‌های گندمی، به کار بردن رایحه‌های Oriental یا مشرق زمینی مناسب‌تر است.

همچنین، افرادی که پوست روشنی دارند، بهتر است از بوهای خنک و ترش یا خنک و تلخ استفاده کنند، چون این رایحه‌ها با پوست‌شان سازگاری بیشتری دارد و دوام آن هم بیشتر است. به افراد سبزه و گندمگون هم رایحه‌های گرم و شیرین توصیه می‌شود چون بیشتر از رایحه‌های خنک، منعکس کننده ویژگی چهره و حسی است که در مخاطبان‌ خود به وجود می‌آورند.

اشخاصی که پوستی چرب دارند، بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد. پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث نگه‌داری و ماندگاری بوی عطر می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند بهتر است در صورت امکان، عطر خود را در طول روز تجدید کنند.

انتخاب عطر بر اساس فصل ها

جالب است بدانید مهم‌ترین لحظه درک رایحه، هنگام عبور فرد است و شما می‌توانید با انتخاب عطر مناسب با چهره و شخصیت‌ خود، روی دوستان‌ و اطرفیان خود تاثیری به یاد ماندنی بر جای گذارید.  انتخاب عطر بر اساس فصل نکته بسیار مهمی می باشد. شما نمی توانید یک عطر بخرید و تمام طول سال از آن استفاده کنید عطرهای گرم مخصوص زمستان و پاییز می باشند. این عطر ها گرما و حرارت بدن شما را بالا می برند و باعث می شوند روزهای زمستانی بهتری را پشت سر بگذارید.

عطر های سرد و خنک هم مخصوص بهار و تابستان می باشند این عطر ها با خنکای خوبی که به شما می دهند روز بهتری را برای شما رقم خواهند زد. پس برای خرید عطر دقت کنید که  در فصل گرم، از عطرهای خنک و در فصل سرد از عطرهای گرم استفاده شود. باید خاطرنشان کنیم که برلیان سبز از معدود فروشگاه های اینترنتی است که در بخش عطر اطلاعات کامل و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده است. شما با مطالعه عطر دلخواه خود به خوبی پی به گرم بودن و خنک بودن عطر خواهید برد.

انتخاب عطر بر اساس جنسیت

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

بعضی از خانم‌ها ممکن است از یک عطر مردانه خوش‌شان بیاید یا بعضی از آقایان عطری زنانه را بپسندند. اما بهتر است هرگز از عطرهای مخصوص جنس مخالف استفاده نکنید، زیرا خصوصیات هر جنس، در رایحه عطر مخصوص آن در نظر گرفته شده و مواد شیمیایی به کار رفته در آن نیز، با فیزیولوژی و هورمون‌های بدن تناسب دارد. عطر مردانه، هر چه‌ قدر هم خوش‌بو باشد با خصوصیات ظریف و زنانه شما متضاد است و یک عطر زنانه، هر چه‌ قدر هم رایحه تلخ و گرمی داشته باشد، باز روی پوست آقایان خوب نمی‌نشیند و تاثیر خوبی به جا نمی‌گذارد.

بهترین نقطه بدن برای اسپری عطر

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

نکته دیگر این‌که عطر را باید روی نقاطی از پوست به کار برد که زیر آن‌ها نبض وجود دارد. در زیر این نقاط، خون با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن، به تراوش رایحه و انعکاس آن از پوست کمک زیادی می‌کند. نقاط نبضی معمولا مچ دست‌ها، پشت گوش‌ها، آرنج و گردن هستند که بهترین نقاط برای به کار بردن عطرها به حساب می‌آیند.

متخصصان تولید محصولات بهداشتی توصیه می‌کنند که عطر را به پشت گوش‌ها و گردن خود بزنید. یعنی درست جایی که نبض می‌زند. همین گرما و تپش باعث می‌شود بوی عطر در این نقاط بیشتر بماند و پراکنده شود. مقدار کمی از عطر را هم روی پوست بدن‌تان استفاده کنید. با این کار، بوی عطرتان پخش می‌شود و سریع از بین نمی‌رود. یک اسپری کوچک روی موها، باعث می‌شود بوی عطر در تمام روز باقی بماند.

قیمت عطر 

روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز

عطر یک کالای ضروری است و امروزه نمی توان از خرید آن چشم پوشی کرد. اما باید خاطرنشان کرد که  هزینه عطر می تواند بین برندهای مختلف بسیار متفاوت باشد. قیمت برخی از عطرها کمتر از 100 هزار تومان است در حالی که قیمت برخی دیگر صدها هزار تومان و یا چندین میلیون تومان است. قبل از اقدام به خرید ، تصمیم بگیرید که چه مقدار پول می خواهید برای یک عطر هزینه کنید. اینکه برای عطر شخصی خود به قیمت عطر اهمیت ندهید بسیار طبیعی است اما اگر عطر هدیه است ، هم امور مالی شخصی خود را در نظر بگیرید و هم رابطه خود را با گیرنده عطر در نظر بگیرید. لازم به ذکر است عطرهای موجود در برلیان سبز ضمن برخورداری از کیفیت و اصالت از قیمت های مناسبی و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است.

حجم عطر 

عطرها در حجم های مختلفی ارائه می شوند. بعضی در اندازه های 25 میل، 50 میل، 75 میل ، 100 میل یا بیشتر می باشند. هنگام خرید عطر به این نکته باید دقت کنید که شما چطور آدمی هستید یا بهتر بگوییم جزء کدام دسته از آدمها هستید. آدمهایی که بعد از چندین بار اسپری از عطر خسته می شوند یا آدم هایی که دوست دارند عطری را برای طولانی مدت استفاده کنند وقتی به جواب این سوال رسیدید اقدام به خرید کنید. بعضی افراد به دنبال عطری با حجم 100 میل می باشند و می خواهند تا مدت ها از خرید عطر دوباره راحت باشند. بعضی هم برعکس دوست دارند هم به دلایل اقتصادی و هم تنوع طلبی از حجم های کم استفاده کنند.

در پایان امیدواریم مطالعه مقاله ی ( روش درست انتخاب یک عطر مناسب در برلیان سبز) به شما در خرید خوب و مناسب عطر کمک کرده باشد دقت کنید که فقط مطالعه کافی نیست به خاطر سپردن و به کار گرفتن نکات گفته شده به شما کمک خواهد کرد که عطر امضای مناسبی را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *