آرایش چشم و ابرو, آرایش صورت, مقاله

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن عنوان مقاله ای است که می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم. به راستی مژه چیست و چه کاربردی دارد. مژه موهایی است که سر پلک رشد می‌کند. پلک از چشم در مقابل نور آفتاب، گرد و خاک و رطوبت محافظت می‌کند. واژه مژه از موی+ژه ساخته شده است به معنای موی ریز. مژه‌هایی پر و مخملی در زیباتر به نظر رسیدن صورت نقش بسیار مهمی دارد. مژه این قابلیت را دارد. که زیبایی چشم را دو چندان کند و صورتتان همیشه سرحال و شاداب به نظر بیاید. مژه همانند موی قسمت های دیگر بدن رشد و نمو دارد. رشد مژه در طی مراحل متفاوتی رخ می دهد. مراحل رشد مژه عبارتند از:

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

مرحله آناژن
به طور متوسط یک بزرگسال 100 الی 150 مژه فوقانی و 50 الی 75 مژه تحتانی دارد. هر یک از این مژه‌ها 4 چرخه رشد را طی می‌کنند. در یک مطالعه چرخه رشد مژه، محققان تشخیص دادند که مرحله آناژن برای مژه تقریبا از 25 تا 43 روز یا به مدت یک تا دو ماه طول می‌کشد. مرحله آناژن به عنوان مرحله رشد چرخه شناخته می‌شود.

مرحله کاتاژن
مرحله کاتاژن انتقال چرخه رشد مژه بوده این مرحله که کوتاه‌ترین چرخه است تقریبا 15 روز طول می‌کشد. در طول این مدت، رشد مژه‌ها متوقف شده و فولیکول‌های موی مژه شروع به کوچک شدن می‌کنند تا برای مرحله استراحت آماده شوند.

مرحله تلوژن
مرحله تلوژن که حدود 100 روز تا نه ماه ادامه‌ دارد. تلوژن را به عنوان مرحله استراحت مژه نیز می شناسند. در طول این مرحله، مژه‌ها دارای طول مشخصی هستند.

مرحله اگزوژن
آخرین مرحله، مرحله اگزوژن است که طی آن، مژه‌ها ریخته می‌شوند. سپس، چرخه دوباره با مرحله آناژن شروع می‌شود.

نقش مژه در سلامت چشم

  • محافظت از چشم در برابر نور آفتاب
  • جلوگیری از ورود عرق و رطوبت به چشم
  • جلوگیری از رسیدن ذرات گرد و غبار به چشم
  • هشدار سریع در مورد نزدیک شدن بیش از حد اشیاء به چشم

نقش مژه در زیبایی

نقش مژه در زیبایی بر کسی پوشیده نیست. کافی است یک لحظه فردی را بدون مژه تصور کنید آنگاه به نقش کلیدی و موثر مژه در زیبایی صورت پی خواهید برد. داشتن مژه هایی زیبا و پر پشت آرزوی هر کسی بخصوص خانم ها می باشد. مژه هایی رویایی و پرنشاط که در حرکت چشم زیبایی و دلفریبی خاصی داشته و باعث جذب فرد مقابل می شود.

اما چه می شود که همه از این نعمت خدادای برخوردار نیستند یا بهتر است بگوییم چه عواملی باعث می شود شادابی، بلندی و زیبایی مژه دیده نشود. در ادامه مقاله دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن ما شما را با عواملی که باعث ریزش و نازیبایی مژه می شود آشنا خواهیم کرد.

استفاده همیشگی از ریمل های ضد آب 

ریمل های ضد آب مژه های شما را سفت نگه می دارند و در هنگام شست و شو آسیب بیشتری به مژه وارد می کنند و موجب ریزش آن می شوند. توصیه ما به شما این است که در مواقع غیر ضروری از ریمل های ضد آب استفاده نکنید. و حتما برای پاک کردن ریمل ضد آب از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید تا مژه ها آسیب کمتری ببیند.

استفاده از لوازم آریشی غیر استاندارد

استفاده از لوازم آریشی غیر استاندارد و یا کیفیت پایین آسیب زیادی به سلامت پوست و چشم شما وارد می کند. توصیه می کنیم حتما از لوازم آرایشی استاندارد که در فروشگاه های معتبر موجود می باشد استفاده کنید. برلیان سبز فروشگاه مختص لوازم ارایشی و بهداشتی بوده و به شما این اطمینان را می دهد که لوازم آرایشی استاندارد و با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از لوازم آریشی مشترک

چشم نقطه حساسی است که ورود هر نوع آلودگی در آن به عفونت های شدید منجر می شود بنابراین از لوازم آرایش شخصی خود استفاده کنید تا دچار عفونت و مشکلات حساسیتی نشوید.

خوابیدن با آرایش چشم

پوست و مژه شما نیاز به تنفس دارد زمانی که شما برای مدت طولانی آرایش دارید و با آرایش می خوابید منافذ پوست شما بسته می شود و رطوبت کافی به آن نمی رسد و مشکلات مختلفی مثل پیری و چروک شدن پوست اطراف چشم را به همراه دارد.

 استفاده نادرست از فرمژه

برای استفاده درست از فرمژه آن را از ریشه مژه فاصله دهید تا با آن تماس برقرار نکند این کار را قبل از استفاده از ریمل انجام دهید استفاده نادرست از فرمژه موجب شکنندگی و ریزش مژه می گردد.

 استفاده بیش از حد و نادرست از مژه مصنوعی

افرادی که از مژه مصنوعی استفاده می کنند اگر نحوه درست قرار دادن آن را بر روی مژه ندانند موجب آسیب رساندن به مژه طبیعی خود می شوند. توجه داشته باشید در استفاده از مژه مصنوعی نباید افراط کرد و نیز باید به استاندارد و کیفیت مژه مصنوعی و چسب مورد نیاز آن دقت کافی داشته باشید. حتما از چسب و مژه مصنوعی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

 کاشت و اکستنشن مژه

برای کاشت مژه از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می شود که قطعاً بی خطر نخواهند بود و مشکلاتی را برای شما به وجود می آورند استفاده از این مواد حساسیت های مختلفی را برای شما به وجود می آورد که از جمله آن می توان به عفونت در ناحیه چشم اشاره کرد.

استفاده از شوینده های غیر استاندارد و بی کیفیت

اغلب خانم ها در انتخاب مواد آرایشی دقت لازم را به کار می برند اما برای پاک کردن آرایش از مواد شوینده دم دستی و بی کیفیت استفاده می کنند. باید بدانید استفاده از شوینده های غیر استاندارد و بی کیفیت صدمات جبران ناپذیری را به مژه و چشم وارد می کند. این موضوع را جدی گرفته از شوینده های مخصوص پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. به خصوص زمانی که از ریمل ضد آب استفاده می کنید از شوینده ای استفاده کنید که مخصوص پاک کردن آرایش ضد آب باشد و ضمن فشار کمتر برای پاک کردن آرایش به پوست و مژه آسیبی وارد نشود.

دست کشیدن بیش از حد به مژه ها

دست کشیدن بیش از حد به مژه ها که اکثرا به دلیل استفاده از لوازم آرایشی نامناسب بوده که باعث خارش و سوزش در ناحیه چشم می شود یکی از عواملی است که به شدت باعث ریزش مژه می شود.

تغذیه نامناسب 

کمبود شدید ویتامین ها و مواد معدنی باعث شکننده شدن مژه ها شده و یا رشد آنها را متوقف می کنند. عوامل ریزش مژه ها همان دلایل مربوط به ریزش موهاست. داشتن تغذیه ای سالم و متعادل باعث رفع کمبود ویتامین B،A،E و آهن و منیزیم می شود.
گنجاندن میوه ها و سبزیجات تازه مانند اسفناج، کلم بروکسل، بروکلی، غلات، پسته، بادام و همچنین اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی آزاد به میزان زیادی وجود دارد باعث تقویت بدن و در نتیجه افزایش استحکام و سلامت مژه ها می شود. مصرف مکمل ویتامین B برای تسریع رشد مژه ها و موها مفید است.

روش های تقویت مژه

روش های تقویت مژه بسیار زیاد می باشد. این روش ها شامل روش طبیعی یا دارویی بوده که کافی است شما وقت گذاشته و به یکی از روشهای دلخواه خود در امر تقویت مژه عمل کنید. روش ها طبیعی و خانگی شامل استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی، ویتامین E، چای سبز، اسیدهای چرب امگا 3، بیوتین، ماساژ دادن پلک،آهن، پرایمر مژه و استفاده از  اسید فولیک و بسیاری دیگر می باشد که ما در ادامه مقاله دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن در مورد هر یک برای شما توضیح کوتاهی خواهیم داد.

روغن های طبیعی

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

استفاده از روغن های طبیعی تقویت کننده مانند روغن کرچک، زیتون، بادام، سیاه دانه، رزماری، هسته انگور و روغن جوجوبا. این روغن ها همگی حاوی مواد مغذی برای تقویت مژه بوده و از ریزش آن جلوگیری می کنند. روغن های طبیعی و گیاهی حاوی اسیدهای چرب و ویتامین‌های مناسب رشد و تقویت مو هستند. آنتی اکسیدان موجود در این روغن ها با نازک شدن و ریزش موها مبارزه کرده و مژه هایی بلند و پرپشت را برای شما به ارمغان می آورد.

این روغن ها ضمن برطرف کردن خشکی مو باعث شادابی و طراوت مژه می شوند. همچنین این روغن ها ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو می باشند که با ماساژ دادن آن روی مژه می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

ویتامین E

استفاده از روغن ویتامین E یا کپسول ژله ای ویتامین E می تواند به رشد و تقویت مژه کمک کند. ویتامین E را می‌توانید روی مژه‌های خود بمالید تا به رشد آن کمک کنید. یک کپسول ژله‌ای ویتامین E را باز کنید. مایع درون آن را روی برس تمیز یا انگشتان دست خود بریزید. ویتامین E را روی مژه‌های خود بمالید. سعی کنید این کار را در شب انجام دهید و با مژه‌های آغشته به ویتامین E بخوابید. شما همچنین می‌توانید از روغن ویتامین E هم استفاده کنید. چند قطره از آن را روی انگشت تمیز خود بمالید و به آرامی روی مژه‌های خود بزنید.

چای سبز

چای سبز می‌تواند به تقویت رشد مژه و همچنین تمیز کردن فولیکول‌های اطراف آن کمک کند. کافئین و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز به تحریک مژه‌های شما کمک می‌کنند. مقداری چای سبز را دم کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس یک توپ پنبه‌ای را درون چای سبز خیس کنید و آن را روی مژه‌های خود بمالید.

 اسیدهای چرب امگا 3

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا3 مانند سالمون، تن ماهی و آجیل می‌توانند به بهبود سلامت فولیکول‌های مو کمک کنند. با این کار مژه‌های شما بلند، ضخیم و سالم می‌شوند. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید مکمل‌های امگا3 را امتحان کنید. گردو و کتان منابع خوبی برای اسیدهای چرب امگا3 هستند. گیاهخوارانی که وگان نیستند نیز می‌توانند این ماده مغذی را از تخم مرغ بدست آوردند.

بیوتین 

به بیوتین، ویتامین H نیز گفته می‌شود. این ویتامین به تقویت و سالم‌تر ماندن ناخن‌های شما نیز کمک می‌کند. میزان دریافتی پایین بیوتین، می‌تواند منجر به ریزش مو شود. سعی کنید این ماده‌ی مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به تقویت مژه‌های ضخیم و بلند کمک کنید. بیوتین در مخمر، زرده‌ی تخم مرغ، گل کلم، بادام زمینی، آووکادو، تمشک، بادام، موز، قارچ، کره‌گردو و ماهی سالمون یافت می‌شود.

آهن

آهن به تقویت مژه‌های شما کمک می‌کند و باعث می‌شوند که شکننده نشوند و از بین نروند. مقدار مناسب آهن در رژیم غذایی شما می‌تواند به بلند و ضخیم شدن مژه‌های شما کمک کند. غذاهای دارای مقادیر زیاد آهن شامل: اسفناج، صدف، جگر، لوبیا، گوشت قرمز، زرده‌ی تخم‌مرغ و بوقلمون است.

اسید فولیک 

اسید فولیک به ضخیم شدن و محکم شدن مژه‌های شما کمک می‌کند. اسید فولیک همچنین به مژه‌های شما کمک می‌کند تا رنگ تیره‌تری داشته باشد. اسید فولیک در شیر، بادام زمینی، حبوبات و غلات یافت می‌شود.

ماساژ دادن پلک

ماساژ دادن ملایم پلک‌ها می‌تواند به افزایش جریان خون و همینطور به رشد مژه‌ه نیز کمک کند. دست و صورت خود را خوب بشویید، سپس با نوک انگشتان خود فشار ملایمی را روی مژه‌ها اعمال کنید و به آرامی پلک‌ها و خط چشم خود را ماساژ دهید. مژه‌ها را زیاد نکشید. همچنین مراقب باشید که روی مژه‌ها زیاد فشار وارد نکنید تا به طور تصادفی کنده نشوند.

پرایمر مژه

بسیاری از متخصصان معتقد هستند که استفاده ی مداوم از ریمل مژه، می توانند به مژه ها آسیب برسانند. بنابراین می توانید از پرایمر مژه استفاده کنید. پرایمر مژه، باید قبل از ریمل استفاده شود تا تارهای مژه را از مواد تشکیل دهنده ی ریمل و خط چشم محافظت کند.

در ادامه مقاله ی دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن ما شما را به تعدادی از محصولات برلیان سبز برای تقویت مژه آشنا خواهیم کرد.

محلول تقویت ‌کننده مژه سریتا

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

محلول تقویت ‌کننده مژه سریتا به دلیل دارا بودن ماده موثره خاص بیماتوپراست در افزایش زمان رشد مژه موثر است و باعث پرپشت شدن و ضخیم تر شدن مژه ها می گردد. عوامل مختلفی می­تواند باعث ضعیف شدن و ریزش مژه ­ها شود. با افزایش سن معمولا مژه ­ها طراوت خود را از دست داده و توانایی بازسازی فولیکول­های مژه، کاهش می­یابد. در نتیجه مژه­ ها روز به روز ضعیف­تر و نازک­تر می­شوند.

محلول تقویت کننده مژه سریتا، فرمولاسیونی کارآمد برای تحریک رشد و تقویت فولیکول­های مژه است که باعث بازسازی، افزایش ضخامت، بلندی و افزایش حجم مژه­ها شده و زیبایی و طراوت را برای مژه­ ها به ارمغان می­آورد.

با استفاده از این محصول فولیکول های مژه تقویت خواهد شد و به دلیل وجود فرمولاسیون خاص باعث بازسازی و ترمیم مژه های آسیب دیده امکان پذیر خواهد بود. محلول تقویت کننده مژه سریتا غنی از پپتید ها و ویتامین های تقویت کننده مژه است و با رطوبت رسانی مناسب باعث افزایش الاستیسیته مژه ها می شود.

سرم تقویت مژه و ابرو فارماسی

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

سرم تقویت مژه و ابرو فارماسی مژه و ابروها را تقویت و محافظت کرده و به بلند شدن آنها کمک می کند. این سرم با فرمول Capixyl باعث تحریک سلولهای بنیادی مژه و ابرو شده و به رشد مجدد آنها کمک می کند. بدین ترتیب مژه و ابرو پرپست، بلند، محکم و ضخیم خواهند شد. این سرم کمپلکسی بسیار مغذی از مواد موثر در تقویت مژه و ابرو می باشد که مژه و ابرو را ضخیم تر، بلند تر و انعطاف پذیرتر می سازد. سرم تقویتی فارماسی با تاثیر مستقیم بر روی فولیکول های مو های مژه و ابرو سبب افزایش استحکام و رشد این مو ها می گردد.

تاثیر سرم تقویت مژه و ابرو فارماسی پس از 8 الی 10 هفته کاملا مشهود می گردد. طراحی کاربردی آن استفاده از سرم را بسیار آسان نموده است. این محصول با کیفیت برای افرادی که خواهان مژه هایی بلند و پرپشت و ابروهایی خوشحالت و ضخیم هستند مناسب است. استفاده از این محصول با کیفیت مژه هایی بلند و ابریشمی و ابرو هایی ضخیم و خوش حالت را برای شما به ارمغان می آورد تا زیبایی چشمان شما چندان برابر جلوه نمایید.

ژل تقویت و افزایش دهنده رشد مژه لکسیون

دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن

ویتامین B5 موجود در این ژل، مژه های شما را تقویت کرده و موجب بلند شدن و پر شدن آن ها می شود. ویتامین E نیز رطوبت مورد نیاز مژه ها را تامین و رشد آن ها را تحریک می کند. ژل لکسیون تقویت کننده و افزایش دهنده رشد مژه یکی از بهترین درمان هاست که برای رشد سریع مژه ها شما بسیار مناسب است این محصول منجر به رشد سریع و ضخیم تر شدن آنها می شود .

این محصول با فرمولاسیونی کارآمد برای تحریک رشد و تقویت فولیکول های مژه است که باعث بازسازی ،افزایش ضخامت ، بندی و افزایش حجم مژه ها شده و زیبایی و طراوات را به ارمغان می آورد. مهم ترین ترکیب موجود در ژل لکسیون تقویت کننده و افزایش دهنده رشد مژه ،بیماتوپراست است . این ماده روی افزایش رشد مژه و کاهش ریزش آن تاثیر مستقیمی دارد ، همچنین روی رنگ دانه های مژه تاثیر به سزایی دارد و رنگ آنها را تیره می کند . رطوبت رسانی مناسب و افزایش انعطاف پذیری مژه ها از دیگر مزایای استفاده از این محلول عنوان شده است.

در پایان برلیان سبز امیدوار است مطالعه مقاله ی دانستنی های مفید در مورد مژه و چگونگی تقویت آن برای شما مفید واقع شده باشد. امیدواریم با رعایت نکات گفته شده در مقاله مژه هایی دلخواه، زیبا، شاداب و بلند داشته باشید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *