آرایش صورت, مقاله

پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟ سوالی است که احتمالا خیلی از افرادی که به صورت روزانه آرایش می کنند در ذهن خود دارند. همه ما هنگام آرایش کردن امید داریم این آرایش با همین کیفیت در تمام طول روز ، مهمانی و یا قرار بیرون حفظ شود. همچنین انتظار داریم آرایش حرفه ای و زیبای ما در برابر آب ، باد و آلودگی های محیطی دچار عیب و نقص نشود. اما چگونه ممکن است؟

چطور می شود ساعت ها زحمت آرایش و هزینه را حفظ کرد و نگرانی از بابت به هم ریختگی آرایش در زمان طولانی را نداشت. اصلا تصور کنید دخترکی زیبا را با گریمی بسیار سنگین و آرایشی حرفه ای برای بزم عروسی آماده کرده اید ،همه ی چشم ها به عروس زیباست و هیچ کس تصور این را ندارد که آرایش به این زیبایی در طولانی شدن زمان عروسی خدشه دار شود. پس باید چاره ای اندیشید زیرا نه می توان دائم نگران بود و نه امکان دارد تجدید آرایش کنید، پس بهتر است با توسل به علوم آرایشی جدید ، ابزار آرایشی جدیدی بیابیم و کار خود را بی نقص کنیم.

این ابزار جدید آرایشی که می تواند معجزه کند و ساعت ها آرایش را بدون نقص و عیب با همان کیفیت آغازین حفظ کند چیزی نیست مگر پودر فیکس یا اسپری فیکس کننده، که می تواند به خوبی آرایش و گریم شما را با کیفیت حفظ نماید. امروز قصد داریم در مورد شناخت بهتر و کارکرد این ماده ی آرایشی با شما صحبت کنیم پس با ما باشید.

فیکساتور چیست ؟

فیکساتور ماده ای به شکل اسپری یا پودر بوده که برای تثبیت و ماندگاری آرایش در زمان طولانی استفاده می شود. اگر در زمینه آرایش به صورت اصولی و حرفه ای کار می کنید، می دانید پرایمر نقطه آغاز آرایش بوده که به عنوان زیرساز آرایش به کار می رود، در برابر این نقطه آغاز ، نقطه پایانی وجود دارد که فیکساتور می باشد. زمانی که آرایش شما به اتمام می رسد، با استفاده از فیکساتور می توانید آرایش را برای مدت طولانی ماندگار کنید.

فیکساتور کاملا بی رنگ بوده و رنگ و بافت آرایش را تغییر نمی دهد. عملکرد فیکساتور به دو گونه می باشد. نوعی از فیکساتور ها با ایجاد چسبندگی بر روی صورت از ریختن آرایش جلوگیری می کنند، و نوع دیگر آن با جلوگیری از فعالیت های پوستی از دگرگون شدن آرایش جلوگیری می کنند. باید توجه داشته باشید که نمی توانید به طور روزانه و همیشگی از فیکساتورها استفاده کنید، زیرا در طولانی مدت آسیب جدی به پوست می رساند. چنانچه گفتیم فیکساتور ها دو نوع مختلف دارند، یک نوع پودری که به پودر فیکس معروف است و دیگری اسپری فیکس می باشد. در ادامه مقاله ( پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟ ) هر کدام توضیح خواهیم داد.

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس fixing powder با نام های دیگری چون پودر تثبیت کننده آرایش و پودر شفاف Translucent powder در بین آرایشگران شناخته شده است. این پودر خارق العاده کمک می کند در زمان طولانی آرایش و گریم صورت شما با همان کیفیت ابتدایی حفظ شود، می توان گفت طبق ادعای سازندگان این پودر، با استفاده از پودر فیکس کننده آرایش دیگر نگرانی از بابت بهم ریختگی آرایش در زمان طولانی نخواهید داشت.

مشخصات پودر فیکس با کیفیت

پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

یک پودر فیکس با کیفیت دارای چه مشخصاتی است؟ همانطور که می دانید اکثر برندهای آرایشی معروف نسبت به تولید و عرضه پودر فیکس نیز فعال می باشند. اما کدام پودر فیکس با کیفیت می باشد؟ طبق نظر حرفه ای ها پودر فیکسی مرغوب و مناسب می باشد که دارای ذرات بسیار ریز باشد. زیرا این ذرات ریز به خوبی و یکدست روی آرایش قرار گرفته و پوشش دهی بهتری دارد.

یکی دیگر از مشخصه های پودر فیکس با کیفیت ، پودری است که در ساختار آن از سیلیکا و زینک اسید استفاده نشده باشد، زیرا این مواد پوست را به صورت مصنوعی و گچی نشان می دهند. سری نمکدانی پودر فیکس یکی دیگر از ویژگی های خوب این محصول می تواند باشد زیرا کمک می کند مقدار کمتر پودر در دسترس قرار گرفته و استفاده بهتر و حرفه ای تری از پودر شود.

پودر فیکس در دو نوع مات و براق وجود دارد. از پودر فیکس باید به مقدار بسیار کمی بر روی پوست استفاده کرد. برای استفاده از پودر فیکس کافیست از یک اسفنج آرایشی یا یک براش تخت استفاده کنید. بعد از زدن پودر فیکس می توانید از یک براش مخصوص محو و فید کردن پودر استفاده کرده و پوشش دهی پودر را کامل کنید. با استفاده از پودر فیکس ضمن ماندگاری بیشتر آرایش، نقص و عیب های باقی مانده صورت را نیز برطرف کنید.

پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

ویژگی های یک پودر فیکس کننده مرغوب

کدام قسمت صورت نیاز به فیکساتور دارد ؟

  • ناحیه تی T : استفاده از پودر فیکس در ناحیه پیشانی و بینی از برق شدن این قسمت جلوگیری می کند.
  • زیر چشم ها : استفاده از پودر فیکس در این قسمت از ایجاد خطوط جلوگیری می کند و باعث ثابت ماندن آرایش سایه و ریمل می شود.
  • خط خنده : خط خنده شامل خطوطى به شكل پرانتز در دو طرف دهان است كه از بينى شروع مى شوند، با استفاده از پودر فیکس می توانید این خطوط را تا حد زیادی محو کنید.
  • زیر خط گونه : از پودر فیکس در این قسمت برای بالا بردنخط کانتور می توانید استفاده کنید.
  • دو طرف بینی : استفاده از پودر فیکس در دو طرف بینی باعث می شود که آرایش صورت در اثر عرق کردن دچار تغییر نشده و ثابت بماند.
  • چانه : با استفاده از فیکساتور می توانید خطوط این قسمت را محو کنید.
  • – زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می دهد. استفاده از فیکساتور برای زمان هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید.

انتخاب فیکساتور بر اساس نوع پوست

پوست چرب : اگر پوست چربی دارید بهتر از فیکساتور پودری استفاده کنید.

پوست خشک : برای پوست خشک می توانید از هر دو نوع فکساتور پودری و اسپری استفاده کنید. فیکساتور کمک می کند، دوام آرایش بر روی پوست خشک بیشتر شود. بعضی از فیکساتورها دارای مواد آبرسان بوده و مناسب پوست خشک می باشند.

انواع پودر فیکس در برلیان سبز 

اسپری فیکس 

پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله ( پودر فیکس یا اسپری فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟ ) گفتیم : فکساتورها دارای دو نوع پودری و اسپری می باشند در این قسمت می خواهیم در مورد اسپری فیکس، مطالبی را بیان کنیم. اسپری فیکس دارای ساختاری بر پایه الکل می باشد، اما باید توجه داشت الکل آن به گونه ای نیست که ایجاد حساسیت و یا خشکی پوست شود، در این اسپری ها رایحه بسیار قوی وجود دارد که باعث محو شدن رایحه الکل می شود.

کسانی که دارای پوست خشک هستند، اسپری فیکس برای آن ها بهترین گزینه می باشد. زیرا اکثر اسپری های فیکساتور دارای خاصیت آبرسانی پوست بوده و با حفظ رطوبت پوست از خشکی بیشتر آن جلوگیری می کند. اسپری فیکس باعث می شود آرایش روی پوست خشک دوام بیشتری داشته و پوست نرمی و لطافت خود را حفظ نماید.

افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط می باشند نیز می توانند از اسپری فیکساتور استفاده نمایند. البته باید این افراد به دنبال فیکساتوری باشند که دارای خاصیت کنترل کننده چربی پوست می باشد. برای استفاده بهتر از اسپری فیکساتور، اسپری را در فاصله سی سانتی متری از صورت گرفته و سپس ناحیه دلخواه را اسپری نمایید. می توانید اسپری صورت را در دو مرحله انجام دهید تا ماندگاری آرایش بیشتر شود.

ویژگی های یک اسپری فیکس مناسب

انواع اسپری فیکس در برلیان سبز 

کلام آخر

در مقاله کوشیدیم شما را با اسپری فیکس و پودر فیکس و کارکرد هر یک از آنها آشنا نماییم، ادعایی نداریم که مقاله بی نقص بوده و تمام نکات بیان شده ، اما سعی خود را کرده ایم تا مطلبی از قلم نیفتاده باشد. خوشحال می شویم اگر در مورد فیکساتورها نظری دارید و یا دارای تجربه شخصی در زمینه استفاده از پودر فیکس یا اسپری فیکس هستید، تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *