آرایش صورت, مقاله

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن ، عنوان موضوعی است که امروز قصد داریم با شما در مورد آن گفتگو کنیم. اگر از آن دسته خانم ها هستید که از آرایش کردن هر روزه به ستوه آمده اید و دوست دارید روشی را انتخاب کنید، که به صورت درست و زیبا آرایش ماندگاری داشته باشید، ما به شما انجام میکروپیگمنتیشن را پیشنهاد می دهیم. میکروپیگمنتیشن، که به آن آرایش دائمی نیز می گویند، روشی است برای داشتنی ظاهری آراسته و زیبا بدون استفاده کردن از مواد آرایشی و نگرانی از پاک شدن و موقتی بودن آن ، این روش به شما کمک می کند کمتر نیاز به خرید لوازم آرایش داشته باشید و نیازی به آرایش همه روزه نداشته باشید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن micropigmentation چیست و چقدر با این واژه و تخصص مربوط به آن آشنا هستید. میکروپیگمنتیشن که به عنوان آرایش دائمی PMU یا همان Permanent makeup نیز شناخته می شود، یک روش زیبایی است که برای بهبود یا جایگزینی رنگ از دست رفته روی پوست شما استفاده می شود. میکروپیگمنتیشن اغلب روی صورت برای تقویت رنگ ابروها، مژه ها، پلک ها (به عنوان خط چشم) و لب ها استفاده می شود. همچنین از این روش برای استتار یا بهبود زخم ها، یکنواخت کردن رنگ پوست و بازگرداندن رنگ به مناطقی از پوست که رنگ از دست داده اند استفاده می شود.

 میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

در ادامه مقاله ی شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن ، می خوهیم بیان کنیم که میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است و آیا همه افراد می توانند از این روش زیبایی استفاده کنند؟ در جواب باید بگوییم : بله ، همه افراد از مرد و زن می توانند از این روش زیبایی استفاده کنند. اما به بعضی افراد با شرایط خاص این روش توصیه می شود. این افراد شامل :

  1. کسانی که به دلیل منع پزشکی قادر به استفاده از مواد آرایشی نیستند.
  2. کسانی که بر اثر بیماریهای مختلف چون (آرتریت شدید، مولتیپل اسکلروزیس یا بیماری پارکینسون ) توانایی حرکات دست را از دست داده اند.
  3. کسانی که بر اثر بیماری دچار کم بینایی و ضعف در بینایی شده اند، مانند آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا.
  4. کسانی که در اثر سانحه نیاز به جراحی های ترمیمی صورت دارند.
  5. کسانی که بر اثر افزایش سن یا بیماری های گوناگون ابروهایشان نازک شده یا ریخته است.
  6. برای استتار عدم رنگ پوست به دلیل ویتیلیگو
  7. برای بازسازی آرئول (ناحیه اطراف نوک پستان) پس از جراحی سینه
  8. برای کسانی که نسبت به آرایش های سنتی و موقت حساسیت دارند.

 شما می توانید به دلایل زیر این روش زیبایی را انتخاب کنید.

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

 

  1. از آرایش روزانه خسته شده اید.
  2. می خواهید ابروها یا مژه هایی پرتر و واضح تر داشته باشید.
  3. دوست دارید لب هایی با رنگ بهتر و غنی تر داشته باشید.
  4. اثر زخم های نامطلوبی دارید و می خواهید با این روش بهبود دهید.

…….البته ما به جوانان توصیه می کنیم از این روش استفاده نکنند یا کمتر استفاده کنند.

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افرادی که مشکلات پوستی فعال دارند، مانند قرمزی چشم، زگیل، هرپس herpes.
  • افرادی که از بیماری ایدز، دیابت، سندروم خشکی چشم، اختلالات خونی، هپاتیت نوع B یا C و بیماری سل رنج می‌برند.
  • افرادی که به رنگ‌های قرمز(خوراکی) آلرژی شدید دارند.
  • افرادی که از قرص آکوتان در 6 ماه اخیر استفاده کرده‌اند.

انواع میکروپیگمنتیشن

  • میکروپیگمنتیشن ابرو
  • میکروپیگمنتیشن خط چشم
  • میکروپیگمنتیشن لب و خط لب
  • میکروپیگمنتیشن سر
  • میکروپیگمنتیشن بن مژه
  • میکروپیگمنتیشن پوست صورت
  • میکروپیگمنتیشن چشم
  • میکروپیگمنتیشن مژه

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام می شود؟

میکروپیگمنتیشن فقط به بی‌حسی موضعی نیاز دارد تا پوست را بی‌حس کند و شما را در طول انجام میکروپیگمنتیشن راحت نگه دارد. این روش با یک ابزار قلم مانند یا تفنگ خالکوبی استاندارد انجام می شود. سوزن چند میلی متر به لایه میانی پوست شما (درم) نفوذ می کند و رنگدانه اکسید آهن تزریق می شود. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک شما در حین انجام عمل از دستکش های پزشکی استفاده خواهد کرد.

انجام بیشتر روش ها از 30 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد، این مورد به پیچیدگی های طرح مورد نظر بستگی دارد. پس از انجام عمل، متخصص شما یک ضد عفونی کننده برای تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان به شما می دهد. علاوه بر این، ممکن است به شما پماد داده شود تا ناحیه را نرم نگه دارد و باعث بهبودی شود. گاهی اوقات ممکن است یک باند برای محافظت از ناحیه تا چند ساعت پس از عمل اعمال شود.

 

مراقبت های بعدی پس از انجام میکروپیگمنتیشن چیست؟

برخی از افراد ممکن است برای دستیابی به نتیجه مطلوب به بیش از یک جلسه میکروپیگمنتیشن نیاز داشته باشند. در نظر داشته باشید، همانطور که رنگدانه در طول سال ها محو می شود، ممکن است مجبور شوید برای حفظ ظاهر، تحت درمان های بیشتری قرار بگیرید.

شما در همان روزی که عمل میکروپیگمنتیشن انجام دادید به خانه باز خواهید گشت. معمولاً می توانید بلافاصله پس از عمل به کار یا فعالیت های دیگر بازگردید. منتظر کمی تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان باشید. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک به شما آموزش می دهد که هر چند وقت یکبار باید ناحیه مورد نظر را یخ بزنید و چه نوع پمادی را می توانید به آن ناحیه بزنید.

دستورالعمل های خاصی به شما داده می شود که باید برای رویه ای که انجام داده اید دنبال کنید. لطفاً تمام دستورالعمل هایی که به شما داده شده است را دنبال کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی هرگز در تماس با متخصص آرایشی خود تردید نکنید.

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

خطرات میکروپیگمنتیشن چیست؟

  • عفونت : اگر از سوزن های استریل استفاده نشود یا جوهر آلوده باشد، همیشه احتمال عفونت وجود دارد. همچنین اگر این روش در مطب پزشک متخصص زیبایی آموزش دیده انجام شود (در مقایسه با یک سالن خالکوبی غیرقانونی) معمولاً احتمال عفونت ناشی از این نگرانی ها بسیار کمتر است. سوزن های غیر استریل می توانند بیماری هایی مانند هپاتیت، HIV و عفونت های استاف را منتقل کنند.
  • واکنش آلرژیک : ممکن است به رنگ جوهر (رنگدانه های مورد استفاده) یا نوع جوهر حساسیت داشته باشید. (قبل از انجام باید حتما میکروپیگمنتیشن تست شوید.
  • عوارض چشمی : روش های میکروپیگمنتیشن اطراف چشم می تواند منجر به از دست دادن مژه ها، آسیب شدید پلک، پوسته پوسته شدن و اکتروپیون شود.
  • ندول ها و بافت اسکار : بدن شما می تواند به جوهر میکروپیگمنتیشن به عنوان یک “ماده خارجی” واکنش نشان دهد و ممکن است گره هایی (به نام گرانولوما) در اطراف ذرات رنگدانه ایجاد کند. کلوئیدها اسکارهایی هستند که در صورت آسیب دیدگی یا آسیب دیدگی پوست ایجاد می شوند. کلوئیدها بیشتر از ناحیه آسیب دیده پوست هستند.
  • عوارض MRI : برخی گزارش‌ها از تداخل رنگدانه‌های جوهر خالکوبی با کیفیت اسکن MRI وجود دارد. همچنین چند مورد تورم یا سوزش در ناحیه خالکوبی صورت بیمارانی که از سرشان تصویربرداری MRI انجام داده‌اند، وجود دارد.

واکنش های معمولی که پس از میکروپیگمنتیشن قابل انتظار است عبارتند از: خونریزی، تورم و مقداری پوسته پوسته شدن.

در صورت بروز موارد زیر به سرعت با متخصص خود تماس بگیرید.

  • تورم، درد یا قرمزی بیش از حد را تجربه می کنید.
  • دچار تب یا بثورات پوستی می شوید.
  • ناحیه به شدت داغ یا سوخته است.

آیا میکروپیگمنتیشن واقعا دائمی است؟

بله ، اما. . . اگرچه جوهر هرگز پاک نمی شود، اما به مرور زمان محو می شود، زیرا سلول های پوست دائما جایگزین می شوند. با این حال، باید در مورد میکروپیگمنتیشن به عنوان دائمی فکر کنید، زیرا حذف آن بسیار دشوار است. فرآیند میکروپیگمنتیشن می تواند طولانی، دردناک، پرهزینه و چند روش باشد و ممکن است بعد از تمام این کارها به صورت کامل و تمیز محو نشود.

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن چه تحقیقاتی باید انجام دهید؟

حتماً یک متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک را پیدا کنید، که در انجام میکروپیگمنتیشن تجربه کافی داشته باشد. در جلسه نخست انتظارات خود را مطرح کنید و صادقانه انتظارات خود را بیان کنید، تا متخصص شما همه نگرانی های شما را درک کند. پس از جلسه مشاوره اولیه، از متخصص مراقبت های بهداشتی خود انتظار داشته باشید، که پوست شما را از نظر رنگ، بافت و چهره بررسی کند تا بهترین رنگ های طبیعی شما را با رنگدانه مناسب مطابقت دهد. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک شما در مورد شرایط پزشکی، جراحی های گذشته، داروهایی که مصرف می کنید و سابقه آلرژی شما را می پرسد. عکس هم خواهند گرفت.

شناخت کامل خطرات و مزایای میکروپیگمنتیشن

سوالاتی که باید از متخصص مراقبت های بهداشتی بپرسید عبارتند از:

  • آیا می توانم مدارک شما را ببینم؟ بپرسید چه مدت است که عمل زیبایی مورد نظر شما را انجام می دهند؟
  • آیا من کاندید خوبی برای این روش هستم؟ آیا انتظارات من واقع بینانه است؟
  • آیا می توانم عکس های قبل و بعد از کار گذشته را روی مشتریان دیگر ببینم؟
  • آیا می توانم با مشتری فعلی یا قبلی تماس بگیرم؟
  • چه بیهوشی/ نوع بیهوشی برای عمل من استفاده خواهد شد؟
  • خطرات و عوارض روش خاصی که من به آن علاقه دارم چیست؟ چگونه با این عوارض برخورد می شود؟
  • در طول دوره نقاهت چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

یک متخصص خوب باید بتواند به تمام سوالات شما پاسخ دهد. مطمئن شوید که در برقراری ارتباط با متخصص خود احساس راحتی می کنید و برای پرسیدن هر چیزی که در ذهنتان است احساس آمادگی می کنید.

آیا بیمه میکروپیگمنتیشن را پوشش می دهد؟

متاسفانه نه. این یک روش انتخابی و زیبایی است که باید هزینه آن را خودتان بپردازید. هزینه ها بسته به روشی که درخواست می کنید و تجربه پزشک متفاوت است.

کلام آخر 

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ی Micropigmentation از سایت https://my.clevelandclinic.org شما می توانید با کلیک بر روی لینک سایت مقاله را به صورت زبان اصلی مشاهده نمایید. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما اطلاعات کامل در مورد میکروپیگمنتیشن داده باشد. اگر نظری یا انتقادی به این مقاله دارید می توانید در قسمت نظرات ما را آگاه سازید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *