پوست, مقاله

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ عنوان موضوعی است که امروز قصد داریم در برلیان سبز با شما صحبت کنیم. روش های گوناگونی برای کوتاه کردن موهای زائد بدن به خصوص در قسمت صورت موجود می باشد. اما همانطور که می دانید استفاده از تیغ و ژیلت بسیار رایج می باشد. امروز با پیشرفت علم در زمینه لوازم اصلاح شاهد گسترش استفاده از تیغ های پیشرفته، ژل و کف اصلاح و محصولات مراقبتی پس از اصلاح هستیم. یکی از محصولاتی که در این زمینه بسیار طرفدار پیدا کرده افترشیو می باشد. محصولی برای بعد از اصلاح صورت و بدن که بسیار کاربردی بوده و کمک می کند که همیشه اصلاحی لذت بخش را تجربه کنید. اما به راستی افترشیو چیست ؟ این سوالی است که امروز قصد پاسخ به آن را داریم با ما باشید.

تاریخچه استفاده از افترشیو

در گذشته که عمدتا آرایشگران از وسایل مشترکی برای اصلاح صورت استفاده می کردند برای جلوگیری از انتقال بیماری و عفونی شدن پوست از الکل برای ضد عفونی استفاده می کردند. استفاده از الکل برای صورت در آن زمان مناسب بود اما مشکلی که ایجاد می کرد خشک شدن و تحریک شدن پوست بود. در اواخر دهه 1980 بود که مردان نسبت به اهمیت مراقبت از پوست و نگهداری روزانه آن آگاهی بیشتری پیدا کردند. بنابراین موج جدیدی از محصولات افترشیو با خواص مفیدتر راهی بازار شد. افترشیوهایی که نه تنها پوست را ضد عفونی می کردند بلکه باعث لطافت و نرمی پوست نیز می شدند.

افترشیو چیست؟

افترشیو همان طور که از نامش پیداست به هر نوع روغن و ژل یا اسپری که بعد از اصلاح استفاده می شود گفته می شود. برای توضیح بهتر باید بگوییم افترشیو ها جزء محصولات مراقبتی پوست هستند که بعد از اصلاح استفاده می شوند. در واقع کاربرد افترشیو ها ممانعت از عفونی شدن هر گونه خراش و بریدگی است که در زمان اصلاح رخ می دهند. همچنین بهترین روش برای احیای پوست، پس از تراشیدن موها، افترشیو است.

امروزه استفاده از افترشیو برای بسیار از افراد به یک عادت روزانه بعد از اصلاح تبدیل شده است. این محصول بیشتر برای کاهش التهاب، سوزش و خارش و ایجاد آرامش و تسکین برای پوست استفاده می شود. البته باید خاطرنشان کرد که امروزه افترشیوها فقط برای تسکین پوست به کار گرفته نمی‌شوند بلکه برخی از انواع آنها مناسب برای آبرسانی پوست بوده و به بهبود لکه ها و بریدگی های ریز کمک بسیار زیادی می‌کنند.

بعضی از افترشیوها معطر و برخی دیگر دارای عصاره های گیاهی و روغن های مفید برای پوست و تعدادی دیگر نیز دارای الکل هستند. لازم به توضیح است به دلیل وجود الکل درون افترشیو ها، این محصولات در دسته ی محصولات بهداشتی آنتی باکتریال، دسته بندی می شوند.  اگرچه ممکن است افترشیو به عنوان محصولات اصلاح به بازار عرضه شود، اما در واقع آن ها محصولات مراقبت از پوست هستند.

انواع افترشیو

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

اکنون که با افترشیو آشنا شدید می خواهیم در مورد نوع های مختلف افترشیو که به بازار آمده با شما صحبت کنیم. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که انواع افترشیو برای انواع پوست خشک، حساس، چرب، معمولی خانم ها و آقایان تولید می‌شوند و شما می توانید بر اساس سلیقه و نظر خود یکی از این نوع ها را انتخاب کنید. با ما باشید در ادامه مقاله ی (افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ )

بالم (کرمی)

افتر شیو بالم با عطر ملایم تر و الکل کمتری تولید می‌شوند و بهترین انتخاب برای افرادیست که از تراشیدگی و سوختگی تیغ ها رنج می‌برند. افترشیو بالم همچنین خاصیت آبرسانی پوست را نیز داراست. یکی از مزیت های افترشیو کرمی دو کاربردی بودن آن می باشد. به این صورت که می توانید پیش از اصلاح برای نرم کرم کردن و آماده کردن صورت خود از آنها استفاده کنید و پس از اصلاح نیز برای جلوگیری از سوزش و التهاب آنها را به کار ببرید.

این محصولات کرمی معمولا بین 2 تا 5 درصد الکل دارند. البته افترشیوهای کرمی با کیفیت نیز اکثرا فاقد الکل می باشند. افترشیوهای کرمی دارای عصاره های گیاهی هستند که باعث آبرسانی پوست شده و از خشک شدن آن جلوگیری می کنند.

این محصولات مناسب افراد با پوست خشک و حساس بوده و همچنین گزینه مناسبی برای استفاده در روزهای سرد و خشک می باشد. چرا که در روزهای سرد سال معمولا رطوبت هوا کم بوده و پوست بیشتر خشک می شود. مواد موجود در افترشیو های کرمی، بدون چرب کردن پوست شما آبرسانی لازم را انجام داده و پوست شما را از خشکی محافظت می کند.

ژلی

افتر شیو ژلی نیز الکل کمتری دارند و برندهای باکیفیت نیز کلا از الکل استفاده نمی‌کنند. در افترشیو ژلی هیچ نوع روغن مفیدی به کار نمی رود به همین دلیل خاصیت آبرسانی بسیار کمتری دارند. اما در نظر داشته باشید که استفاده از ژل های افترشیو پس از اصلاح پوست را باطراوت می کند و التیام می بخشد، به همین دلیل گزینه خوبی برای اصلاح به حساب می آیند.

لوسیون

برخلاف افترشیوهای بالمی و ژلی، افترشیو لوسیونی دارای مقدار قابل توجهی الکل بوده و بیشتر خاصیت ضدعفونی کنندگی پوست را دارند. الکل موجود در این افترشیو ها معمولا بین 60 تا 70 درصد می باشد در نتیجه خاصیت ضد عفونی این محصولات نیز بالا است در نتیجه استفاده از این محصولات در مواردی که احتمال انتقال بیماری وجود دارد توصیه می شود.

در صورت خرید افترشیو های لوسیونی و استفاده از آن ها به دلیل الکل موجود در آنها منافذ پوست بسته شده و رویش مجدد موها کم تر می شود. از طرفی دیگر الکل باعث سوزش و درد در پوست های حساس می شود پس پیشنهاد میشود. افرادی که پوست خشک و حساس دارند بهتر است از این محصولات استفاده نکنند.سراغ ژل های افترشیو یا افترشیو های کرمی بروند.

افترشیو زنانه چیست؟

امروز بسیاری از خانم ها به دلایل مختلفی چون مشغله ی بالا و بهبود کیفیت تیغ های اصلاح برای شیو بدن و گاها صورت خود از تیغ های اصلاح استفاده می کنند همین امر باعث شده که محصولات افترشیو بعد از اصلاح برای بانوان نیز طرفداران زیادی داشته باشد. خانم هایی که پوست خود را با تیغ یا ژیلت شیو می‌کنند به راحتی می‌توانند از افترشیوهای بالمی یا ژلی برای جلوگیری از خارش، حساسیت و تحرکات پوستی استفاده کنند و پوستی شاداب و زیبا داشته باشند.

ترکیبات مفید افترشیو

همانطور که گفتیم افترشیو محصولی است برای مراقبت پوست بعد از انجام دادن اصلاح. به نظر شما یک افترشیو مناسب باید دارای چه ترکیباتی باشد تا بتواند مراقبت از پوست را به طور کامل و درست انجام دهد. باید بگوییم ترکیبات مفید در افترشیو عبارتند از :

  • عصاره بابونه : برای تسکین پوست
  • شی باتر : مرطوب کننده و ضد التهاب
  • گلیسیرین برای مرطوب سازی پوست
  • نارون کوهی : جایگزین گیاهی برای الکل
  • روغن ویتامین E : حفظ سلامت پوست و سیستم ایمنی بدن
  • روغن هسته انگور، اسطوخودوس، اکالیپتوس : تسکین دهنده پوست
  • آلوئه ورا : مرطوب سازی پوست و تسکین سوختگی یا آسیب های پوستی
  • استرینجنت : ترکیب طبیعی برای بسته شدن منافذ پوست و بهبود آثار خراشیدگی و التهاب پوست
  • عصاره های چای سبز، چوب درخت سرو، انیسون یا بلغور جو دوسر : رایحه طبیعی و تسکین دهنده
  • روغن های طبیعی آووکادو، نارگیل، دانه انگور، ماکادمیا (فندق استرالیایی)، بادام، زیتون و جوجوبا : آب رسان و ترمیم کننده

فواید افترشیو برای پوست

استفاده از افترشیو برای پوست بسیار با اهمیت می باشد. در ادامه مقاله ( ) ما در مورد فواید استفاده از افترشیو برای شما خواهیم مطالبی را خواهیم گفت با ما باشید.

استفاده افترشیو بر اساس پوست

پوست نرمال : برای پوست نرمال افترشیو بالمی مناسب می باشد و می تواند پوست را آبرسانی کند. همچنین وجود مقدار کم الکل در آن آسیبی به پوست‌تان نخواهد رساند. اگر با همان مقدار کم هم مشکل دارید، بالم بدون الکل را بخرید.

پوست خشک : برای پوست خشک ژل‌های افترشیو مناسب می باشند. بالم‌ها کمی الکل دارند. الکل سبب می‌شود آب از پوست خارج شود و بنابراین پوست را خشک‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید از بالم به‌ جای ژل استفاده کنید حداقل بالم بدون الکل بخرید. دقت کنید محصولی که می‌خرید دارای ترکیباتی مانند گلیسیرین یا هر مرطوب‌کننده دیگری باشد. پوست خشک به آب‌رسانی بیشتری نیاز دارد.

پوست چرب : برای پوست خشک می توانید از افترشیو لوسیونی یا بالم لب استفاده کنید.

پوست حساس : برای پوست‌های حساس، بالم افترشیو‌ بدون عطر و فاقد الکل بهتر است. با این‌حال، اگر دوست دارید افتر شیو معطر داشته باشید، نوعی از آن را که با روغن‌های عصاره‌ای مانند اسطوخودوس، رز یا پرتقال معطر شده است بخرید. این ترکیبات سبب تحریک پوست نمی‌شوند.

روش درست استفاده از افترشیو

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

در این قسمت از مقاله ی ( افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ ) قصد داریم در مورد روش درست استفاده از افترشیو برای شما نکاتی را بیان کنیم.

  1. صورت را بعد از اصلاح با آب سرد بشویید. این کار باعث بسته شدن منافذ پوست می گردد.
  2.  افترشیو را روی دست بریزید و به مدت یکی الی دو ثانیه دست ها را بهم مالش دهید.
  3. دست ها را به مدت 5 ثانیه باز نگه دارید. این کار باعث می شود تا قسمت زیادی از الکل افترشیو تبخیر شود.
  4. دست ها را با حرکات رو به پایین به صورت و گونه بزنید.
  5. دقت کنید که افترشیو را زیر چانه خود نیز بمالید؛ زیرا این ناحیه معمولاً فراموش می شود.
  6. نکات اصولی ماساژ صورت را رعایت کنید تا از بروز چین و چروک نیز پیشگیری کرده باشید.

توجه کنید

  • هرگز از صابون برای اصلاح صورتتان استفاده نکنید. صابون ها باعث خشک شدن بیش از حد پوست می شوند.
  • اگر آرایشگر صورت شما را اصلاح می کند، حتما وسایل مخصوص خود را به آرایشگاه ببرید.
  • به هیچ وجه عطر و ادکلن را جایگزین افترشیو نکنید. بروز التهابات و سرخی پوست و در نتیجه خشکی و چین و چروک بر روی پوست، از عواقب استفاده از ادکلن به جای افترشیو است.
  • هنگام خرید مراقب باشید افترشیو پارابن نداشته باشد. این مواد به عنوان نگهدارنده در بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی به کار می‌رود و برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها ساخته شده‌اند، اما مشکل اینجاست که باکتری‌های مفید پوست را هم از بین می‌برند. همچنین برای پوست‌های حساس بیش‌ازحد قوی هستند و آن را تحریک می‌کنند.

افترشیو در برلیان سبز

برلیان سبز در مجموعه بی نظیر و مثال زدنی خود انواع افترشیو های با کیفیت از برندهای معتبر و به روز گردآوری کرده است. شما می توانید با مراجعه به صفحه افترشیو به صورت کامل با محصولات ما آشنا شوید. در ادامه مطلب نمونه ای از محصولات به صورت تیتر وار نام برده شده است.

برند اینتسا

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برند ژیلت

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • افترشیو بلو اسپلش ژیلت
  • افترشیو کول ویو ژیلت
  • افترشیو استورم فورس ژیلت
برند ردوان 

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برند کامان 

افترشیو چیست؟ یک افترشیو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • ژل افتر شیو ضد حساسیت کامان
  • ژل افترشیو آبرسان آقایان کامان
  • ژل افترشیو خنک کننده مردانه کامان
  • ژل افترشیو آبرسان و ضد حساسیت مردانه کامان
برند کلیون 
author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *