آرایش چشم و ابرو, آرایش صورت, مقاله

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید. شاید از اون دسته افراد باشید که به تازگی از لوازم آرایشی و به خصوص سایه چشم استفاده می کنید و یا نه سالهاست که از سایه چشم استفاده می کنید و تو این زمینه مهارت های خوبی هم کسب کردید. احتمالا هم تا به حال بارها و بارها در سرچ گوگل به دنبال سایه های خوب و استفاده درست از سایه چشم بودید. اگر از اون دسته افراد هستید که دوست دارید دانسته های خود را روز به روز آپدیت کنید این نوید بدم که امروز می خواهیم در مورد سایه چشم صحبت کنیم و بهتره که کمی حوصله به خرج بدید و مطالب ما را با دقت مطالعه کرده و با دانش قبلی خودتون در مورد سایه چشم مقایسه کنید. مطمئن هستیم با مطالعه این مقاله نکات خوبی را دریافت خواهید کرد.

سایه چشم چیست؟

کافیست به فکر آرایش خود بیافتید یکی از اولین مواردی که برای آرایش به ذهنتان می رسد سایه چشم خواهد بود. اما سایه چشم چیست؟ سایه چشم یکی از لوازم پرکاربرد آرایشی بود که بر روی پلک ها و زیر ابرو قرار می گیرد. این ماده آرایشی کمک می کند که نگاه زیبا تر، گیراتر و جذاب تری داشته باشید. رنگ انتخابی سایه چشم شما می تواند مکمل رنگ چشم بوده و زیبایی چشم را دوچندان کند.

سایه چشم می تواند به صورت تک رنگ یا ترکیب چند رنگ باشد. ترکیب رنگ ها در سایه چشم نیاز به مهارت بالای شناخت رنگ ها می باشد. اگر در زدن سایه چشم مهارت کافی داشته باشید به خوبی می توانید حالت چشم ها و بزرگی و کوچکی آنها را تغییر داده و نگاه جذاب تری را برای خودتون رقم بزنید. سایه چشم دارای انواع مختلفی بوده که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع سایه چشم

سایه چشم دارای انواع مختلفی از جمله سایه پودری، سایه مایع، سایه پودری شل، سایه مدادی و سایه چشم مدادی می باشد. استفاده از هر کدام از این سایه ها به شما بستگی داره و مهارتی که در استفاده از آن ها دارید. استفاده از هر کدام از انواع سایه ها مهارتی خاص را می طلبه که شما می توانید با کمی تمرین و ممارست به خوبی آن مهارت را کسب کنید.

سایه چشم پودری

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

وقتی حرف از سایه چشم و انواع آن می زنیم اولین نوع سایه ای که به ذهنمون می رسه سایه چشم پودری هست. این نوع سایه چشم که بسیار پرکاربرد بوده و بیشترین طرفدار را داره برای مبتدیان و کسانی که برای اولین بار می خواهند از سایه چشم استفاده کنند مناسب بوده و توسط آن سایه هایی خیلی زیبا را می توانند ترسیم کنند. سایه های پودری به صورت تکی و پالت وجود دارند. ماندگاری و دوام اغلب سایه چشم های پودری مناسب بوده که البته این ماندگاری با استفاده از پرایمر، کانسیلر، پودر فیکس می تواند بسیار طولانی مدت باشد. سایه چشم پودری دارای انواع و کاربردهای مختلفی می باشد.

  • سایه چشم مات برای استفاده روزانه
  • سایه روشن برای نمای دراماتیک و نمایشی
  • سایه براق مناسب آرایش شب و مهمانی های شبانه
  • سایه چشم‌ مخملی برای رسیدن به آرایش چشمی یکپارچه
  • سایه چشم‌ اکلیلی آرایش های نمایشی، مهمانی ها و جشن ها

سایه چشم کرمی 

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

سایه چشم کرمی به صورت سایه خامه ای غلیظ بوده که بهتر روی پلک قرار گرفته و نسبت به سایه های پودر کمتر دچار ریزش می شود. این نوع سایه ها درخشان تر و پوشش دهی بهتری نسبت به سایه های پودری دارند. البته نباید از سایه های کرمی برای پوست چرب استفاده کرد زیرا در اثر تعریق زیاد حالت زیبای خود را از دست خواهد داد. هوای بسیار گرم هم می تواند باعث بد شکل شدن سایه کرمی شود. یکی از ویژگی های خوب این سایه ها ترکیب آنها با یکدیگر بوده که به خوبی می توانید سایه های رنگی زیبا را روی پلک ترسیم کنید. برای استفاده بهتر از این سایه بهتر از قلم موی خاص سایه چشم کمک بگیرید.

سایه چشم مایع

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

سایه چشم مایع نوعی جدیدتر از سایه ها که به صورت تک رنگ ارائه می شود. این سایه ها برای طراحی های زیبای چشم بسیار کاربردی و مفید می باشد. نکته قابل ملاحظه در مورد این سایه ها محدودیت استفاده برای پوست چرب می باشد. پس بهتر است اگر نوع پوست شما چرب است به سراغ این سایه ها نروید بخصوص که در مواقع گرم بودن هوا به شکل ناخوشایندی دچار ریزش و به هم ریختگی می شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد سایه های مایع درخشندگی و نشاطی است که به پوست پلک می دهد. ماندگاری اغلب سایه های مایع بسیار خوب می باشد. زدن سایه چشم مایع به دلیل اینکه اغلب زود خشک می شوند نیازمند مهارت بوده و در صورت داشتن مهارت کافی در زدن سایه چشم به خوبی از این سایه ها می توانید بهره ببرید. سایه چشم های مایع اغلب در بسته بندی هایی شبیه به برق لب یا رژلب ارائه می شود. با استفاده از اپلیکاتور سایه می توانید سایه های زیبا و ماندگاری را ترسیم کنید.

سایه چشم مدادی

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

سایه چشم مدادی یکی از راحت ترین سایه چشم ها از نظر استفاده می باشد. کافیست مانند مداد در دست گرفته و خطوط زیبایی را بر روی پلک خود ترسیم نمایید. راحتی حمل و نقل و استفاده از آن باعث شده که در کیف دستی هر خانمی یک سایه چشم مدادی موجود باشد. سایه چشم مدادی دارای تنوع رنگی بالا بوده و به خوبی با کمی مهارت می توانید طرحهای زیبا و جذابی را ترسیم نمایید. بعضی از سایه های مدادی در یک سر خود دارای براش برای یکدست کردن و ترکیب سایه می باشند. ماندگاری سایه های مدادی اغلب بالا بوده و دوام خوبی دارند.

سایه چشم پودری شل

سایه چشم پودری شل مانند سایه چشم مایع می باشد با این تفاوت که این سایه چشم برای پوست های چرب مناسب بوده و کسانی که پوست خشکی دارند باید قبل از استفاده از پرایمر یا بیس سایه استفاده کنند. استفاده از پرایمر باعث می شود سایه ریزش نداشته باشد و روی پلک پوسته پوسته نشود. برای استفاده از این سایه باید کمی حرفه ای باشید. سایه چشم متالیک در این دسته قرار می گیرد. سایه چشم پودری شل در صورت استفاده درست و دقیق سایه ای جذاب و نگاهی گیرا به شما خواهد داد.

ریزش سایه به علت بافت آن بوده که به شکل پودرهایی جدا از هم می باشد. به همین دلیل برای نتیجه بهتر از پرایمر استفاده کنید. این سایه بین خانم ها و آرایشگران حرفه ای بسیار طرفدار داشته و به خوبی با آن آرایش های مجلل و زیبا ارائه می دهند. همانطور که گفتم برای استفاده از سایه پودری شل برای پوست خشک از پرایمر باید استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پرایمر قبل از استفاده از این سایه، مرطوب نگه داشتن پوست می باشد. زیرا سایه پودری شل باعث خشکی پوست پلک می شود. نکته قابل ملاحضه دیگر این که برای استفاده بهتر از سایه براش خود را توسط اسپری آرایشی، قطره چشم یا میکسینگ مدیوم مرطوب کرده و و سپس به سایه آغشته کنید و به صورت حرکات ضربه ای سایه را بر روی پلک قرار دهید.

انواع دیگر سایه چشم

  • سایه پخته شده : نوعی از سایه که بسیار پرطرفدار می‌باشد نکته قابل ملاحظه در مورد این سایه این است که برای داشتن شدت رنگ بیشتر از قلم‌موی مرطوب و برای شدت رنگی پایین از قلم‌موی خشک استفاده کنید. از مزایای این سایه استفاده راحت، ترکیب رنگ عالی و ایجاد رنگ دلخواه می‌باشد.
  • سایه مات : از سایه مات برای پایه آرایش و کانتورینگ استفاده می‌شود. از ویژگی های سایه مات هماهنگی بالا با پوست و طبیعی نشان دادن پوست می‌باشد.
  • سایه نیمه مات : این سایه حدوسطی بین سایه براق و سایه مات می باشد.
  • سایه روشن : این نوع سایه که به سایه شاین معروف است برای برجسته نشان دادن پلک استفاده می‌شود. براقیت این سایه می‌تواند آرایشی چشمگیر را ارائه دهد.
  • سایه یخی : این نوع سایه مناسب خانم‌های جوان بوده زیرا کریستال‌های شفافی که در سایه وجود دارد روی پلک چروک نمای خوبی نخواهد داشت و برعکس باعث درخشش و گیرایی چشم‌های جوان خواهد شد.

سایه پودر پیگمنت

در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید

این نوع از سایه دارای دو نوع اکلیلی و متالیک بوده و زدن آن نیاز به مهارت بالایی دارد زیرا پودرهای سایه از یکدیگر جدا بوده و ترکیب آنها و ایجاد یک سایه یکدست و پیوسته نیاز به مهارت دارد. برای بهتر نشستن این سایه بر روی پلک باید از پرایمر استفاده کرد. برای استفاده بهتر بعد از زدن پرایمر، براش خود را مرطوب کرده و بعد از سایه به صورت حرکات ضربه ای بر روی پلک استفاده کنید.

  • سایه متالیک :  سایه متالیک باعث می‌شود چهره شاداب تر و جوان تر به نظر برسد و برای آرایش‌های طبیعی و جذاب مناسب می‌باشد. رنگ های پرطرفدار این سایه مسی، طلایی، نقره‌ای می‌باشد.
  • سایه اکلیلی : سایه اکلیلی از کریستال‌هایی در اندازه‌های مختلف تشکیل‌شده که به خوبی نور را منعکس می‌کند. این سایه برای افزودن رنگ و درخشندگی به آرایش مناسب بوده و به عنوان یک مکمل روی سایه مات قرار می‌گیرد.

نکاتی در مورد خرید سایه چشم

  • در خرید سایه دقت لازم را داشته باشید.
  • برای خرید سایه چشم به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.
  • از سایه چشمی استفاده کنید که مورد تایید متخصصان باشد.
  • هنگام خرید سایه چشم به رنگ و نوع پوست خود توجه کنید.
  • هنگام خرید سایه چشم به اصل بودن ، استاندارد بودن و تاریخ مصرف آن توجه کنید.
  • برای جلوگیری از انتقال بیماری به هیچ وجه از سایه چشم اشتراکی استفاده نکنید.

نکاتی در مورد زدن سایه چشم

  • برای استفاده بهتر از سایه چشم از مشاوره آرایشی و یا کاتالوگ محصول استفاده کنید.
  • بعضی از سایه ها نیاز به پرایمر دارند این مورد را جدی بگیرید.
  • برای همه سایه ها از کرم زیر ساز استفاده کنید تا آرایشی ماندگار تر و جذاب تر داشته باشید.
  • هنگام زدن سایه به رنگ، نوع پوست و حالت طبیعی چشم توجه کرده تا آرایشی طبیعی تر داشته باشید.
  • برای نتیجه و جلوه ی بهتر سایه چشم از براش مخصوص سایه چشم استفاده کنید.
  • برای ماندگاری سایه از پودر فیکساتور استفاده کنید.
  • براش سایه را بعد از هر بار استفاده بشویید تا رنگ های سایه بهتر نشان داده شود.
  • برای افراد مسن سایه شاین و اکلیلی مناسب نیست و جلوه ناخوشایندی را ایجاد خواهد کرد.
  • برای افراد مسن از سایه های سنگین استفاده نکنید. میکاپ سنگین چروک ها را بیشتر نمایان می کند.
  • برای نمای بیشتر سایه های اکلیکلی براش را خیس کرده سپس از پودر سایه استفاده کنید.
  • برای سایه های اکلیکی که دانه های بزرگ کریستالی دارند از چسب مخصوص سایه استفاده کنید.

 ویدیوهای آموزشی روش زدن سایه چشم

آموزش سایه زدن چشم در خانه

آموزش آرایش غلیظ

16 ایده آرایش چشم

آرایش کلاسیک چشم

خرید سایه چشم از برلیان سبز 

برلیان سبز در مجموعه بی نظیر خود انواع سایه چشم از برندهای معتبر و بسیار با کیفیت را جمع آوری کرده است. کافیست شما به صفحه فروشگاهی سایه چشم مراجعه کرده و بنابر سلیقه خود یکی از سایه ها را انتخاب کنید. تمام سایه ها دارای توضیح کامل بوده و به شما در خرید بهتر کمک خواهد کرد.

در پایان امیدوارم هستیم مطالعه مقاله ی ( در مورد سایه چشم و استفاده از آن چه می دانید ) برای شما مفید واقع شده باشد. خوشحال می شویم اگر نکته ای از قلم افتاده در قسمت نظرات برای ما یادآوری کنید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *