پوست, مقاله

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟ آیا تا به حال از این میوه برای پوست استفاده کرده اید. امروز قصد داریم با شما در مورد خواص گریپ فروت برای پوست صحبت کنیم. اینکه از میوه ها مثل ضماد بر روی پوست استفاده می شده برمی گردد به خیلی زمان‌های قدیم، وقتی انسان‌ها به خواص میوه ها پی برده و از ضماد میوه برای پوست نیز استفاده کرده اند. در ادامه مقاله به طور کامل شما را با این میوه خاص و شگفت انگیز و خواص فوق العاده آن آشنا خواهیم کرد.

گریپ فروت چیست؟

گریپ‌فروت که به آن نارنگور هم گفته می شود. میوه ای از خانواده مرکبات بوده، و آنطور که گفته شده گریپ فروت از پیوند میوه پرتقال و دارابی به دست آمده است. این میوه در زبان انگلیسی به میوه خوشه ای معروف می باشد، زیرا مانند انگور به شکل خوشه ای به مقدار زیادی تا دوازده عدد بر روی هر شاخه می روید، از این رو نام آن ترکیبی از میوه و انگور یا همان Grapefruit می باشد.

گریپ فروت دارای ویتامین های و ریزمغذی های بسیاری می باشد. وجود ویتامین هایی چون C و A و سرشار بودن از آنتی اکسیدان باعث شده این میوه برای پوست بسیار مفید باشد. همچنین این میوه دارای خواص بسیار فروانی برای بدن بوده که از این رو باعث شده در سالهای اخیر جای خود را حسابی در سبد میوه خانواده باز کند.

از خاصیت های فروان این میوه می توان به کاهش کلسترول، سوزاندن چربی های اضافی، درمان سنگ کلیه و درمان سرطان پروستات و روده بزرگ اشاره کرد. همچنین این میوه برای رفکع تب نیز موثر می باشد. از دیگر خواص این میوه می توان به درمان سرماخوردگی ، عفونت های ریوی، تشنج، سوءهاضمه و زخم های عفونی اشاره کرد. این میوه پرخاصیت در کشورهای چین، هند و خاورمیانه و کشور عزیزمان ایران پرورش داده می شود.

خواص گریپ فروت برای پوست

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟

آبرسانی پوست

گریپ فروت گزینه خوبی برای آبرسانی پوست می باشد. 91 درصد از این میوه پر خاصیت را آب تشکیل داده و همین امر باعث شده که گریپ فروت منبع خوبی برای آبرسانی پوست بوده و از خشکی پوست جلوگیری کند. همچنین اسید آمینه‌های موجود در گریپ فروت، پوست را نرم می‌کند. با استفاده یک دوره از ماسک و یا اسکراب این میوه شگفت انگیز متوجه خواص فوق العاده آن خواهید شد.

برطرف کردن آثار آفتاب سوختگی و آلودگی هوا

یکی از مزایای استفاده از ماسک یا اسکراب گریپ فروت، برطرف کردن آثار آفتاب سوختگی و آلودگی هوا از روی پوست می باشد. گریپ فروت به خوبی می تواند قرمزی و تیرگی که بر اثر آفتاب سوختگی بر روی پوست نمایان شده را برطرف کند. همچنین ضد عفونی کننده خوبی بوده و به خوبی آثار آلودگی هوا و هر نوع کثیفی را از روی پوست پاک کرده و پوستی لطیف و شاداب را برای شما به ارمغان می آورد. با استفاده از اسکراب یا ماسک گریپ فروت تغییرات رنگی پوست نیز که بر اثر آلودگی هوا و آفتاب سوختگی ایجاد شده، درمان می شود.

کاهش چین و چروک 

یکی از مزایای استفاده از اسکراب یا ماسک گریپ فروت که برای ما خانم ها بسیار دارای اهمیت می باشد، کاهش چین و چروک می باشد. گریپ فروت به دلیل آبرسانی عمیق پوست و همچنین ویتامین C و A به خوبی می تواند آثار چین و چروک را از روی پوست محو کرده و باعث به تعویق افتادن پیری طبیعی پوست می شود. این میوه پر خاصیت به خوبی می تواند پوست آسیب دیده را ترمیم کرده و با بازسازی پوست، پوستی شفاف، لطیف و بدون چین و چروک را برای شما به ارمغان بیاورد.

همچنین به دلیل وجود اکسیدان های قوی که در ماسک و اسکراب گریپ فروت موجود می باشد، می تواند به خوبی از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری کرده و همچنین باعث شفافیت و روشنی پوست شود. وجود ماده ای به نام رتینول به همراه ویتامین  به خوبی آسیب های پوستی را ترمیم کرده و خطوط نازک چین و چروک را نیز از بین می برد.

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟

در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟

لایه برداری ملایم پوست

لایه برداری ملایم پوست بدون ایجاد التهاب یکی از مزایای ماسک و اسکراب گریپ فروت می باشد. گریپ فروت با لایه برداری و پاک کنندگی عمیق پوست کمک می کند که تمام سلول های مرده پوست از بین رفته و تیرگی و کدری پوست نیز برطرف شود. گریپ فروت به خوبی منافذ پوست را پاکسازی کرده و پوستی جوان و شاداب را ایجاد می کند.

متعادل کننده چربی پوست

یکی از خواص استفاده از ماسک و اسکراب گریپ فروت، کاهش چربی پوست و متعادل کردن چربی پوست می باشد. افرادی که دارای پوست چرب می باشند، بهترین گزینه برای آنها ماسک و اسکراب گریپ فروت می باشد. گریپ فروت به دلیل داشتن مقادیر بالایی از ویتامین های A و C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، با کنترل چربی پوست به خوبی در درمان آکنه و جوش های سرسیاه موثر می باشد.

این اسکراب فوق العاده ضمن برطرف کردن لک و تیرگی پوست به خوبی می تواند باعث بازسازی و جوان سازی پوست شود. استفاده از گریپ فروت برای پوست های چرب باعث درخشندگی و روشنی پوست صورت نیز می شود. اسکراب گریپ فروت به خوبی می تواند ضمن برطرف کردن انواع لک، آکنه و جوش های سرسیاه از روی پوست، آثار به جا مانده از لک و جوش را نیز برطرف کند. همچنین با ضد عفونی کردن پوست و از بین بردن باکتری‌ها از ایجاد آکنه نیز جلوگیری می کند.

درمان آکنه و انواع جوش 

گریپ فروت به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی گزینه خوبی برای درمان آکنه و انواع جوش می باشد. می توان گفت برای کسانی که از آکنه بر روی پوست خود رنج می برند، استفاده از میوه، ماسک و یا اسکراب گریپ فروت بهترین گزینه می باشد. گریب فروت به دلیل رایحه طراوت بخش و فعالیت ضد باکتریایی و همچنین سرشار بودن از آنتی اکسیدان قوی در بسیاری از لوسیون ها و کرم های صورت نیز استفاده می شود. که همگی خواص ضد آکنه داشته و موجب بهبود و برطرف شدن آکنه و جوش می شوند.

گریپ فروت با پاکسازی پوست از باکتری به روند بهبود پوست کمک کرده و موجب بازسازی و تقویت پوست می شود. گریپ فروت نه تنها باعث برطرف شدن آکنه و انواع جوش شده بلکه از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست نیز جلوگیری می کند. می توان گفت یکی از ویژگی های مهم ماسک و اسکراب گریپ فروت بهبود آکنه و جلوگیری از ایجاد آکنه در پوست می باشد.

سخن پایانی 

امیدواریم مطالعه مقاله ((در مورد گریپ فروت و خواص آن برای پوست چه می دانید؟ )) برای شما مفید واقع شده باشد. بسیار خوشحال می شویم اگر نکته یا مطلبی از قلم افتاده ما را در قسمت نظرات آگاه سازید. این نوید را به شما می دهیم که سایت فروشگاهی برلیان سبز در مجموعه بی نظیر و کمیاب خود انواع ماسک و اسکراب صورت از جمله اسکراب صورت گریپ فروت را برای شما عزیزان گردآوری کرده است. شما می توانید با کلیک بر روی سایت فروشگاهی برلیان سبز به قسمت فروش ماسک و اسکراب صورت وارد شده و از نزدیک با محصولات ما آشنا شوید. در سایت برلیان سبز در مورد هر محصولی که خواسته باشید توضیحات کامل داده شده و با اطلاع کامل از محصول می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *