آرایش چشم و ابرو, مقاله

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید عنوان موضوعی است که می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم. اگر از اون دسته خانم هایی هستید که به کرات از مژه مصنوعی استفاده می کنید با ما باشید تا اطلاعات کامل و مفیدی را در این زمینه در اختیارتون بگذاریم.

تاریخچه مژه مصنوعی

مژه های بلند و پرپشت تاثیر بسیاری در زیبایی فرد دارد اما بیشتر افراد دارای مژه کوتاه و کم پشت هستند. بشر از زمان قدیم در پی راههایی برای نشان دادن هر چه بیشتر زیبایی هایش بود و زیبایی مژه یکی از مواردی بود که نه تنها زنان بلکه مردان نیز در پی راههایی برای داشتن مژه های بلند و پرپشت بودند. شاید باور نکنید ولی تاریحچه اولین تلاش های بشر برای داشتن مژه های زیباتر به 3500 قبل از میلاد می رسد.

تا بلاخره در سال 1911 اولین مژه مصنوعی توسط آنا تیلور ثبت شد. اختراع او شامل مژه های چسب دار یا مژه های نواری بود که تصور می شد از موی انسان ساخته شده است. چند سال بعد آرایشگر آلمانی به نام کارل نسلر خدمات مژه مصنوعی را در یک سالن زیبایی در شهر نیویورک ارائه داد. به گفته نیویورک تایمز ، نسلر خدمات خود را به عنوان محافظت چشم ها در برابر تابش نور تبلیغ می کرد.

چرا مژه مصنوعی

چرا مژه مصنوعی ؟ شاید با خود فکر کنید بهتر نیست از تقویت کننده های مژه و ریمل استفاده شود تا مژه مصنوعی. باید در جواب بگوییم خیر، تقویت کننده ها در طولانی مدت اثر گذار بودند و اکثرا برای بلندی مژه بی تاثیر می باشند و ریمل ها هم تا حدی می توانستند مژه را بلند و پرپشت نشان دهند. اما برای داشتن مژه های رویایی بلند و پرپشت چاره ای به جز کاشت مژه یا استفاده از مژه مصنوعی نیست. البته خیلی از افراد هم دوست دارند مژه هایشان همیشه به حالت طبیعی و خدادادی خود باقی بماند.

انواع مژه مصنوعی

مژه های مصنوعی دارای انواع متفاوتی شامل مژه مصنوعی نیمه، کامل، دانه ای، نواری و سه بعدی می باشد. این مژه ها که اکثرا دارای الیاف مصنوعی یا طبیعی بوده بسیار نرم، قابل انعطاف و سبک می باشند. در ادامه مقاله ی آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید ما در مورد هر یک از این مژه به طور کامل مطالبی را برای شما بیان خواهیم کرد.

مژه مصنوعی نیمه

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

 

مژه مصنوعی نیمه بر روی یک نوار کوتاه قرار داشته و فقط روی نیمه بیرونی پلک قرار می گیرد. با استفاده از مژه های نیمه حالت طبیعی چشم ها بیتشر حفظ شده و چشم جلوه ی زیبا و طبیعی خواهد داشت. این نوع مژه مناسب افرادی است که چشم های گربه ای، افتاده ، گرد یا نزدیک به هم دارند. با استفاده از این مژه ها چشمها کشیده تر به نظر می رسد.

مژه مصنوعی کامل

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

مژه مصنوعی کامل از جمله مژه هایی می باشد که به صورت یک نوار بوده و طرفداران خاص خود را دارد. بعضی ها اعتقاد دارند این مژه ها حالت غیر طبیعی به مژه داده و از زیبایی کمتری برخوردار است. البته بیشتر افراد هنگام خرید مژه به سراغ مژه مصنوعی کامل می روند و از جلوه ای که این مژه به چشم می دهد راضی هستند.

مژه مصنوعی دانه ای

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

مژه مصنوعی دانه ای همانطور که از نامش پیداست به صورت خوشه ای یا دانه می باشد. این مژه ها به صورت تکی یا دسته ای در بازار موجود می باشد. با استفاده از مژه های دانه ای چشم ها حالت بسیار طبیعی تری خواهند داشت. باید خاطر نشان کنیم به دلیل اینکه کار با این مژه حرفه ای تر می باشد اکثرا میکاپ آرتیست های حرفه ای و گریمورها از این مژه ها استفاده می کنند. این مژه ها آزادای عملی بیشتری به میکاپ آرتیست داده و می تواند آرایش چشمی با جلوه بالا و حالت بسیار طبیعی ارائه دهد. البته باید گفت هستند افرادی که در آرایش چشم خود با این نوع مژه بسیار حرفه ای و درست عمل می کنند.

مژه مصنوعی سه بعدی

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

این نوع مژه که در بازار طرفداران بسیار زیادی دارد می تواند چشم ها را به صورتی شگفت انگیز زیبا، پرجلوه و در عین حال طبیعی نشان دهد. مژه های سه بعدی که نمونه های دو بعدی، پنج بعدی و سه بعدی آن به بازار نیز آمده  اغلب دارای الیاف طبیعی بسیار نازک و نرم بوده که به خوبی می تواند در کنار مژه های طبیعی شما قرار گرفته و آنها را پرپشت و بلند نمایش دهد. جلوه ی طبیعی این مژه ها به گونه ای است که به سختی می توان آن را از مژه طبیعی متمایز کرد. ساختار اکثر این مژه ها شامل الیاف طبیعی، تارهای ابریشمی، مو روباه و سمور می باشد.

مژه مصنوعی نواری

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

مژه مصنوعی نواری نوی دیگر از مژه مصنوعی بوده که خود نیز دارای دو نوع مختلف می باشد. نوعی از مژه ها بر روی نوارهای مشکی و نسبتا ضخیم ارائه شده که مناسب کسانی است که می خواهند آرایش غلیظ تر به همراه خط چشم داشته باشند. نوع دوم این مژه ها بر روی نوارهای نامرئی ارائه شده و مناسب کسانی است می خواهند مژه هایی پرپشت تر و بلند تر بدون احتیاج به خط چشم داشته باشند. همانطور که گفتیم این مدل را می توان بدون آرایش چشم نیز استفاده کرد.

انتخاب مژه مصنوعی بر اساس چشم

حال که با انواع مژه مصنوعی آشنا شدید در این قسمت از مقاله آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید می خواهیم با شما در مورد چگونگی انتخاب مژه مصنوعی صحبت کنیم.

  • چشم درشت : اگر چشمان درشتی دارید مژه ای را انتخاب کنید که در میانه خود قوس و تراکم بیشتری داشته باشد تا چشم ها کشیدتر و زیباتر نشان داده شود.
  • چشم ریز : برای چشم های ریز مژه هایی را انتخاب کنید که خیلی حجیم و بلند نباشد زیرا باعث می شود که چشمان شما غیر طبیعی جلوه کند. کسانی که چشمان ریز دارند بهتر است که از مژه های تکی استفاده کنند.
  • چشم‌ پف دار : برای چشم هایی که دارای پف بوده و یا پلک افتاده است بهتر است مژه ای انتخاب کنید که در قسمت مرکزی پرتر و طولانی تر باشد تا باعث پوشاندن افتادگی پلک شود.
  • مژه های کم پشت : برای مژه های کم پشت از مژه مصنوعی با موی به هم ریخته استفاده کنید که حالت ضربدری هم داشته باشد تا بهتر روی مژه قرار گیرد.

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

به یاد داشته باشید قبل از آرایش چشم، مژه مصنوعی را استفاده کنید. برای این کار قسمتی از مژه مصنوعی را که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کرده و سطح آن را چسب آغشته کنید. سپس مژه را روی پلک قرار داده و کمی نگه دارید تا به خوبی پلک بچسبد. بعد از چسباندن مژه آرایش چشم را انجام دهید. برای برداشتن مژه کمی آب یا روغن به آن زده و به آرامی مژه را جدا کنید. در ادامه مطلب در مورد آموزش گذاشتن و برداشتن مژه مصنوعی دو لینک ویدیوی از سایت خوب آپارات قرار دادیم.  برای دیدن آموزش کافیست بر روی لینک آن کلیک نمایید.

آموزش و ترفند چسباندن مژه مصنوعی

آموزش گذاشتن ساده انواع مژه مصنوعی یکسره

نکاتی برای استفاده از مژه

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

  • به هیچ وجه با مژه مصنوعی نخوابید.
  • سطح مژه را کاملا تمیز کرده و بعد بچسبانید.
  • از مژه مصنوعی به مدت طولانی استفاده نکنید.
  • بهتر است برای سلامتی چشم از مژه به صورت یکبار مصرف استفاده شود.
  • به خاطر احتمال انتقال میکروب و عفونت به هیچ وجه از مژه دیگران استفاده نکنید.
  • همزمان با مژه مصنوعی از لنز استفاده نکنید زیرا خطر عفونی شدن چشم را بالا می برد.
  • از انتخاب مژه هایی که بیش از حد فر خوده اند خودداری کنید زیرا به چشم حالت غیر طبیعی می دهد.
  • اگر می خواهید مژه هایتان پرپشت تر به نظر برسد از مژه مصنوعی استفاده کنید که موهای آن به صورت درهم و ضربدری می باشند.
  • زمانی که چسب مژه بسیار محکمه و از روی پلک جدا نمی شود کمی روغن به گوشه های پلک زده و ماساژ دهید سپس مژه را جدا کنید

نکاتی در مورد چسب مژه

  • چسب مژه باید بدون بو و سبک باشد.
  • از چسب ماندگار و باکیفیت استفاده کنید.
  • چسب مژه ای را استفاده کنید که ایجاد حساسیت و آلرژی نکند.
  • اگر به لاتکس حساسیت دارید چسب بدون لاتکس خریداری کنید.
  • اگر مبتدی هستید از چسب بی‌رنگ استفاده کنید تا در صورت اشتباه ردی از چسب نباشد.
  • اگر حرفه‌ای هستید از چسب‌های تیره استفاده کنید که شبیه خط‌ چشم مشکی به نظر برسد.

عوارض مژه مصنوعی 

در این قسمت از مقاله ی  می خواهیم در مورد عوارض مژه مصنوعی با شما صحبت کنیم. شاید بتوان گفت شایع ترین عارضه ی مژه مصنوعی تاری دید می باشد. تاری دید بر اثر ایجاد عفونت یا زخم در قرنیه به وجود می آید. گاهی تاری دید تا حد کم بینایی و نابینایی نیز می رسد که بسیار بغرنج و خطرناک می باشد. یکی دیگر از عوارض استفاده از مژه مصنوعی گل مژه می باشد. گل مژه نیز به سبب عفونت ایجاد میشود.

خشک شدن چشم ها عارضه دیگر استفاده از مژه مصنوعی می باشد. اما به همین جا ختم نمی شود عارضه دیگر مژه منصوعی آسیب دیدن مژه های طبیعی می باشد که بر اثر چسب مژه و استفاده مکرر از مژه مصنوعی ایجاد می شود. التهاب و عفونت چشم مشکل دیگری است که بر اثر استفاده نادرست از مژه مصنوعی و چسب مژه ایجاد می شود.

برای اینکه کمتر در خطر این عوارض قرار بگیرید حتما از مژه اختصاصی خود استفاده کنید. به هیچ وجه از مژه مصنوعی دیگران استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد از مژه یکبار مصرف استفاده کنید یا اگر قرار است بارها از مژه استفاده کنید در حفظ و نگهداری در محیطی بدون آلودگی دقت کنید. به هیچ وجه زمانهای طولانی از مژه مصنوعی استفاده نکنید. و مورد آخر مژه و چسب مژه را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

مژه های مصنوعی برلیان سبز

آشنایی با مژه مصنوعی و آنچه که باید در مورد آن بدانید

برلیان سبز در یکی از فروشگاههای مجازی معتبری است که در مجموعه بی نظیر و کمیاب خود بهترین برند های مژه مصنوعی و چسب مژه  را با بالاترین کیفیت گردآوری کرده است. شما دوست عزیز با عنوان این محصولات در ادامه آشنا خواهید شد. اگر مایل باشید می توانید با یک کلیک بر روی لینک مژه مصنوعی وارد صفحه فروشگاهی شده و اطلاعات دقیق تری را در مورد محصول مورد نظر خود کسب نمایید.

  • مژه ریلی آردل
  • مژه سه بعدی طبیعی مارلیس
  • مژه سه جفتی و سه بعدی مورف
  • مژه سه بعدی 3 جفتی گلد
  • مژه مصنوعی 3 بعدی نیمه جفتی جیول
  • مژه مصنوعي 3 بعدی جفتی دالاس
  • مژه مصنوعي 3 بعدی جفتي جیول
  • مژه مصنوعی 5 بعدی جفتی جیول
  • مژه مصنوعی جیول مدل NN
  • مژه مصنوعی نیمه ساده جیول مدل SO7
  • مژه مصنوعی گره دار مکس فاکتور در سه سایز
  • مژه مصنوعی در سه سایز بدون گره مکس فاکتور
  • مژه مصنوعی 3D با گره ریمل خورده مکس فاکتور
  • مژه مصنوعی 3D بدون گره ریمل خورده مکس فاکتور

چسب مژه برلیان سبز

  • چسب مژه مصنوعی جیول
  • چسب موقت مژه مکس تو
  • چسب مژه دو گرمی جیول
  • چسب پلک ژله ای 1511 جیول
  • چسب مژه 7 گرمی جیول مدل دارک
author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *