آرایش چشم و ابرو, آرایش صورت, مقاله

شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز

شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز

شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز مقاله ای است که به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری انجام داده و آرایش زیباتری را برای چشمان خود رقم بزنید. در مقاله قبلی راجع به تاریخچه هیجان انگیز به وجود آمدن ریمل از ابتدا تا به امروز برای شما مطالبی را بیان کردیم. فهمیدیم که سرمه نام قدیمی ریمل بوده و ریمل واژه ای فرانسوی است که به فارسی وارد شده. و جالب که متوجه شدیم ریمل نام یک برند تولید کننده لوازم آرایشی و نماد بازرگانی بوده که بخاطر کیفیت و پرطرفدار بودنش در ایران به جای واژه ی ماسکارا بکار گرفته شده و رفته رفته جا افتاده است. اکنون با ما باشید تا در مورد انواع ریمل برای شما مطالبی را بیان کنیم.

انواع ریمل

ریمل ها از چند نظر قابل تقسیم بندی هستند دسته اول از نظر نوع شکل ارائه ریمل که به صورت مایع، جامد یا کرمی شکل می باشد. دسته دوم از نظر نوع کارکرد ریمل بلند کننده، حجیم کننده ، تقویت کننده، جدا کننده مژه،، فیبری ، دیفاینر، رنگی، اکلیلی، ضد آب یا …. می باشد ما در مورد هر کدام از این دسته ها به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ریمل های ضد آب

ریمل های ضد آب Waterproof Mascara که می تواند یکی از  مشخصه های ریمل های حجم دهنده و بلندکننده و غیره باشد از آن جهت مهم است که ماندگاری آرایش را دو چندان کرده و با عرق کردن، باران و شنا کردن نمی ریزد. این ریمل ها که در سالهای اخیر وارد بازار شده طرفداران بسیار زیادی دارد. خیلی از افراد حتی وقتی نمی خواهند به استخر روند یا زیر باران پیاده روی کنند، از ریمل های ضد آب استفاده می کنند. ساختار این ریمل ها در برابر آب مقاوم بوده و از هم پاشیده و پخش نمی شود.

ریمل های بلند کننده

ریمل های بلند کننده یا Lengthening Mascara که از نامش نیز پیداست برای بلندتر نشان دادن مژه ها می باشد. بعضی ها برای اینکه مژه های بلندی داشته باشند به سراغ کاشت مژه یا گذاشتن مژه مصنوعی می روند در صورتی که کافیست از ریمل بلند کننده مژه با کیفیت استفاده کنند. مطمئنا نتیجه کار بسیار رضایت بخش خواهد بود و از آسیب های مژه مصنوعی و اکستنشن مژه نیز در امان هستند.

نکته قابل تذکر در اینجا استفاده از یک اپلیکاتور حرفه ای و مناسب بلند کننده مژه می باشد. با استفاده از اپلیکاتور یا همان براش حرفه ای، ریمل های بلند کننده به طور خلاقانه ای به طور یکنواخت مژه ها را پوشش داده و جلوه ای بسیار زیبا را برای مژه ها رقم می زنند. براش اغلب این نوع از ریمل ها به صورت شکل C بوده و موهای بسیار ریزی دارد که از جنس سلیکونی می باشد.

 ریمل حجم دهنده

ریمل‌های حجم‌دهنده Volumizing Mascara این نوع از ریمل ها به صورت بسیار غلوآمیزی مژه ها را پرپشت و زیبا نشان می دهند. موهای مژه با استفاده از این نوع ریمل ها تیره و به حالت فر در آمده که جلوه ای رویایی و نگاهی گیرا به چشم ها خواهد داد. این نوع ریمل مناسب مژه کم پشت و نازک بوده که جلوه ی اندکی دارند. ساختار ریمل های حجم دهنده پلیمرهای سیلیکونی و موم بوده که غلظت بالایی نسبت به دیگر ریمل داشته و فاصله بین مژه ها را به خوبی پر می کند. ریمل های حجم دهنده بسیار پرطرفدار می باشند. البته بیشتر خانم ها و دوشیزگان ترجیح می دهند ریملی داشته باشند که نه تنها حجم دهنده باشد بلکه بلند کننده مژه نیز باشد.

ریمل فر کننده

ریمل فر کننده Curling Mascara دقیقاً مژه های شما را به سمت بالا فر کرده و آنها را بلندتر و حجیم تر نشان می دهد. لازم به ذکر است که ریمل فرکننده به تنهایی قادر به این کار نیست بلکه باید توسط فرمژه ابتدا موی مژه خود را فر کنید. ریمل فرکننده کمک می کند حالت فرمژه حفظ و تثبیت شود. ریمل های فرکننده دارای رزین و پلیمرهایی هستند که کمک می کند حالت فر مژه بهتر حفظ شود. با استفاده از یک ریمل فر کننده به خوبی می توانید نگاهی جذاب و گیرا را برای خود رقم بزنید. کافیست نوع باکیفیت این ریمل را تهیه کرده و در زدن آن کمی مهارت داشته باشید.

ریمل جدا کننده

شاید برایتان پیش آمده وقتی از ریملی نامناسب استفاده می کنید مژه ها به هم می چسبند و ظاهر خوبی ایجاد نمی شود. چاره ی کار استفاده از ریمل جدا کننده Separating mascara می باشد. این ریمل وقتی روی مژه قرار می گیرد بدون چسبندگی مژه ها به هم، مژه ها در طبیعی ترین حالت ممکن خود زیبا و پر جلوه نشان خواهد داد. خاصیت جدا کننده می تواند صفتی برای ریمل های بلند کننده، حجم دهنده ، فرکننده و ضدآب باشد. بنابراین هنگام خرید دقت کنید که ریمل بلندکننده یا ضد آب شما خاصیت جدا کننده را نیز داشته باشد.

ریمل دیفاینر

ریمل دیفاینر Mascara Definer تقریبا یک ریمل همه کاره است این ریمل همزمان  باعث حجم دادن و بلند شدن مژه‌ها می‌شود. ریمل دیفاینر به صورت ضد آب بوده و به خاطر بافتی که دارد، به صورت مساوی بر روی مژه‌ها پخش می‌شود. ریمل های دیفاینر از پلیمرهای خاص و رنگدانه های متفاوتی تهیه و ساخته می شود و بطور مساوی بر روی مژه ها پخش می شود و همین مسئله سبب می شود تا ظاهری کاملاً طبیعی برای مژه ها فراهم کنند. زمانی که نمی‌دانید بهترین ریمل چیست و کدام یک مناسب شماست، ریمل دیفاینر می‌تواند یک انتخاب خوب و همه جانبه باشد.

ریمل فیبری

شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز

ریمل فیبری Fiber mascara نمایی مانند مژه مصنوعی دارد. به خوبی مژه ها را پوشش داده و حجم و طول مژه را افزایش خواهد داد. توسط این ریمل مژه هایی پر و جدا از هم با ظاهری زیبا و کاملا طبیعی خواهید داشت. همچنین پوشانندگی مژه فوق العاده بالا می باشد. ریمل هایی که دارای خرده مژه هستند در این دسته قرار می گیرند. ریمل فیبری بهترین راه حل برای کسانی است که می خواهند مژه هایی با ظاهری دلفریب و بسیار جذاب داشته باشند. ما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه تصمیم به استفاده از مژه مصنوعی یا اکستنشن مژه بکنید از ریمل فیبری استفاده کنید. نتیجه برای شما فوق العاده خواهد بود.

ریمل اکلیلی 

ریمل اکلیلی که هم به شکل پودری و هم مایع موجود می باشد، برای مواقعی که می خواهید آرایش تند، غلیظ و درخشانی داشته باشید مناسب است. ریمل اکلیکلی ظاهری براق، درخشان به مژه ها می بخشد. این ریمل دارای رنگ های متنوعی است.

 ریمل رنگی 

ریمل رنگی Colored Mascara برای آرایش های فانتزی ، هالوینو سینمایی بسیار کاربرد دارد. این ریمل که بین نوجوانان بیشتر طرفدار دارد ظاهری بسیار متفاوت به چشمان می دهد. این نوع ریمل دارای رنگ های متنوعی بوده که شما می توانید از رنگی هماهنگ با رنگ چشم یا ضد رنگ چشم برای داشتن ظاهری متفاوت تر استفاده کنید. آنچه که در ریمل رنگی چالش برانگیز است انتخاب رنگ آن بوده که باید بسته به نوع آرایش و متناسب با سایه چشم انتخابی باشد.

ریمل تقویتی

ریمل تقویتی یا Strengthening Mascara از نامش پیداست این نوع ریمل ها برای تقویت و بازسازی مژه مناسب بوده و استفاده از آن برای درمان ریزش و کم پشتی مژه مناسب می باشد. ریمل های تقویتی به رنگ شفاف بوده که باعث می شود رنگ طبیعی مژه شما پررنگ تر و درخشان شود. این نوع ریمل ها وزن سبکی دارند و به سرعت خشک می شوند. قابل ذکر است که تمام ریمل های نام برده شده تا کنون می توانند خاصیت تقویت کننده گی را نیز داشته باشند.

انواع دیگر ریمل

در این قسمت از مقاله ی ( شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز ) می خواهیم در مورد انواع دیگر ریمل( پودری، جامد، مایع، ژله های، کرمی ) صحبت کنیم.

  • ریمل پودری : مانند پودر بوده و برای استفاده براش باید خیس باشد.
  • ریمل مایع : به صورت روان بوده و به خوبی روی مژه ها قرار می گیرد. نوع ضد آب آن مرغوب تر بوده و پخش نمی شود.
  • ریمل ژله ای : دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به خوبی روی مژه ها قرار گرفته و باعث بهتر حالت گرفتن مژه می شود. همچنین کاربردی آسان دارد.
  • ریمل کرمی : غلظت بیشتری نسبت به دیگر ریمل ها داشته و برای آرایش های سنگین مناسب تر می باشد.

انواع براش ریمل 

براش ریمل در نتیجه کار بسیار مهم می باشد. اگر براش شما بتواند به خوبی مواد ریمل را حمل کرده و بر روی مژه قرار دهد. طبیعتا نتیجه بهتری خواهید گرفت. امروزه براش حرفه ای به بازار آمده که به خوبی می تواند مژه هایی بلند و حجیم برای شما ایجاد کند. بنابراین بهتر است همانطور که از ریمل با کیفیت استفاده می کنید از براش ریمل حرفه ای نیز استفاده کنید. قابل ذکر است که برندهای معتبر و مرغوب دارای براش های بسیار حرفه ای می باشند.

شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز

نکاتی درباره ریمل

  • همیشه ریمل را از فروشگاه های معتبر چون برلیان سبز خریداری کنید.
  • به تاریخ انقضای ریمل توجه کنید.
  • به هیچ وجه از ریمل مشترک استفاده نکنید.
  • حتما از ریمل تقویت کننده استفاده کنید.
  • از فرمژه قبل از زدن ریمل استفاده کنید.
  • از برس حرفه ای مخصوص ریمل استفاده کنید.
  • برای بهتر نشستن ریمل بر روی مژه از پرایمر استفاده کنید.
  • برای پاک کردن ریمل از شوینده های مناسب آن استفاده کنید.
  • به مژه ها استراحت داده و به طور مکرر از ریمل استفاده نکنید.
  • حتما هنگام خواب ریمل خود را پاک کنید. این نکته برای سلامتی چشم ضروری است.

لینک های آموزشی روش درست زدن ریمل

شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز

در این قسمت از مقاله ی ( شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز ) لینک های ویدیویی را برای آموزش روش درست زدن ریمل قرار داده ایم.

ریمل های برلیان سبز

فروشگاه برلیان سبز که امروزه معرف حضور همگان می باشد دارای بهترین و باکیفیت ترین ریمل ها از برترین و بهترین برند ها می باشد. کافیست به صفحه فروش ریمل وارد شوید. با انواع ریمل های حجم دهنده، بلند کننده و فرکننده رو به رو خواهید شد. یکی از مزیت های فروشگاه برلیان سبز این است که در مورد هر محصولی و به طور خاص ریمل اطلاعات کامل و کافی در اختیار فروشنده قرار داده است. شما وقتی محصول مورد نظر خود را انتخاب می کنید و به صفحه توضیح محصول می روید با اطلاعات کامل و دقیقی از محصول روبه رو خواهید شد. ما به سلامت مشتری بسیار بسیار اهمیت می دهیم و برای انتخاب شما احترام قائل هستیم.

و کلام آخر اینکه امیدواریم مطالعه ی مقاله ی ( شناخت انواع ریمل و روش کار با آن در برلیان سبز ) برای شما مفید واقع شده باشد. بسیار بسیار خوشحال می شویم اگر نکته یا موردی از قلم افتاده را برایمان در قسمت نظرات بیان کنید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *