آرایش چشم و ابرو, آرایش صورت, مقاله

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید. شاید پیش اومده براتون که از خط چشمی که خریدید راضی نبودید یا اینکه فرم خط چشمتون دلخواه نبوده و دوست داشتید مثل آرایشگران حرفه ای خط چشم بکشید. همانطور که می دانید زیبایی خط چشم به خیلی از موارد بستگی دارد که مهمترین آن نوع خط چشم و کیفیت آن می باشد. شما هر چه قدر هم که در کشیدن خط چشم مهارت داشته باشید اگر از یک خط چشم بی کیفیت استفاده کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت. بنابراین بهتره اول بفهمیم خط چشم خوب چیه و چه ویژگی هایی داره بعد هم بریم به سراغ باید و نبایدهای کشیدن خط چشم حرفه ای.

تاریخچه خط چشم 

چشم ها و آرایش اونها در زیبایی نقش بسیار مهمی دارد. شاید باورتون نشه ولی استفاده از خط چشم به اندازه عمر بشر قدمت داره. بشر از همان زمانهای اولیه به دنبال روش ها و موادی برای کشیدن خط چشم بود. مصریان باستان ده هزار سال پیش از مسیح از خط چشم برای به دور ماندن از چشم زخم استفاده می کردند. ساختار خط چشم در هر زمانی به فراخور پیشرفت آن دوران متفاوت بوده به گونه ای که مصریان باستان از نوعی سرب،  کانی مس و آنتیموان برای خط چشم استفاده می کردند.

زمانهای بعد سرمه ای که می شناسیم جای آن را گرفت. و بعد در زمانی نزدیکتر به ما سال 1960 نوعی خط چشم مایع رایج شد که به رنگ سفید و مشکی بود. این دگرگونی در ایجاد و تولید خط چشم ادامه داشت تا خط چشم های امروزی که نتیجه تمام تلاشها و ابداعات بشر از ابتدا تا کنون می باشد ارائه شد.

ساختار خط چشم

امروز با پیشرفت تکنولوژی در صنعت آرایش ما با انواع مختلفی از خط چشم ها روبه رو هستیم خط چشم هایی که هر کدام به شکلی و طرحی خاص هستند. عمده ترین شکل خط چشم به صورت مدادی،ماژیکی،ژلی، کوزه ای، مویی و مایع می باشد. هر کدام از اشکال خط چشم دارای فرمول و ترکیبات متفاوت و متنوعی است که سطح کیفیت این مواد رابطه تنگاتنگی با هزینه تمام شده خط چشم دارد. اما به طور عمده سه فاکتور اصلی در ترکیب تمام خط چشم ها وجود دارد که ساختار خط چشم را تشکیل می دهد. این سه ترکیب شامل ماده ورقه کننده، ماده غلیظ کننده و رنگدانه می باشد.

  • ماده ورقه کننده : این ماده در ترکیب خط چشم کمک می کند خط چشم مانند یک ورق نازک روی پوست قرار گرفته و طراحی چشم را با خط چشم سهل و آسان می کند.
  • ماده غلیظ کننده : این ماده تشکیل دهنده بافت و حجم خط چشم بوده که کمک می کند خط چشم بافتی متفاوت از یک جوهر رنگی ساده داشته باشد. موم، صمغ و ژل های مختلف که از منابع طبیعی به استخراج می شوند از جمله موادی هستند که ماده غلیظ کننده را تشکیل می دهند. به طور مثال نوعی موم ژاپنی که بهترین ماده غلیظ کننده خط چشم است را می توان نام برد.
  • رنگدانه : فاکتوری بسیار مهم برای تعیین رنگ خط چشم. رنگ های مشکی و قهوه ای خط چشم از اکسیدهای آهن و رنگ سفید آن از دی اکسید تیتانیوم ساخته می شود. شاید جالب باشد بدانید که رنگ سبز از اکسید کروم و رنگ آبی از ماده ای به نام اولترامارین ساخته می شوند.

انواع خط چشم 

در این قسمت از مقاله ( آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید ) می خواهیم در مورد انواع خط چشم با شما صحبت کنیم. درست زمانی که فکر می کنید انواع خط چشم را می شناسید خط چشم جدیدی به بازار می آید که شما اطلاعاتی در مورد ویژگی های آن ندارید. اگر از اون دسته افرادی هستید که اخیرا در سرچ گوگل به دنبال خط چشم های مایع یا ژله ای بوده اید با ما باشید تا در مورد اونها مطالب مفیدی را براتون بیان کنیم.

خط چشم مدادی 

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

خط چشم مدادی قدیمی‌ترین نوع خط چشم بوده که دارای دو نوع خشک و روغنی می‌باشد. برای خط چشم‌های نازک از نوع خشک و برای خط چشم های پهن از نوع روغنی آن استفاده می‌شود. این نوع خط چشم برای استفاده سریع و آسان مناسب بوده و از این نظر که سریع‌تر از بقیه پاک می شود نیز محبوب می‌باشد. این نوع خط چشم برای مبتدیان مناسب بوده و به راحتی طراحی چشم زیبایی را ترسیم خواهند کرد.

برخی از خط چشم های مدادی مانند مدادهای قدیمی هستند که باید آنها را تراشید تا نوک آنها تیز و دقیق باشد، در حالی که برخی دیگر مکانیکی هستند که آنها را می پیچید تا محصول بیرون بیاید. تنها نقطه ضعف مداد قابل تراش این است که اگر می خواهید خطوط دقیقی داشته باشید باید هر بار قبل از استفاده آن را تیز کنید. اما در مقایسه با سهولت استفاده و طول عمر، تیز کردن مداوم آن هزینه کمی است. راحتی حمل و نقل حط چشم مدادی یکی دیگر از مزایای آن می باشد

خط چشم ماژیکی 

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

خط چشم ماژیکی بسیار نرم و لغزنده بوده و از مزایای آن بدون ریزش و پخش‌شدن می‌باشد. این نوع خط چشم برای کسانی که مبتدی می‌باشند بسیار مناسب بوده و به خوبی می توان آرایش چشم‌ گربه‌ای را با آن ترسیم کرد. از مزایای خط چشم ماژیکی به می توان به مواردی چون استفاده راحت و آسان، ماندگاری بالا و مناسب برای تمام انواع آرایش  اشاره کرد. از معایب خط چشم ماژیکی داشتن جلوه ای کمتر از خط چشم مایع می باشد که البته برطرف کردن آن می توانید چند لایه روی پلک بکشید.

خط چشم مایع

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

خط چشم مایع مناسب ایجاد ظاهری جسور و دراماتیک. اغلب دارای بافت نرم و سبک بوده و برای کسانی که تبحر خاصی در کشیدن خط چشم دارند بسیار مناسب می‌باشد. این خط چشم پوسته‌پوسته نمی‌شود و ماندگاری بالایی دارد. این خط چشم چشم ها را درشت تر و مژه ها را پرپشت نشان می‌دهد. ماندگاری آن نسبت به خط چشم مدادی بالاتر است.

خط چشم مایع بیشترین دقت را به شما می دهد و به شما کمک می کند خطوط نازکی کاملاً مشخص ایجاد کنید. خط چشم های مایع اغلب اولین انتخاب برای انواع مختلف خط چشم مانند خط چشم بالدار، خط چشم گرافیکی، خط چشم گربه ای، خط چشم مصری و غیره است. تسلط بر خط چشم های مایع دشوار است و هنگام ایجاد خط چشم های ظریف نیاز به یک دست بسیار ثابت دارید.

این نوع خط چشم تمایل به خشک شدن سریع دارد، بنابراین از استفاده از آن برای ظاهرهای نرم و دودی که نیاز به جلوه خط چشم لکه دار دارند، خودداری کنید. بیشتر خط چشم های مایع در دو رنگ مات یا براق موجود هستند. برای کشیدن بهتر خط چشم با خط چشم مایع بهتر است از قلم موی حرفه ای مناسب کشیدن خط چشم استفاده کنید.

خط چشم کوزه‌ ای 

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

 

خط چشم کوزه ای این نوع از خط چشم برای کشیدن خط چشم صاف، پیوسته و یکنواخت مناسب می‌باشد. با این خط چشم می‌توان خطوط بسیار ظریف و دقیق ایجاد کرد. خط چشم کوزه ای از آن جهت که آدم را یاد سرمه دان های قدیم می اندازد نوستالژیک بوده و پرطرفدار می باشد. برلیان سبز در مجموعه بی نظیر خود نمونه های بسیار از خط چشم های کوزه ای را از بهترین و باکیفیت ترین برند ها گردآوری کرده است.

خط چشم ژلی 

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

خط چشم ژلی بهترین دوست، دوستداران آرایش می باشد زیرا نه تنها برای مشخص کردن خط مژه استفاده می شود، بلکه برای استفاده در تمام پلک به عنوان پایه سایه چشم یا برجسته کردن گوشه بیرونی برای آرایش چشم دودی عالی هستند. تفاوت آن با خط چشم مایع در غلیظ‌تر، کرمی‌تر و نرم‌تر بودن آن می‌باشد. خط چشم ژلی دارای محتوای موم بالایی بوده و اکثرا ضد آب و ضد ضربه می باشند. با تغییر ضخامت و زاویه برس خط چشم خود، می توانید ظاهری متفاوتی برای خود ایجاد کنید.

اگر خطوطی نرم و برجسته را دوست دارید خط چشم ژله ای انتخاب مناسبی برای شماست. اما درست مانند خط چشم مایع، خط چشم های ژلی نیز قبل از اینکه بتوانید ظاهری پیچیده ایجاد کنید نیاز به یک دست بسیار ثابت و کمی تمرین دارند. نکته دیگری که باید در مورد خط چشم های ژلی در نظر داشت این است که می توانند به سرعت خشک شوند، بنابراین به یاد داشته باشید که پس از هر بار استفاده، پلک ها را محکم ببندید. خط چشم ژلی به صورت کاسه‌ای به همراه یک قلم‌موی باریک ارائه می‌شود.

خط چشم مویی 

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

خط چشم مویی که به خاطر قلم آن به این نام معروف شده مناسب کشیدن خط چشم‌هایی بسیار ظریف و دقیق بوده و خط چشمی صاف و یکدست را ایجاد می‌کند. با استفاده از خط چشم مویی در اثر تمرین و تجربه می‌توان خط چشم های حرفه‌ای و جذاب ترسیم کرد. خط چشم مویی مناسب کشیدن خط چشم های دنباله دار می‌باشد.

مقایسه ماندگاری انواع خط چشم

در این قسمت از مقاله ی ( آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید ) می خواهیم ماندگاری انواع خط چشم را با هم مقایسه کنیم. البته قبل از آن باید بگوییم دوام و ماندگاری خط چشم رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. مسلما یک خط چشم مدادی از برند معتبر با کیفیت بالا دوام و ماندگاری بهتری دارد تا یک خط چشم مایع از برند نامرغوب و بی کیفیت. با در نظر گرفتن این نکته و اینکه فرض کنیم شاهد مثال ما اکنون انواع خط چشم از معتبرترین و باکیفیت ترین برندهاست باید بگوییم در بین خط چشم ها خط چشم مایع از ماندگاری بالاتری برخوردار می باشد. و خط چشم مدادی از ماندگاری کمتری برخوردار است. خط چشم ژله ای، ماژیکی، کوزه ای و مویی به ترتیب بین خط چشم های مدادی و مایع قرار می گیرند.

ویژگی های خط چشم مرغوب

  • ضد آب
  • ماندگاری بالا
  • رنگ غلیظ و پر
  • حمل و نقل آسان
  • استفاده آسان و راحت
  • سری انعطاف پذیر و نرم
  • دارای طیف گسترده ای از رنگ
  • مورد تایید متخصصین و چشم پزشک
  • بدون ایجاد حسایت و آلرژی برای پوست
  • کاملا ایمن و بدون خطر برای کسانی که لنز استفاده می کنند.

نکاتی در مورد کشیدن خط چشم 

آنچه که در مورد خط چشم و استفاده از آن نمی دانید

  • برای کشیدن خط چشم تکنیک های زیادی ابداع شده که به تکنیک استفاده از چسب ، قاشق یا نقطه چین می توان اشاره کرد.
  • برای استفاده از تکنیک چسب از چسب بینی که مخصوص پوست می باشد استفاده کنید.
  • برای گرفتن خطای خط چشم از کانسیلر استفاده کنید.
  • برای بزرگ نشان دادن چشم های کوچک خط چشم را به بیرون امتداد دهید.
  • برای چشم های دور از هم خط چشم را به هم نزدیک کنید.
  • برای کشیدن خط چشم دقیق از تکنیک نقطه چین استفاده کنید. به این صورت که با یک مداد محدوده خط چشم و خط دنباله آن را با نقطه چین های کمرنگ مشخص کرده و سپس با خط چشم نقاط را به هم وصل کنید.
  • برای داشتن چهره ای متفاوت از خط چشم های رنگی استفاده کنید.
  • اگر چشمان درشتی دارید، خط چشم را داخل لبه چشم بکشید تا بزرگی چشم ­ها کمتر نمایان شود.
  • اگر مایلید چشم هایتان درشت تر نشان داده شود از خط چشم طلایی و صدفی در بالای خط چشم استفاده کنید. استفاده از این رنگ ها چشم ها را بازتر و زیباتر می کند.
  • خط چشم های کشیده و بلند صورت را لاغرتر نشان می دهد.
  • برای کشیدن خط چشم زیبا و دقیق از آینه هایی با بزرگنمایی بالا و قلموی مناسب استفاده کنید.

ویدیو های آموزشی روش کشیدن خط چشم

در ادامه مطلب ما لینک ویدیو های آموزشی قرار دادیم که با کلیک بر روی آن می توانید آموزش های مفید و با کیفیتی را دریافت کنید..

آموزش کشیدن خط چشم با استفاده از تکنیک نقطه چین 

آموزش مدل های مختلف از آرایش چشم و خط چشم

خط چشم های برلیان سبز

برلیان سبز در مجموعه بی نظیر و کمیاب خود انواع خط چشم های باکیفیت از برترین و معتبرترین برندها را گردآوری کرده است شما با مراجعه صفحه خط چشم می توانید با انواع خط چشم های مویی، کوزه ای، ماژیکی و مایع آشنا شده و با مقایسه خط چشم ها و آگاهی از ویژگی آنها مناسب ترین محصول را برای خود انتخاب نمایید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *