عطر, مقاله

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز عنوان موضوعی است که امروز قصد داریم در موردش با شما صحبت کنیم. اگر به صفحه عطرهای برلیان سبز مراجعه کنید و عطر مورد نظرتون را انتخاب و وارد صفحه آن عطر شوید. مثلا عطر مردانه آکوا پروفومو جورجیو آرمانی در قسمت معرفی نت های بویایی عطر با انواع رایحه های عطر که شامل رز ماری، نعناع و عود آشنا می شوید. ولی آیا می دونید هر کدام این رایحه ها چه خاصیتی دارند. و آیا می دونید چرا به یک عطر، عطر گرم می گویند و به عطر دیگری عطر سرد یا خنک.

ما امروز می خواهیم تا جایی که امکان داده انواع رایحه هایی که در عطرسازی به کار گرفته می شود را برای شما معرفی کنیم و در مورد خاصیت بویایی هر کدام هم به اختصار مطالبی را برای شما بیان کنیم. مطمئن هستیم که شناخت رایحه ها و خواص آنها برای شما جالب و مفید واقع شده و کمک خواهد کرد از این پس با دید بازتری برای خرید عطر اقدام کنید.

آشنایی با مشهورترین رایحه های تشکیل دهنده عطر ها

زمانی که مشغول به تولید محتوی در زمینه عطر بودم. متوجه نت های مختلف بویایی عطر شدم. همانطور که می دونید یک عطر از سه نت بویایی تشکیل شده ، نت آغازین، نت میانی و نت پایه . در هر کدام از این نت های رایحه های مختلفی ظهور و بروز پیدا می کنه و اگر شامه ی قوی داشته باشید متوجه رایحه های مختلف نت ها خواهید شد.

نت ابتدایی و میانی در انواع عطرها دوام زیاد نداشته و برعکس نت پایه و اصلی عطر تا پایان بویایی عطر با شما خواهد بود. رایحه هایی که این نت ها را تشکیل می دهند هر کدام خواص متفاوتی داشته و از طریقه رایحه هاست که پی به گرمی و سردی عطر می برید. مشهورترین رایحه های تشکیل دهنده عطرها عبارتند از :

چوب گایاک

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

 

چوب گایاک Guaiac Wood از نوع درختان گلدار بوده که در مناطق گرمسیری و‌ استوایی رشد می کند. رایحه چوب گایاک تداعی کننده عطر و بوی چوب و خاک اره های این چوب معطر است. روغن چوب گایاک رایحه ای نرم و لطیف و شبیه به گل رز داشته و به همین علت در بیشتر مواقع به عنوان مکملی برای رایحه رز ، در عطرها بکار میرود.

چوب کشمیری

 

چوب کشمیر، Cashmere Wood ،کشمیران و کشمیری که کشمر هم می گویند. نام کشمیران از احساس لامسه که یادآور نرمی و صافی پشم کشمیر است مشتق شده است. بوییدن این رایحه نوعی حس اصالت و ثبات را به فرد القا می کند. اگر چه پراکندگی خیلی خوبی ندارد ولی به دلیل ماهیت آبگریز چوب ماندگاری بسیار خوبی دارد. چوب کشمیر به عطر رایحه ای چوبی – مشکی میدهد که بسیار پرطرفدار می باشد. چوب کشمیر از عناصر پرکاربرد در عطرهای زنانه و مردانه می باشد.

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

چوب صندل

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

درخت صندل درختی بسیار بزرگ و دارای کاربردهای فراوان می باشد. چوب درخت صندل، Sandalwood سنگین، زرد رنگ و ریزدانه‌دار است و برخلاف دیگر چوب‌های معطر، رایحه آن برای مدت طولانی و تا چند دهه حفظ می‌شود. بهترین چوب صندل متعلق به ایالت میسوری هند می باشد. رایحه چوب صندل شیرین و چوبی بوده که خاصیت آرامش‌بخشی داشته و استرس و نگرانی را کاهش می‌دهد.

این رایحه به تقویت قوای جنسی نیز مشهور است. در سنت‌های قدیم هند، چوب صندل برای مدیتیشن و تمرکز ذهن کاربرد فراوانی داشت و همین‌طور در معابد و محراب‌ها بعنوان بخور و یاداوری بهشت معطر از آن استفاده می‌شد. نام های متداول چوب صندل عبارتند از : چوب صندل هندی، چوب صندل معطر، چوب صندل سفید، چاندان.

چوب ماهون

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

چوب ماهون ، چوب ماهاگونی یا Mahogany چوب درخت ماهون آمریکایی هست که سخت بوده و رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دارد. از چوب ماهون در قدیم برای ساخت قایق کانو و امروزه در صنایع مبل‌سازی و ساخت آلات موسیقی و عطرسازی استفاده می‌شود. از رایحه چوب ماهون برای ایجاد رایحه گرم در عطر استفاده می‌شود. استفاده از این چوب در ساخت عطر و ادکلن به دلیل داشتن رایحه ای عمیق و گرم و ماندگار بسیار معمول و رایج می باشد.

چوب درخت آبنوس

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

آبنوس درختی گرانقدر و گرانقیمت از تیره خرمالو که در هند و ماداگاسکار و جزیره موریس می روید. چوب آبنوس Ebony Tree Wood تیره‌رنگ و با چگالی بسیار بالا بوده بطوری که در آب فرو می‌رود. از این چوب در ساخت قطعات سازهای گوناگون استفاده می‌شود. چوب آبنوس از گرانترین چوب‌های دنیا که در صنایع مبلمان نیز کاربرد ویژه‌ای دارد. استفاده از رایحه چوب آبنوس یکی از رایحه های مطبوع و روز دنیای عطر سازی بوده و گرانقیمت ترین عطرها از این رایحه بهره برده اند.

رایحه چوب آبنوس تلخ و ماندگار می باشد. رایحه آبنوس همچون یک موسیقی اصیل و سمفونی هنرمندانه بویایی اطرافیان را نوازش می کند. تلخی رایحه آبنوس به قدری دلپذیر است که طعم یک قهوه بی نظیر را در مغز شما تداعی می کند طعمی که آشناست اما هرگز آن را نچشیده اید، بلکه بوییده اید. آبنوس نتی قوی و طولانی داشته که به خوبی بوهای نامطبوع مانند سیگار و عرق بدن را از شما دور می کند.

چوب درخت ساج

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

 

درخت ساج Teak Wood متعلق به کشورهای هندوستان ،برمه و اندونزی بوده و دارای استحکام و مقاومتی بی نظیر در برابر آفات می باشد.  اغلب از رایحه درخت ساج در نت های پایه و میانی عطر استفاده می شود. رایحه چوبی و معطر و فانتزی ساج انرژی مثبت خوبی به دنبال داشته و باعث دور شدن افکار منفی می شود.

اقاقیا

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

 

اقاقیا نام های دیگری مانند اقاقیای برزیلی، چوب قرمز برزیلی، ‌‌Brazilian Rosewood و بلسان بنفش دارد. این چوب دارای کاربردهای فروان و متفاوتی بوده از ساخت گیتار و مهره های شطرنج تا استفاده از روغن آن برای تولید انواع لوسیون و صابون. رایحه بلسان بنفش یا همان اقاقیا خاص و منحصر به فرد بوده و دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد. بوی تقریبا گلی داشته و شاید به همین دلیل به آن رز برزیلی می گویند. بوییدن این رایحه خواص آرامبخش کننده و انرژی دهنده داشته و برای دوری از افکار منفی مفید می باشد.

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز 

چوب درخت سرو

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

 

درخت سرو یا Cupressus تاریخی به قدمت دویست میلیون سال دارد. در یونان باستان از چوب درخت سرو برای تابوت فراعنه استفاده می شده است. رایحه چوب درخت سرو دلپذیر، خشک ، تند و چوبی می باشد. از رایحه چوب سرو بیشتر برای عطرهای مردانه استفاده می شود. رایحه چوب سرو دارای دوام و ماندگاری بالایی بوده و از جمله رایحه های به یادماندنی می باشد. مدت ها بعد از استفاده از عطری با رایحه سرو شما هنوز رایحه ی  قوی آن را حس خواهید کرد. طرفداران رایحه درخت سرو می گویند که رایحه ی معطر سرو آن ها را به یاد سدر و کاج می اندازد اما با طعمی متفاوت و تغییر یافته، ولی با جذابیت بی نظیر و تعهد کمی به رایحه شیرین که باعث انتشار قدرت رایحه رام نشدنی درختان می شود.

چوب درخت سدر

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

یکی از خاص ترین و معروف ترین رایحه ها رایحه چوب سدر می باشد. درخت سدر یا Cedar Wood درختی همیشه سبز از خانواده درختان کاج بوده که متعلق به هیمالیا و مدیترانه می‌باشد. ارتفاع این درخت در بعضی مناطق به 40 متر می‌رسد و چوب آن به دلیل رایحه آروماتیک زیاد، دافع بید و حشرات می‌باشد. رایحه سدر به عطرها رایحه ای چوبی و خوشبو می دهد که طرفداران زیادی در دنیا دارد. برای تهیه رایحه سدر از روغن درخت سدر استفاده می شود.

روغن استخراجی از درخت سدر از قدیمی ترین ترکیبات در عطرسازی است. درخت سدر لبنانی، درخت سدر ویرجینیا، درخت سدر تگزاس و درخت سدر چینی از اصلی‌ترین منابع روغن چوب سدر هستند که در صنعت عطرسازی استفاده می‌شوند و با ترکیبات شیمیایی خود باعث افزایش رایحه چوبی و عنبری در عطر می‌شوند. رایحه سدر تند و صمغی بوده و بیشتر از سدر لبنانی در عطرهای معروف گران قیمت استفاده می شود.

چوب خس خس یا وتیور

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

چوب خس خس یا وتیور Vetiver که نام علمی آن Chrysopogon zizanioides می باشد. رایحه عمومی خس خس بصورت چوبی، دودی و خاکی می باشد. رایحه ای مردانه، سنگین و خاکی. خس خس دارای بویی خاکی، گیاهی، شیرین، گاهی با طراوت و سبز و در مواردی دودی و چوبی می‌باشد. رایحه خس خس در آروماتراپی  یا همان رایحه درمانی، برای آرامش اعصاب استفاده می شود. همچنین در درمان استرس و تنش‌های عصبی، افسردگی و بی‌خوابی نیز از این رایحه استفاده می شود. رایحه خس خس دارای انواع مختلفی بوده که عبارتند از :

  • خس خس هائیتی یا وتیور هائیتی : خس خس تولید شده در هائیتی دارای دو نوع می باشد که مدل وحشی آن ، بیشترین کاربرد را دارد. هائیتی وحشی دارای حسی با طراوت، تمیز و سبز ، رقیق و ملایم و به میزان کمی میوه ای می باشد
  • خس خس اندونزی یا وتیور اندونزی : این نوع خس خس دارای رایحه ای خاکی بوده ، کاملاً عطری از چوب و مشک را در خود دارد و تا حد بسیار کمی دارای عطر دودی نیز می باشد.
  • خس خس بربن یا وتیور بربن : دارای رایحه ای نرم و ملایم ، گرم با لمس کوچکی از دود می‌باشد.
  • خس خس سریلانکا یا وتیور سریلانکا : این نوع خس خس بیش از هر چیز به عطر چوب شباهت دارد، از این رایحه به عنوان رایحه جایگزین چوب صندل نیز استفاده می شود.
  • خس خس ماداگاسکار یا وتیور ماداگاسکار : عطری تمیز و خاکی دارد. کمی چوبی است و نسبت به سایر انواع خود دارای طعمی شیرین می‌باشد.
  • خس خس هندوستان یا وتیور هندوستان : قویترین و سنگین ترین نوع خس خس می باشد و رایحه‌ای بسیار خاکی و غلیظ دارد.

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز 

نعناع هندی پاتچولی

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

نعناع هندی ، Indian mint یا پچولی گیاهی از خانواده نعناع بوده و دارای گل های سفید و صورتی و برگ های معطر می باشد.  پچولی بومی مناطق گرمسیری آسیا به خصوص منطقه هند می باشد. پچولی به معنای برگ سبز بوده و منشاء این نام به سرزمین بومی این گیاه اشاره دارد. این گیاه از مسیر ابریشم به خاورمیانه آورده شده و به لطف ناپلئون بناپارت، پاتچولی به اروپا رسید.

روغن پچولی به علت خواص ضد افسردگی ، در آروماتراپی به طور معمول استفاده می شود. تأثیر بویایی روغن پچولی بر روی هورمون ها، موجب آزاد سازی سروتونین و دوپامین می شود. این هورمون ها باعث کاهش احساس خشم و اضطراب شده و به همین دلیل در برخی از معابد برای ایجاد آرامش از روغن پچولی استفاده می کنند.

رایحه پاتچولی شیرین، خاکی و تند بوده که بستگی زیادی به شرایط کاشت، برداشت، فرآوری گیاه، تقطیر آن و مهارت پرورش دهنده آن دارد. این رایحه به خوبی با رایحه‌هایی مثل چوب صندل، چوب سدر، اسطوخودوس، رز، خس خس و لادن ترکیب می‌شود. اکثر عطرهای مشهور و گرانقیمت از این رایحه برخوردارند.

کهربا

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

کهربا Amber به صمغ فسیل شدهٔ درختان گفته می‌شود که در طول میلیونها سال شکل گرفته است. به دلیل رنگ و زیبایی طبیعی کهربا از دوران نوسنگی دارای ارزش زیادی بوده است. معمولاً از کهربا برای ساخت اشیاء تزئینی و جواهر استفاده می‌شود.  کهربا رایحه ای شیرین و گرم و اغلب ترکیبی از گل حنا، ، بنزوین، وانیل، داشته و به عنوان رایحه شرقی شناخته می شود. در چین باستان سوزاندن کهربا در طول جشن‌های بزرگ مرسوم بود. اغلب از این رایحه در نت پایه عطرها استفاده می شود.

چوب عود 

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

چوب عود Incense stick یک عنصر کمیاب و مرموز با رایحه های گرم، چوبی و دودی بوده که  طلای سیاه عطرسازان نیز نامیده می شود. چوب عود در واقع یک رزین بسیار معطر است که توسط انواع خاصی از درختان گونه آکویلاریا تولید می شود که در جنگل های استوایی آسیا رشد می کند. عود نام عربی بوده که با نام‌های مختلفی مانند آگاروود، چوب آلوئه یا چوب رسی نیز شناخته می‌شود، زمانی که توسط قارچی به نام Phialophora parasitica مورد حمله قرار می‌گیرد، توسط درخت ترشح می‌شود.

وقتی درخت سالم است هیچ بویی نمی دهد. عود رایحه‌ای شرقی به حساب می‌آید و به عنوان پلی برای اتصال صنعت‌عطرسازی در شرق و غرب دنیا شناخته می‌شود. عود رایحه‌ای شرقی به حساب می‌آید و به عنوان پلی برای اتصال صنعت‌عطرسازی در شرق و غرب دنیا شناخته می‌شود. از عود در رایحه درمانی نیز استفاده می شود.

طب باستانی هندوستان در متون کهن خود وداها از عود به عنوان ماده که دارای قابلیت جادویی برای جذب عشق های جدید و دور کردن نیروهای شیطانی می باشد یاد کرده است. می توان گفت رایحه عود انرژی مثبت خوبی را به انسان القا کرده و سبب می شود افکار منفی از بین بروند. رایحه عود قوی و ماندگار بوده و به راحتی از بین رایحه های دیگر عطر قابل شناسایی می باشد. در دنیای عطرسازی رایحه‌های گل‌ها، مرکبات و بالزامیک به عنوان رایحه‌های پشتیبان بوی عود شناخته می‌شوند.

عنبر

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

عنبر  Ambergris که برخی آنرا طلای شناور نیز خوانده اند دارای انواع مختلفی می باشد. عنبر سائل نوعی از عنبر بوده که از ترشحات صفراوی سیستم گوارشی نهنگ عنبر می باشد که بر روی دریا یا در کنار ساحل مشاهده میشود. رنگ عنبر سائل خاکستری روشن است و رایحه آن گرم ، با طعم شیرین و مشک مانند ، کمی حالت نمکین نزدیک به جلبک دریایی و عطری نزدیک به برگ تنباکو دارد.

عنبر طبیعی یا همان عنبر سائل که ماندگاری بسیار بالایی دارد در عطرهای مشهوری چون دیور، دولچه گابانا، کارولینا هررا، تام فورد و شنل استفاده شده است. می توان گفت عنبر سائل رایحه ای لوکس بوده بویی گرم و حیوانی شبیه به اصطبل و مُشک، چوبی شبیه چوب باخته (چوب آب خوردۀ کنار دریا)، نمکی و دریایی شبیه بوی سنگهای ساحل، خاکی و زمینی، تنباکویی و وانیلی و کمی شبیه به روزنامۀ کهنه دارد. رایحه عنبر قلب را تقویت کرده و مغز را جلا می دهد. می توان گفت این رایحه جان تازه ای به انسان می بخشد.

نوع دیگر عنبر که مصنوعی بوده و به دلیل گرانی عنبر سائل عطرسازان به آن روی آوردند عنبر کهربا بوده که در واقع یک اکورد هست. یعنی ترکیبی از چند ماده مختلف که تشکیل یک ماده واحد را داده اند تا رایحه عنبر کهربا را درست کنند. عطرهایی که از عنبر کهربا به جای عنبر سائل استفاده می کنند از ماندگاری کمتری برخوردارند.

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

اسطوخودوس

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

اسطوخودوس با نام علمی Lavandula از گیاهان تیره نعناع و همچنین از گیاهان دارویی می باشد. ریشه لاتین این گیاه به معنای شوینده و تمیز کننده است و در گذشته از این گیاه برای معطر کردن لباس‌ها و از بین بردن بوی نامطبوع استفاده می‌کردند. از دوران باستان، گیاه اسطوخودوس بعنوان یک دارو و خوشبو کننده طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

رايحه خوشبو روغن اسطوخودوس، یک روش درمانی عالی و کاربردی براي بهبود خلق و خو، رفع خستگی، کاهش اضطراب و افسردگی، بی‌خوابی‌های شبانه و تحرکات معده است. در گذشته اعتقاد اکثر مردم بر این بود که پر کردن بالشت با گل اسطوخودوس به خواب بهتر و رفع کابوس کمک می‌کند و این اعتقاد هنوز هم در بین مردم بعضی مناطق وجود دارد.

اسطوخودوس بخاطر رایحه آرامش بخشی که دارد بطور گسترده در صنعت عطر و ادکلن و آروماتراپی یا همان رایحه درمانی از آن استفاده می‌شود. اسطوخودوس دارای طبع سرد بوده، از این رو عطرهایی که در آن‌ها از اسانس اسطوخودوس استفاده می‌شود بیشتر برای فصول گرم سال، یعنی بهار و تابستان مناسب هستند. اسطوخودوس دارای انواع متفاوتی می باشد که عبارتند از :

  • اسطوخودوس انگلیسی یا Lavandula officinalis
  • اسطوخودوس تیری یا Lavandula latifolia
  • اسطوخودوس کافوردار فرانسوی یا Lavandula stoechas

فلفل

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

استفاده از انواع ریحه فلفل در عطرسازی قدمت دیرینه داشته و در گروه رایحه های ادویه ای، ترش قرار می گیرد. صرف نظر از رنگ، رایحه های ناشی از فلفل همگی دارای کیفیتی گرم و تند هستند که در کل ترکیب نفوذ می کنند. انواع فلفل که در عطرسازی استفاده می شوند عبارتند از :

  • فلفل سیاه : فلفل سیاه Black pepper گیاه بومی مالایار هند بوده اما ویتنام بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فلفل سیاه در جهان می باشد. فلفل سیاه دارای نتی گرم و پایدار می باشد. رایحه فلفل سیاه تحریک کننده، گرم، آرامش بخش و شاداب کننده است. می باشد. فلفل سیاه جنبه های تند و چوبی را عطر را به خوبی نشان می دهد. این رایحه به عطرها تسکین و عمق بخشیده و بیشتر در عطرهای چوبی، شرقی و شیپر یافت می شود.

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز 

  • فلفل صورتی : نام های دیگر فلفل صورتی Pink pepper در عطرسازی رز بای، توت صورتی یا رز پویور می باشد. فلفل صورتی به خانواده Anacardiacee تعلق دارد  و بومی کشور پرو و شیلی می باشد. فلفل صورتی عطری نسبتاً لطیف دارای رایحه توت قرمز است که می تواند ویژگی مرکباتی-چوبی-گلگون داشته باشد. اغلب بوی گل رز یا برگ انگور سیاه می دهد و رنگ و بوی زیبایی به هر عطری می بخشد. این رایحه معمولاً در نت‌ ابتدایی عطر به کار برده می شود اما به لطف رایحه رز آن می‌تواند در نت‌ میانی نیز دیده شود. فلفل صوروتی همانند یک محرک عمل میکند و یک انتخاب خوب برای کمک به افزایش هوشیاری و استقامت است.
  • فلفل سیچوان : فلفل سیچوان یا Sichuan Pepper فلفلی است که از میوه مخروطی گیاه Zanthoxylum به دست می‌آید. این گیاه، گیاهی همیشه سبز از خانواده مرکبات و سدابیان است و در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند. فلفل سیچوان از گروه رایحه ادویه‌ها که رایحه‌ای بسیار گرم و زود‌گذر دارد و ترکیبات عطر را به خوبی با هم هماهنگ می‌کند.
  • فلفل سفید : فلفل سفید White pepper دارای تندی و گرمی بیشتری نسبت به بقیه انواع خود بوده و به خوبی با نت های دیگر عطر ترکیب می شود.

زیره

آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز

زیره cumin دانه‌ای است معطر و ضد نفخ که به‌ عنوان ادویه استفاده می‌شود. برگ‌های این گیاه بیست الی سی سانتی‌متر و ارتفاع آن تقریبا پنجاه سانتی‌متر است. میوه این گیاه نیز هلالی شکل و دارای خطوط برجسته به اندازه دو میلی‌متر است. زیره دارای دو نوع سیاه و سفید می باشد.

زیره سیاه رنگ قهوه‌ای روشن و تیره و زیره سبز رنگ قهوه‌ای مایل به زرد و نسبتاً سفید دارد. زیره سیاه از گروه رایحه ادویه‌ ای بوده و رایحه‌ای شیرین، گرم، تند و کم فلفلی دارد. زیره سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدانهای بسیار در کاهش استرس و درمان افسردگی بسیار مفید است. رایحه زیره سبز هم به دلیل گرم و فلفلی بوده و گرما بخشی و انرژی بخشی خوبی دارد.

سخن پایانی 

همانطور که گفته تعداد رایحه های به کار گرفته شده در صنعت عطر سازی بسیار زیاد می باشد. ما سعی می کنیم در این مقاله و مقاله ها بعدی مشهورترین رایحه ها را معرفی و تاثیر بویایی آنها را بیان کنیم. در بخش دوم مقاله آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها در برلیان سبز با ما همراه باشید. از شما دوست عزیز تقاضا مندیم اگر نکته ای یا موردی از قلم افتاده در قسمت نظرات ما را باخبر کرده و نظرتون را راجع به آشنایی با رایحه های گوناگون عطر و خاصیت آنها بیان کنید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *