آرایش چشم و ابرو, آرایش صورت, مقاله

میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ کدام بهتر است؟ تفاوت آنها چیست؟

میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ کدام بهتر است؟ تفاوت آنها چیست؟

میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ کدام بهتر است؟ تفاوت آنها چیست؟ عنوان موضوعی است که می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا میکروپیگمنتیشن یا چرا میکروبلیدینگ؟ کدام بهتر است؟ و این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ ما جواب شما را از زبان متخصصین این رشته خواهیم داد.

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ هر دو روش‌های آرایشی نیمه دائمی برای ترمیم ابرو هستند که توسط یک متخصص انجام می‌شوند. نتایج میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ از نظر زیبایی رضایت بخش بوده و روش های ایمن هستند. هر دو آرایش باعث می‌شوند ابروهای شما پرتر و پررنگ‌تر به نظر برسند و هنگام آرایش روزانه وقت کمتری برای آرایش نیاز داشته باشید. اما تفاوت هایی دارند که بهتر است قبل از انتخاب هر کدام با این تفاوت ها آشنا شوید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

از میکروپیگمنتیشن به عنوان آرایش نیمه دائمی یاد می شود. همچنین یک درمان آرایشی نیمه دائمی غیر تهاجمی است. ممکن است برای تقویت پوست سر، ابروها، مژه ها، پلک ها برای خط چشم و لب ها (برای اصلاح رنگ) انجام شود. میکروپیگمنتیشن همچنین می تواند برای استتار یا بهبود ظاهر اسکارها، یکنواخت کردن رنگ پوست و بازگرداندن رنگ به مناطقی از پوست که به دلیل شرایطی مانند ویتیلیگو رنگ از دست داده اند، استفاده شود.

میکروپیگمنتیشن زمان صرف شده برای آرایش را کاهش می دهد و در دراز مدت هزینه خرید لوازم آرایش را کاهش می دهد. در میکروپیگمنتیشن از دستگاه خالکوبی دیجیتال برای رساندن رنگدانه به لایه های عمیق تر پوست استفاده می شود. میکروپیگمنتیشن دارای گزینه ای از رنگ های طبیعی است.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یک تکنیک غیر تهاجمی است که با استفاده از یک قلم سوزنی ظریف، برش‌های ریز و شبیه کاغذ برش را روی پوست ایجاد می‌کند. هر برش مو ظاهر محبوب ابروی پردار را به شما می دهد. این ابزار رنگدانه‌ها را در برش‌ها رسوب داده و با رنگ موهای ابروی شما مطابقت دارد تا آرایش نیمه دائمی تا حد امکان طبیعی به نظر برسد.

روش میکروبلیدینگ ابرو در مقایسه با سایر تکنیک های ترمیم ابرو، طبیعی تر می باشد. در این روش سوزن تنها به لایه‌های سطحی پوست نفوذ می‌کند، بنابراین رنگدانه در نزدیکی سطح باقی می‌ماند.

مهمترین تفاوت های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

  • در میکروبلیدینگ از یک تیغه کوچک و ظریف برای وارد کردن رنگدانه به درم استفاده می شود که در مقایسه با میکروپیگمنتیشن عمیق نیست.
  • ماندگاری نتایج میکروپیگمنتیشن دو برابر میکروبلیدینگ است. بنابراین میکروپیگمنتیشن، در حالی که هنوز یک تکنیک نیمه دائمی است، نتایج بسیار طولانی تر باقی می ماند.
  • میکروبلیدینگ معمولا فقط برای تقویت ابروها انجام می شود، اما میکروپیگمنتیشن به جز ابروها، می تواند برای طیف وسیعی از درمان ها از جمله خط لب، ریزش مو و صورت و پوست بدن  استفاده شود.
  • میکروبلیدینگ به طور متوسط ​​بین 1 تا 1.5 سال طول می کشد، اما میکروپیگمنتیشن به طور متوسط ​​3 سال طول می کشد.
  • میکروبلیدینگ یک تکنیک نسبتا امن تر است. زیرا در میکروبلیدینگ رنگدانه فقط در لایه های سطحی رسوب می کند در حالی که در میکروپیگمنتیشن رنگدانه در لایه های عمیق تر پوست رسوب می کند.
  •  خطر واکنش آلرژیک به رنگدانه و عفونت با میکروپیگمنتیشن بیشتر است. در صورتی که در میکروبلیدینگ، رنگدانه های مورد استفاده بسیار ایمن تر هستند.
  • در میکروبلیدینگ، تکنسین برای ایجاد ابروهای طبیعی که پر و بی‌نقص به نظر برسند، ضرباتی شبیه مو می‌کشد. اما در میکروپیگمنتیشن، یک اثر سایه‌دار روی پوست ایجاد می‌شود تا ظاهری ابروها پر نشان داده شود.

تفاوت ابزار  میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگمیکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ کدام بهتر است؟ تفاوت آنها چیست؟

میکروبلیدینگ از یک دستگاه دستی، مانند یک قلم تیغه دار یا یک ماشین الکتریکی کوچک برخوردار است، اما در میکروپیگمنتیشن دستگاه دیجیتال استفاده می شود و رنگدانه در عمق بیشتری در پوست کاشته می شود. می توان گفت میکروبلیدینگ تکنیکی با استفاده از یک قلم فوق‌العاده ظریف است که دارای بسته‌های بسیار ظریفی از حدود 12 سوزن است که رنگدانه‌ها را در پوست رسوب می‌دهد. نوک آن به قدری ظریف است که می تواند موها را به شکلی باورنکردنی واقعی به نظر برساند.

میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ کدام بهتر است؟ تفاوت آنها چیست؟

میکروپیگمنتیشن، یک دستگاه دیجیتال تصفیه شده با 20 شکل سوزنی برای انتخاب است، و به رنگدانه اجازه می دهد تا به طور موثر در پوست نفوذ کند، که باعث می شود رنگدانه ماندگاری بیشتری داشته باشد.

شباهت های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

  • هر دو روش نیمه دائمی هستند.
  • هر دو روش بی خطر هستند و بیماران به ندرت عوارض جانبی را تجربه می کنند، و در صورت بروز، عوارض خفیف هستند. بیشترین چیزی که تجربه خواهید کرد کمی کبودی، تورم و قرمزی به دلیل ابزاری است که متخصص استفاده می کند.
  • در هر دو روش مراقب های قبل و بعد از انجام کار مشابه می باشد.
  • ممنوعیت های انجام در هر دو روش میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ یکسان است.
  • برای هر دو روش نیاز هست که به یک فرد متخصص و حرفه ای مراجعه نمایید.
  • برای هر دو روش قبل از انجام باید تست آلرژی پوست دهید.
  • هر دو روش بعد از انجام نیاز به ترمیم و بررسی در چندین جلسه دارد.

کلام آخر

میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ کدام بهتر است؟ تفاوت آنها چیست؟ ما سعی کردیم در این مقاله تفاوت های عمده و اساسی این دو روش زیبایی ابرو را بیان کنیم. اینکه شما چه روشی انتخاب می کنید بسته به سلیقه و نظر شما دارد، ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر یک از این روش ها حتما جلسه ای برای مشاوره با متخصص زیبایی گذاشته و به خوبی در مورد مسائل و مشکلات آن با او صحبت کنید. همچنین به شما پیشنهاد می دهیم برای تصمیم بهتر، حتما نمونه کارهای متخصص زیبایی را دیده و با آگاهی کامل یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

در آخر خوشحال می شویم اگر یکی از این دو روش را انجام داده اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید، ما تجربیات شما را با نام شما زمینه مقاله خواهیم کرد، تا دوستانتان بهتر و بیشتر راجع به این دو روش شناخت داشته باشند.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *