آرایش چشم و ابرو, آرایش صورت, مقاله

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟ در این مقاله ما قصد داریم در مورد میزان درد، هزینه، زمان بهبودی، ریسک و موارد دیگر میکروبلیدینگ با شما صحبت کنیم. پس قبل از نوبت گرفتن برای انجام میکروبلیدینگ این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید با دید بازتر و کامل تری این کار را انجام دهید.

اگر ابروهایی کم پشت و نازک و ظاهری نامناسب دارید، میکروبلیدینگ ممکن است برای شما یک گزینه مناسب باشد. همچنین این روش برای افرادی که از آرایش همیشگی ابرو خسته شده اند و یا نسبت به مواد آرایشی آلرژی پیدا کرده اند و می خواهند برای مدتی هم که شده تنوعی به خرج دهند میکروبلیدینگ روش مناسبی می باشد. در ابتدا به این موضوع می پردازیم که میکروبلیدینگ چیست؟

میکرو بلیدینگ چیست؟

با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد میکروبلیدینگ MICROBLIDING واژه ای تازه در دنیای آرایش بوده، که بسیار پرطرفدار نیز می باشد. می توان گفت میکروبلیدینگ یک روش خالکوبی زیبایی است که نواحی نازک ابرو را پر می کند تا پرتر به نظر برسد. برخلاف خالکوبی سنتی که دائمی است، رنگ آمیزی میکروبلیدینگ ممکن است تا 3 سال ادامه داشته باشد و به این دلیل است که میکروبلیدینگ از ابزارهای مختلف و مقدار کمتری رنگدانه استفاده می کند.

در این روش یک متخصص زیبایی از ابزار میکروبلید برای اعمال رنگدانه های رنگی که شبیه موهای واقعی هستند استفاده می کند. او با استفاده از بلید و با ایجاد هاشورهای کرکی در لابه لای ابروها جلوه ای طبیعی به ابروها هدیه می کند. این تکنیک علاوه بر ابرو برای آرایش دائمی چشم و صورت نیز قابل استفاده می باشد.

آشنایی با خطرات میکروبلیدینگ

تمام عمل های زیبایی، از جمله میکروبلیدینگ و خالکوبی خطرات احتمالی مربوط به خود را دارد. بنابراین، آگاهی از خطرات میکروبلیدینگ قبل از انجام عمل ضروری است. با ما باشید تا در این قسمت از مقاله ی (میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟ ) شما را با تعدادی از این خطرات آشنا سازیم.

  • واکنش آلرژیک : در حالی که واکنش های آلرژیک به رنگدانه های آلی استفاده شده برای این روش بسیار کم می باشد، اما ممکن است رخ دهد. بنابراین، مهم است که از متخصص زیبایی بپرسید که از چه نوع رنگدانه ای استفاده می کند و ممکن است چه آلرژی را ایجاد کند.
  • عفونت : از آنجایی که میکروبلیدینگ پوست را می خراشد، خطر جدی برای انتقال بیماری های عفونی از جمله HIV و عفونت های پوستی باکتریایی وجود دارد.ابزارهای غیراستریل و سایر تجهیزات از جمله خطرات اصلی برای انتقال عفونت هستند. ضروری است که تمام تجهیزات قبل از شروع عمل استریل شوند تا از هرگونه عارضه عفونی جلوگیری شود.
  • ناقص بودن میکروبیلدینگ : اگر میکروبلیدینگ اشتباه انجام شود، نمی توان به راحتی آن را پوشاند. اگر این اتفاق بیفتد، فرد احتمالاً هزینه های اضافی را برای مدیریت عوارض و اصلاح روش متحمل خواهد شد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه عمل به درستی انجام شود، مراجعه به متخصص زیبایی و انتخاب موئسسه که این کار را به صورت حرفه ای و درست انجام می دهند.

چه افرادی نباید میکروبلیدینگ انجام دهند؟

در ادامه مقاله ی ( میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟ ) برای شما خواهیم گفت که چه افرادی نباید میکروبلیدینگ انجام دهند.

  • خانم هایی که باردار هستند.
  • خانم هایی که در دوران شیردهی به سر می برند.
  • کسانی که مستعد ابتلا به کلوئید هستند
  • کسانی که پیوند عضو انجام داده اند
  • افرادی که بیماری کبدی خطرناکی دارند
  • افردای که به بیماری های ویروسی مثل هپاتیت مبتلا هستند.
  • افرادی که به بیماری دیابت یا بیماری‌های جدی نظیر سرطان، صرع، اختلالات خود ایمنی دچار هستند.

برای انجام میکروبلیدینگ به چه کسی مراجعه کنیم؟

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

یک متخصص زیبایی بهترین گزینه برای انجام میکروبیلدینگ می باشد

یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد میکروبلیدینگ به آن فکر کنید، سالنی است که این روش را انجام می دهد. فردی که میکروبلیدینگ را انجام می دهد باید یک متخصص زیبایی دارای مجوز باشد که آموزش های مناسب را گذرانده باشد.

به طور کلی، زیبایی‌شناسان ماهر و دارای مجوز در سالن‌ها و اسپاهای با کیفیت بالا، میکروبلیدینگ را ارائه می‌دهند، اما فردی که قصد انجام میکروبلیدینگ را دارد، باید اعتبار هر یک از متخصصان زیبایی را قبل از انجام این عمل بررسی کند.

یک جلسه کامل برای مشاوره با متخصص زیبایی قرار داده و به طور کامل با انجام میکروبلیدینگ آشنا شوید.

هنگام مشاوره مدرک متخصص زیبایی را دیده و از او بخواهید کارهای قبلی خود را به شما نشان دهد.

با مشتری های دیگر متخصص زیبایی تماس گرفته و از کیفیت کار مطلع شوید.

در مورد فرایند کار به طور کامل اطلاعاتی را از متخصص زیبایی دریافت کنید.

آماده سازی

برای انجام میکروبیلدینگ نیاز است که نکاتی را قبل از انجام  آن رعایت کنید که عبارتند از :

  • درمان های لیزر نداشته باشید.
  • بوتاکس و تزریق ژل انجام ندهید.
  • سه روز قبل از میکروبیلدینگ ابروها را رنگ نکنید
  • از اپیلاسیون یا کندن ابرو تا 2 روز قبل خودداری کنید.
  • روز انجام میکروبیلدینگ از انجام فعالیت شدید بپرهیزید.
  • 3 روز قبل از نوبت از برنزه کردن و آفتاب گرفتن خودداری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های کافئین دار یا الکل در روز عمل خودداری کنید.
  • قطع مصرف ویتامین A (رتینول) و بوتاکس حداقل یک ماه قبل میکروبیلدینگ
  • حداقل 2 تا 3 هفته قبل از عمل از لایه برداری شیمیایی و سایر درمان های شدید صورت خودداری کنید.
  • قبل از عمل موهایتان را بشویید و حالت دهید، زیرا ابروها نباید حداقل به مدت 7 روز با آب تماس داشته باشند.
  • حداقل یک هفته قبل از عمل، مصرف روغن ماهی یا هر رقیق کننده خون طبیعی دیگر مانند ویتامین E را متوقف کنید.
  • از مصرف آسپرین یا ایبوپروفن برای تسکین درد خودداری کنید (زیرا این نوع داروها رقیق کننده خون هستند).

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

روش کار

  •  مشاوره و طراحی ابروها : در روز انجام میکروبیلدینگ، مهم است که با متخصص زیبایی صحبت کنید و هرگونه سوال یا نگرانی را مطرح کنید. متخصص زیبایی باید روش و گزینه‌ها از جمله سبک و رنگ را توضیح دهد و توصیه‌هایی را ارائه دهد.
  • تزریق بی‌حسی : قبل از شروع میکروبیلدینگ، متخصص زیبایی احتمالاً از یک پماد بی‌حس کننده موضعی در ناحیه ابرو استفاده می‌کند که به کاهش ناراحتی و درد در طول انجام آن کمک می‌کند.
  • ترسیم فرم ابرو : هنگامی که موضع انجام میکروبیلدینگ بی حس شد، تکنسین کار را شروع می کند. فرآیند میکروبیلدینگ بسیار دقیق بوده و می تواند تا 2 ساعت طول بکشد. این کار با ترسیم فرم ابرو آغاز می شود. ممکن است احساس خراشیدن در ناحیه ابرو داشته باشید، اما این روند معمولاً با حداقل درد و بسیار قابل تحمل است.
  • افزودن رنگ‌دانه‌ها : در این مرحله با استفاده از دستگاه مخصوص که دارای 10 تا 12 سوزن بسیار ریز است سوراخ‌هایی در پوست ایجاد و رنگ‌دانه‌ها به داخل آن تزریق می‌شود. عمق این سوراخ‌ها و خراش‌ها چندان زیاد نیست و رنگ‌دانه‌ها در سطح پوست تزریق می‌شوند. در پایان بعد از اتمام کار رنگ‌های اضافه روی ابروها پاک می‌شوند و کار به اتمام می‌رسد.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ

  • ابروها را به آرامی با نوک انگشت با آب و صابون آنتی باکتریال به مدت حدود 10 ثانیه بشویید و سپس خشک کنید.
  • شستن ملایم ابروها با صابون آنتی باکتریال، در حالی که از قرار دادن آنها در معرض آب زیاد برای مدت طولانی خودداری می شود، به بهبودی کمک کند.
  • به میزان بسیار کم از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • دور نگه داشتن ابروها از آب به مدت 7 تا 10 روز، که شامل دوش گرفتن یا شنا نکردن طولانی است.
  • از آرایش کردن روی ناحیه ابرو در حالی که به طور فعال در حال بهبود است خودداری کنید تا این ناحیه تا حد ممکن تمیز بماند.
  • حداقل تا 4 هفته پس از عمل از نور مستقیم خورشید یا برنزه شدن خودداری کنید.
  • حداقل تا 4 هفته پس از عمل از اسکراب یا لایه بردار صورت استفاده نکنید.
  • حداقل 10 روز پس از عمل روی صورت نخوابید.

توجه: پس از عمل میکروبلیدینگ و حداقل تا یک هفته پس از آن، ابروهای فرد ممکن است تیره تر به نظر برسند. همچنین ممکن است به دلیل پوسته شدن و بهبودی احساس تیزتری داشته باشند. همچنین احساس قرمزی و تورم خفیف طبیعی است.

نتیجه و هزینه ها

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟

هدف میکروبلیدینگ ایجاد ابروهایی پرپشت با ظاهر طبیعی می باشد. نتایج ممکن است بین 1 تا 2 سال باقی بماند، گاهی اوقات حتی بیشتر. کیفیت ابروها به کیفیت کار بستگی دارد که موید لزوم انتخاب متخصص زیبایی دارای مجوز و ماهر است.

انجام میکروبلیدینگ توسط متخصص ماهر و حرفه ای ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، ولی ممکن است گزینه‌های با قیمت پایین‌تر در دسترس باشند، اما برای گرفتن نتیجه بهتر اجتناب از تکنسین‌های بی‌تجربه ضروری است.

هنگامی که پوست بهبود یافت، فرد می تواند از ابروهای خود محافظت کند و با استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی ناحیه میکروبلید، از محو شدن رنگ جلوگیری کند. برخی از افراد ممکن است 4 تا 8 هفته پس از عمل نیاز به ترمیم کردن ابروها داشته باشند. پس از آن، ترمیم کردن ممکن است پس از حدود یک سال یا طبق دستور متخصص زیبایی انجام شود.

کلام آخر

به طور کلی باید در نظر داشته باشید میکروبلیدینگ ابروهایی طبیعی و مشخص را ارائه می‌دهد، اما این فرآیند معمولاً کمی زمان می‌برد تا کامل شود. عمل اولیه ممکن است تا چند ساعت طول بکشد و ابروها بلافاصله پس از درمان اولیه تیره تر به نظر می رسند. این امکان وجود دارد که پس از چند هفته رنگ از بین برود و نیاز به اصلاح باشد. در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. بسیار متشکریم اگر نکته یا مطلبی از قلم افتاده در قسمت نظرات ما را آگاه سازید.

منبع

( میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ در مورد آن چه می دانید؟ ) ترجمه ای آزاد از مقاله ی ( All you need to know about microblading) از سایت اخبار پزشکی امروز می باشد. شما می توانید اصل مقاله را در سایت medical news today مطالعه بفرمایید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *