آرایش صورت, مقاله

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز عنوان موضوعی است که قصد داریم امروز به آن بپردازیم. اگر از جمله کسانی باشید که همیشه از انواع وسایل آرایشی استفاده می‌کنید احتمالا با براش‌های مختلف آشنا هستید. بعضی از وسایل آرایشی براش مورد نیاز را به همراه دارند اما اکثر آنها بدون براش بوده و یا براش خوب و کاربردی ندارند. همانطور که می‌دانید داشتن یک آرایش کامل و باکیفیت مستلزم داشتن وسایل آرایشی با کیفیت از جمله براش‌های کاربردی مناسب می‌باشد.

براش‌های مخصوص میکاپ کمک می کند تا آرایشی محو شده کامل و بدون عیب و نقص داشته باشید. گاهی دیده شده خانم‌ها انقدر که به خرید مواد آرایشی باکیفیت اهمیت می دهند برای خرید براش اهمیتی قائل نیستند. در صورتی که یک براش باکیفیت و کاربردی می‌تواند هم به صرفه جویی در مصرف مواد آرایشی کمک کند و هم موجب آرایشی بی عیب و نقص و کامل شده و همچنین تا مدت‌ها شما را از خرید براش بی‌نیاز کند. امیدواریم با مطالب بیان شده به ضرورت استفاده از یک براش خوب پی برده باشید. با ما باشید تا شما را با انواع براش آشنا کنیم.

براش آرایشی

شاید در قدیم از یک براش برای آرایش کامل صورت استفاده می‌شد اما امروزه آرایش هر قسمت از صورت براش مخصوص خود را می خواهد. امروزه براش های آرایشی در انواع و فرم‌‌های مختلف به بازار آمده است. بعضی این براش های دارای مقدار زیادی پرز و یا مو با تراکم بالا یا پایین بوده و دارای دسته های کوتاه یا بلند می باشند. همین ویژگی‌های ظاهری هر کدام را برای آرایش قسمت خاصی از صورت مختص کرده است. دسته این براش ها از جنس پلاستیک، فلز و یا چوب می باشند. موها یا پرزهای تشکیل دهنده براش نیز از الیاف طبیعی یا مصنوعی می باشند.

برای تهیه براش هایی که مو یا پرز طبیعی دارند از موی حیواناتی مانند بز، سنجاب و سمور استفاده می شود. در صورتی که جنس براش مصنوعی از نایلون یا پلی استر می باشد. همانطور که می دانید براش هایی که دارای الیاف طبیعی هستند لطافت بیشتری داشته و کاربرد بهتری دارند. اما نکته مهم اینجاست که این براش هم گرانتر از براش مصنوعی بوده و هم در برابر شستشو دوامی ندارند.

به همین خاطر امروزه شرکت های آرایشی سعی کرده اند از با استفاده از الیاف مصنوعی براش های بهتر و مقرون به صرفه ای را به بازار عرضه کنند. در این میان باید گفت بعضی براش ها ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی می باشند این براش ها برای مواد آرایشی ترکیبی استفاده می شوند. هر کدام از این فرچه ها دارای سرهایی متفاوت از انواع زاویه دار، گرد، کج، تخت و یا گنبدی شکل می باشند به همین دلیل کاربردهای مختلفی نیز بر روی قسمت های مختلف صورت دارند.

فواید استفاده از براش آرایشی

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

استفاده از براش های آرایشی به غیر از اینکه باعث آرایشی کامل و بی عیب و نقص می شود مزایای دیگری نیز دارد که در این جا می خواهیم به آن بپردازیم.  یکی از مزایای استفاده از براش تمیز ماندن دست هاست. این مورد آنقدر مهم بوده که هر خانمی سعی می کند حتما به جای استفاده از دست از براش استفاده کند. بخصوص زمانهایی که دسترسی به آب نیست.

یکی دیگر از فواید استفاده از براش آرایشی را می توان پوشش دهی بالای مواد آرایشی توسط براش دانست. براش باعث پخش شدن یکنواخت آرایش بر روی صورت می‌شود که در نتیجه آرایش تمیز و طبیعی تر جلوه خواهد کرد. از دیگر فواید استفاده از براش آرایشی رعایت بهداشت می باشد. پدهای آرایشی وقتی مرطوب شوند مکان مناسبی برای رشد قارچ شده و باعث بیماری های پوستی می شوند در صورتی که براش های آریشی کاملا بهداشتی بوده و باعث حساسیت، آلرژی و بیماری پوستی نمی شوند.

از جهت دیگر استفاده از براش باعث می شود دیگر نیازی به استفاده از دست برای آرایش صورت و تماس با پوست صورت نباشد و به خصوص در آرایشگاه ها باعث تماس کمتر دست آرایشگر با پوست مشتری شده و از این جهت باعث انتقال بیماری نشده و از انواع بیماری های پوستی و آلرژی و جوش های پوستی جلوگیری می شود.

انواع براش آرایشی 

براش های آرایشی دارای انواع مختلفی چون براش ابرو، براش چشم، براش خط چشم، براش رژگونه، براش کرم پودر، براش کانتوریگ، براش بادبزنی ، براش کابوکی ، براش کانسیلر یا محو کننده، براش قاشقی  و براش مدادی هایلایت می باشند. ما در ادامه مقاله ی ( آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز ) شما را با انواع براش آرایشی آشنا خواهیم کرد.

براش ابرو 

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

  •  براش شانه زدن ابرو
  • براش زاویه دار برای زدن سایه ( برای استفاده از انواع ژل و پودر )

همانطور که می دانید براش های ابرو بیشترین استفاده را دارند. برای ابرو دو نوع براش وجود دارد. براش شانه زدن ابرو برای برای حالت دادن به موهای ابرو استفاده می شود و براش زاویه دار برای زدن سایه و استفاده از انواع ژل و پودر کارایی دارد. کاربرد براش زاویه دار به گونه است که کل ابرو و قسمت انتهای ابرو را به خوبی پوشش می دهد. ساختار اکثر براش های ابرو به صورت دو طرفه بوده که کار با آن را راحت کرده است.

روش استفاده از این براش ها راحت بوده و و می توانید با قسمت برس موهای ابرو را شانه کرده و حالت دهید و با قسمت براش از ژل و پودر برای آرایش ابرو استفاده کنید. در آرایش ابرو همیشه سعی کنید حالت طبیعی ابرو ها را حفظ کنید تا آرایش زیبا و طبیعی تری داشته باشید.

براش سایه چشم 

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

یکی دیگر از براش های پرکاربرد براش سایه چشم می باشد که در لوازم آرایش هر خانمی پیدا می شود. براش های سایه چشم دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام کارکرد مخصوصی دارد.

  • براش سایه چشم زاویه دار

براش چشم زاویه دار همانطور که از نام آن هم می توان فهمید برای نواحی گوشه چشم استفاده می شود. زمانی که بخواهید سایه چشم را به صورت خطی بکشید استفاده از این براش ضروری می باشد. یکی از کاربرد های دیگر براش زاویه دار استفاده برای کانتور چشم و پوشاندن چین و چروک ها می باشد. براش سایه زاویه دار به خوبی سایه را پخش کرده و با پوشش دادن زاویه چشم ها آرایش چشم کاملی را برای شما ایجاد می کند. این براش دارای موهای متراکم می باشد.

  • براش سایه ساده سرگرد

از براش های سر گرد برای ترکیب و محو کردن رنگ سایه ها استفاده می شود. این براش در سایز های مختلفی موجود می باشد.

  • براش بزرگ : برای محو کردن و گذاشتن بهتر سایه
  • براش متوسط : برای ترکیب رنگ‌های مختلف سایه ها
  • براش کوچک : برای سایه زدن های دقیق و ریزکاری‌های سایه زدن

براش خط چشم

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

کشیدن خط چشم زیبا و دقیق به غیر از داشتن مهارت نیاز به براش مخصوص دارد. با کمک گرفتن از براش مناسب می توان خط چشم های نازک یا پهن زیبا ترسیم کرد. براش خط چشم دارای دو نوع مختلف می باشد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند.

  • براش خط چشم نازک : برای کشیدن خط چشم های نازک و ظریف
  • براش خط چشم سر تخت : دارای سر مورب و بسیار باریک برای خط چشم های ضخیم مثل خط چشم گربه ای

براش کرم پودر

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

یکی از مواد آرایشی پرکاربرد کرم پودر می باشد. برای زدن کرم پودر براشی نیاز است که نه تنها به خوبی پودر یا مایع کرم پودر را حمل کرده بلکه به خوبی بتواند صورت را پوشش دهد. براش کرم پودر برای زدن رژگونه، پنکیک، برنزر، هایلایتر، پودر فیکس نیز استفاده می‌شود. در مورد مشخصات ظاهری براش باید گفت براش دارای سرتخت و گرد بوده و دارای موهای نرم و متراکم می‌باشد. نوعی از براش کرم پودر مخروطی شکل بوده که برای استفاده کرم پودر‌های مایع بسیار مفید می‌باشد.

براش رژ گونه

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

براش رژگونه بسیار شبیه به براش کرم پودر بوده و طراحی شبیه به آن دارد. براش های رژگونه سری کوچکتر از براش کرم پودر دارند و دارای موهای لطیف و متراکمی می‌باشد.

براش رژ لب 

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

 

براش رژ لب که برای رژلب های مایع، پودری و جامد استفاده می شود یکی دیگر از براش های پرکاربرد برای آرایش دقیق می باشد. استفاده از براش رژلب نه تنها به لب ها فرم خوب و یکنواختی می دهد بلکه می توانید با کمک این براش و ترکیب رنگ ها، سایه روشن ایجاد کرده و لب های برجسته و زیبایی را طراحی کنید. مطمئنا اگر یکبار برای زدن رژلب از براش مخصوص آن استفاده کنید با کارآیی خوب آن آشنا شده و از طرفداران این براش خواهید شد. بعضی از براش های لب دارای سری تخت، صاف و بسیار نازک می باشد به کمک این براش ها می توان خط لبی دقیق و نازک کشید.

براش کانتورینگ

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

برای آشنایی با براش کانتورینگ بهتر است بدانیم کانتور چیست؟ کانتورینگ به استفاده از رنگ های تیره و روشن کرم مخصوص کانتور یا کرم پودر مربوط می شود، با استفاده از این  تکنیک قسمت های مختلفی از صورت مانند استخوان گونه، استخوان فک برجسته تر شده و یا اینکه قسمت هایی از صورت مانند بینی را لاغرتر نشان می دهند. به طور کلی کانتور کردن یا کانتورینگ نوعی خطا دید در چهره ایجاد می کند و باعث می شود صورت بهتر دیده شود. برای چنین کاری نیاز به براش مخصوص می باشد. براش کانتورینگ نرم و زاویه دار و دارای موهای نرم و متراکم بوده و باعث می شود تا مواد کانتور بهتر بر روی صورت قرار گیرد. با کمک براش کانتورینگ عملکرد بهتری خواهید داشت.

براش بادبزنی 

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

براش بادبزنی همانند بادبزن طراحی شده است. این براش که یکی از براش های آرایشی پرطرفدار می‌باشد دارای سرتخت یا گرد بوده و برای استفاده از پودر فیکس و برنزه مناسب می‌باشد. یکی از کاربردهای این براش تمیز کردن پودرهای اضافی از روی صورت می باشد. از دیگر کاربردهای این براش پخش کردن کرم پودر یا پودر های روشن کننده می باشد. براش بادبزنی کم حجم و خوش دست بوده، دارای موهای نرم و متراکمی می باشد. از براش بادبزنی می توانید برای داشتن آرایش یکپارچه و صاف بهره ببرید. همچنین از این براش برای کانتورینگ، هایلایت، برنز، پخش کردن رژگونه و کرم پودر نیز استفاده می شود. به طور خلاصه کاربردهای براش بادبزنی عبارتند از :

براش کابوکی

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

براش کابوکی نوعی خاص از براش بوده که برای استفاده از کرم پودر و پنکیک استفاده می شود. این براش قلم مویی با سر پرزدار ، گرد و دسته کوتاه بوده و دارای موهای غیرمتراکم و آزاد است. برای زدن کرم پودر کافیست بعد از زدن در پودر کمی تکان داده تا پودر اضافی ریخته و سپس بر روی پوست بکشید.  از این براش برای زیرسازی نیز می توان استفاده کرد. از مزیت های مهم این براش پخش کردن و محو کردن انواع پودر آرایشی بدون باقی گذاشتن خط و رد می باشد. با استفاده از این براش می‌توانید پودرهای برنزر را به بهترین شکل روی صورت پخش کنید و آرایشی کامل و یکدست را رقم بزنید.

براش قاشقی

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

یکی دیگر از انواع براش ها براش قاشقی یا مسواکی می باشد. طراح اولیه براش قاشقی فردی بنام متیو وایتاسمیت می باشد. او فهمیده بود که براش های سنتی مانند قلم موی نقاشی عمل می کنند و برای آرایش روی شخص دیگر مناسب هستند. با این حال، هنگام آرایش روی خود، نوع حرکت دست و بازو کاملاً متفاوت است. بنابراین او فرم کاملاً جدیدی از برس آرایشی را طراحی کرد که به گونه ای ساخته می شود که وقتی شخصی بخواهد خودش را آرایش کند، به راحتی قابل استفاده باشد.

این براش در سایز های مختلف بوده و هر کدام برای کاربردی خاص مناسب می باشد. معمولا سایز بزرگ براش برای زیرسازی و کرم پودر و سایز کوچک برای خط چشم و رژلب استفاده می شود. براش های قاشقی به خوبی مواد آرایشی را روی صورت منتقل و پخش کرده و آرایشی جذاب، طبیعی و حرفه ای را رقم می زنند. قابل ذکر است که سرعت پخش مواد با استفاده از براش قاشقی بیشتر می باشد. براش های قاشقی اکثرا در یک پک کامل ارائه می شوند.

براش کانسیلر 

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

براش کانسیلر یکی دیگر از براش های آرایشی پرکاربرد می باشد. این نوع براش باریک، محکم و کمی مخروطی شکل می باشد. به کمک براش کانسیلر به راحتی می توانید به گریم صورت بپردازید. این قلم باریک بسیار مناسب ریزه کاری بوده و برای زیرسازی آرایش بسیار کاربرد دارد. از این براش برای پوشاندن بخش‌های خاصی از پوست مانند کناره‌های بینی و زیر چشم استفاده می‌شود. همچنین برای پوشاندن لکه و جای جوش روی صورت هم کاربرد دارد.

آرایشگران حرفه ای از این براش برای پخش کردن کانسیلر در زیر چشم بهره می برند. این براش ها به خوبی کانسیلر را پخش کرده و باعث محو شدن چین و چروک و سیاهی دور چشم می شوند. برای استفاده از این براش، نوک براش را در کرم کانسیلر زده و خیلی آرام روی پوست بمالید. برای ملایم کردن آرایش چشم و شکل دادن به گوشه‌های لب‌ها هم می‌توانید از این براش استفاده کنید.

براش مدادی

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

براش مدادی همانطور که از نامش پیداست براشی باریک و ظریف می باشد. این براش ها برای هایلایت کردن ، خط چشم، سایه چشم و یا خط لب استفاده می شود.

روش شستشوی براش آرایشی

در این قسمت از مقاله ی ( آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز ) می خواهیم با شما در مورد روش شستشوی براش آریشی صحبت کنیم. براش های آرایشی طی استفاده روزمره آغشته به انواع مواد آرایشی، گرد و غبار باکتری‌ها، ویروس‌ها و سلول‌های مرده پوست می شوند. شستشوی براش ها باید هر چند وقت به صورت دوره ای انجام شود در غیر اینصورت باعث حساسیت، آلرژی و بیماری پوستی مانند جوش و آکنه خواهد شد.

برای شستشوی براش های آرایشی اولین نکته مهم که باید به آن دقت فروانی شود طرز شستن براش می باشد. این کار باید به گونه ای باشد که ساختار و فرم براش آسیب نبیند. همانطور که انواع براش فراوان شده انواع شوینده های براش نیز فروان می باشد. اگر شما مایل نیستید که این شوینده ها را تهیه کنید می توانید از شامپو بچه یا محلول آنتی باکتریال برای شستن براش استفاده کنید.

برای این کار بر اساس اندازه براش که به صورت قلم یا کابوکی باشد ظرفی را انتخاب کرده و در آن محلولی از آب ولرم و شامپو بچه یا آنتی باکتریال تهیه کنید. سپس براش را در آن قرار داده و چند دقیقه صبر کنید تا براش در آب خوب خیس خورده و چربی ها و آلودگی ها از آن جدا شود. سپس با ماساژ نرم براش را شستشو دهید و بعد با آب ولرم آبکشی کنید. اگر با یکبار براش تمیز نشد. مجددا این کار را تکرار کنید. بعد از شستشو براش را در هوای آزاد روی حوله یا دستمال تمیز قرار داده تا خشک شود.

نکاتی برای شستشو و نگهداری براش

آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز

 

  • از کیف مخصوص برای نگهداری براش استفاده کنید.
  • برای براش با موی طبیعی بعد از شستشو از نرم کننده استفاده کنید.
  • برای شستشوی بهتر براش از شوینده های دارای آنتی باکتریال استفاده کنید.
  • براش ها را در مکان های مرطوب یا جایی که گرد و غبار به آن برسد نگه داری نکنید
  • برای شستشوی براش حتما به توضیحات روی جعبه براش دقت کرده و طبق آن عمل کنید.
  • از شستن دسته های براش غافل نشوید زیرا محل خوبی برای ویروس ها و باکتری ها هستند.
  • براش های آرایشی مستقیما با پوست در تماس هستند پس در شستشوی آنها سهل انگار نکنید.
  • در شستشوی براش به مصنوعی یا طبیعی بودن موی براش دقت کنید. نوع شستشوی هر کدام متفاوت می باشد.
  • اگر می خواهید شماره براش و مارک آن بر اثر شستشو پاک نشود به محض بیرون آوردن براش از جعبه روی شماره و نام برند براش با لاک یا براق کننده خط بکشید تا با شستشوی مدوام و به مرور زمان این قسمت پاک نشود. اهمیت این موضوع مربوط به زمانی می شود که شما شماره براش مخصوص ابرو یا سایه را نمی دانید و شماره روی براش هم بر اثر شستشو پاک شده است.

براش های برلیان سبز

برلیان سبز در مجموعه بی نظیر و کامل خود انواع براش های آرایشی از برند های معتبر را گردآوری کرده است. شما با مراجعه به صفحه براش می‌توانید در مورد براش مورد نظر خود اطلاعات کاملی را به دست آورید. ما در ادامه مقاله ( آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز ) به نام براش های هر برند اشاره کرده ایم.

برند گراف

  • قلم موی سرکج گراف شماره 4 و 6 و 8 و 10
  • قلم موی زبان گربه ای گراف شماره های 8 و 10 و 12 و 14 و 16
  • قلم موی سر تخت گراف 0 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 8 و 10 و 12 و 14 و 16
  • قلم موی سر گرد گراف 0000 و 000 و 00
  • ست 3 تایی گراف براش دسته مشکی

برند ماکس جورنال

  • برس نگین دار ماکس جورنال
  • براش رژگونه ماکس جورنال Maxjornal B-566
  • ست برس 5 تایی ماکس جورنال Maxjornal-597
  • ست براش کانتورینگ ماکس جورنال Maxjornal
  • برس سايه 12 عددی دو طرفه بلند ماکس جورنال Maxjorna-P66

برند جیول 

  • برس گریمی کانتورینگ جیول مدل GBS -1003
  • برس گریمی کانتورینگ جیول مدل GBS-1007
  • ست 5 عددی براش آرایشی جیول مدل  GBS-2075
  • ست 18 عددی برس آرایشی جیول مدل  GBS-2089
  • ست براش 9 عددی کانتورینگ جیول مدل  GBS-1001
  • ست 7 عددی برس آرایشی جیول کد  GBS-2015
  • ست 5 عددی براش کانتورینگ جیول مدل  GBS-1022
  • ست برس 5 تکه جیول کد GBS-2069 Blush Brush 5 Pcs
  • ست برس آرایشی 12 تکه جیول کد GBS-2030
  • ست برس 5 تکه جیول مدل  GBS-2090
  • برس گریمی کانتورینگ 6 رنگی جیول GBS-1018
  • برس طرح نگین دار جیول 2064 و JEWEL Ouch Design 2068
  • برس شانه ابرو چوبی جیول مدل GBS-2000 و JEWEL GBS-2001
  • برس سایه دوسر 12 عددی جیول کد JEWEL GBS-2003
  • برس رژگونه جیول در دو رنگ طلایی و مشکی JEWEL GBS-2092 Blush Brush
  • براش گریم کانتورینگ جیول مدل Jewel GBS-1006 و GBS-1005
  • براش کرم پودر جیول کد JEWEL GBS-1024 Foundation Brush
  • براش کانتورینگ مسواکی جیول مدل Jewel GBS -1004 Contouring
  • براش سر گرد میکاپ جیول سایز Jewel Makeup Brush Size 43
  • براش سرگرد میکاپ فید جیول سایز Jewel Makeup Brush Size 46

برند دالاس

در پایان امیدواریم مطالعه مقاله ( آشنایی با انواع براش آرایشی و کاربرد آنها در برلیان سبز ) برای شما مفید واقع شده باشد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع براش و نگهداری و شستشوی درست آن آشنا کنیم. امیدوارم در این کار موفق بوده باشیم. اگر شما دوست عزیز فکر می کنید مطلبی باقی مانده و یا جا افتاده حتما در قسمت نظرات ما را آگاه سازید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *