بهداشت شخصی, پوست, مقاله

آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید

آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید

آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید عنوان مقاله ای است که امروز در مورد آن با شما صحبت خواهیم کرد. در گذشته مردم بیشتر مردم از صابون برای شست و شوی خود استفاده می کردند. با پیشرفت علم و تولید شامپو بدن گرایش مردم به سمت استفاده از محصولات بهداشتی مایع مثل شامپو بدن گسترش یافت به طوری که امروزه در بین نسل جدید کمتر کسی را می توانید بیابید که همچنان از صابون های جامد قدیمی استفاده می کند. بد یا خوب سلیقه مردم تغییر یافته است. حال براستی شامپو بدن چیست؟ چه مزایایی نسبت به صابون های جامد دارد؟ کدامیک برای بدن مفیدتر و کم ضرر تر می باشد؟  یک شامپو بدن مناسب چه ویژگی هایی دارد ؟ با ما باشید تا به تمام این سوالات در ادامه مقاله پاسخ دهیم.

شامپو بدن چیست؟

شامپو بدن‌ها از ترکیبات متعددی تولید می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها آب، سورفکتانت‌ها، بتائین، مرطوب کننده‌ها، رایحه‌ها، مواد موثره مفید و مغذی برای پوست، روغن‌ها یا اسانس‌های گیاهی و امولسیون کننده ها برای حفظ حالت غلیظ شامپو هستند.

سورفکتانت‌ها و بتائین‌ها عموما شوینده‌های ملایمی را تشکیل می‌دهند که با ایجاد کف، چربی، ذرات چسبیده و آلودگی‌های روی پوست را در خود حل و پاک می‌کنند. اما این سورفکتانت‌ها به حدی ملایم هستند که باعث خشکی، سوزش، تحریک و خارش پوست نمی‌شوند. در برخی از آن‌ها از سورفکتانت‌های متعدد استفاده می‌شود تا محصول کیفیت و قدرت خوبی در تمیز کردن پوست داشته باشد. سورفکتانت‌ اولیه کف و پاک کنندگی خوبی را فراهم می‌کند و همزمان سورفکتانت‌ ثانویه اثر ملایم‌سازی دارد تا از تحریک و خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کند.

همچنین وجود مرطوب کننده‌ها یا اسانس و روغن‌های طبیعی کمک می‌کند پوست تقویت و نرم شود و از خشکی و کرختی پوست جلوگیری می‌کند. شامپو بدن‌ها به طوری طراحی می‌شوند که ph یا اسیدیته‌ی آن‌ها متناسب با اسیدیته‌ی طبیعی پوست بدن باشد. افزودن رنگ و رایحه‌های مختلف به فرمول آن‌ها هم یکی از مزایای شامپو بدن هاست که باعث می‌شود تجربه بهتری در حین استحمام داشته باشیم.

دلیل برتری شامپو بدن بر صابون جامد

آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید

دلیل برتری اول شامپو بدن بر صابون جامد در خشونت سورفکتانت‌های مورد استفاده است. در واقع ترکیباتی از این دو که کشش سطحی پوست را کاهش داده و باعث می‌شوند تمیزشدن پوست راحت تر شود، متفاوت هستند. سورفکتانت‌های شاور ژل و شامپو بدن، از فرایند صابون‌ سازی حاصل نمی‌شوند. بلکه بجای آن، از سورفکتانت‌ها و شوینده‌های مشتق شده از منابع گیاهی یا نفتی در آن‌ها استفاده شده است.

همین موضوع باعث می‌شود این محصولات PH یا اسیدیته‌ی کمتری نسبت به صابون‌های معمولی (PH=8-9) داشته باشند و بدون شک این مورد یکی از مهمترین مزایای شامپو بدن است.  چون همین تفاوت PH باعث می‌شود شامپو بدن‌ها بهتر بتوانند از پوست مراقبت کنند و تعادل طبیعی آن را برهم نزنند.

صابون‌های قالبی، برای اینکه حالت سفت و جامد خود را داشته باشند و قیمت تمام شده تولیدشان به صرفه باشد، معمولا فاقد گلیسیرین یا برخی دیگر از مرطوب کننده‌های بسیار موثر هستند. این مساله علاوه‌ بر توانایی تولید کف زیاد در صابون‌ها، باعث خشکی پوست می‌شود. بسیاری از ترکیبات مفید برای پوست مثل شی باتر، آلوئه‌ورا، روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن آرگان، روغن بادام، روغن سویا و روغن و عصاره نارگیل بدون محدودیت به ترکیب شامپو بدن‌ها اضافه شده و باعث تقویت و تغذیه پوست می‌شوند. این در حالی است که در صابون نمی‌توان براحتی از مواد مختلف با حفظ خاصیت و اثر حقیقی خود استفاده کرد.

ویژگی های شامپو بدن 

  • کاهش خشکی پوست : در فرمول شامپو بدن از مرطوب کننده‌ها، روغن‌ها و اسانس‌های گیاهی بسیار موثر برای هیدراتاسیون پوست استفاده شده است، به همین دلیل تا حد قابل توجهی کمتر از صابون باعث خشکی پوست می‌شود.
  • کاهش تحریک پوست : شامپو بدن نسبت به صابون باعث تحریک کمتر پوست شده و به خصوص برای پوست های حساس و خشک گزینه مناسبی می باشد.
  • دارای مواد مفید و مغذی برای پوست : استفاده از انواع روغن‌های گیاهی مفید و مغذی پوست یا اسانس‌های دانه‌ها و گیاهان و گل‌های متنوع همچنین انواع ویتامین ها مانند E و C و اسیدهای چرب در شامپو بدن‌ها که باعث شده تبدیل به یک شامپوی درمانی شوند هم از ویژگی های دیگر شامپو بدن می باشد که بسیار با اهمیت می باشد.
  • اسیدیته یا همان PH مناسب با پوست : فرمولاسیون و ساخت شامپو بدن ها به گونه است که اغلب آنها دارای حالت اسیدی و PH پایین بوده و باعث می شوند که سلامتی ، زیبایی و رطوبت پوست بهتر حذف شود.
  • مرطوب کننده گی بالا : در فرمولاسیون شامپو بدن بدون استثناء از مواد مرطوب کننده پوست استفاده شده که تاثیر به سزایی در داشتن پوست نرم و لطیف دارد. همچنین باعث می شود بعد از حمام احساس ناخوشایند خشکی پوست را نداشته باشید.
  • داشتن رایحه های جذاب و دوست داشتنی : اغلب شامپو بدن ها دارای رایحه‌های بسیار دوست داشتنی و وسوسه برانگیز مانند لیمو، شکوفه گیلاس، وانیل، نارگیل، نعناع و انواع عطرهای میوه‌ای جذاب هستند.
  • بهداشتی تر بودن شامپو بدن : شامپو بدن به دلیل اینکه می توانید بعد از استفاده درب شامپو بدن را ببندید بسیار کمتر از صابون در معرض آلودگی و میکروب می باشد. همچنین اگر چندین نفر هم از این شامپو بدن استفاده کنند مشکلی پیش نمی آید و شامپو بدون آلوده شدن و میکروبی شدن قابل استفاده می باشد.

روش درست استفاده کردن از شامپو بدن 

آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید

  • مقدار کمی شامپو استفاده کنید.
  • برای شست و شوی بهتر از لیف به همراه شامپو بدن استفاده کنید.
  • بعد از هر بار مصرف لیف را به خوبی شسته و در معرض آفتاب قرار دهید.
  • از شامپو بدن برای صورت استفاده نکنید.
  • بعد از استفاده از شامپو بدن درب آن را کاملا ببندید.
  • برای آبکشی بدن از آب داغ استفاده نکنید
  • بعد از شست و شو با شامپو، بدن را به خوبی آبکشی کرده به طوری که آثار شامپو روی بدن نباشد.
  • بعد از آبکشی بدن را به طور کامل خشک کنید.
  • بعد از حمام از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

امیدواریم تا به اینجا مطالعه مقاله ی ( آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید ) برای شما مفید واقع شده باشید.

شامپو بدن های برلیان سبز

آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید

  • شامپو بدن کلاسیک اسنوناس
  • شامپو بدن نارگیل و گلبرگ یاسمین داو
  • شامپو بدن ولنس اسنوناس
  • شامپو بدن ویتامین E اسپانول
  • شامپو بدن کرمی حاوی شی باتر و وانیل داو
  • شامپو بدن جو دوسر اسنوناس
  • شامپو بدن جنسینگ شون
  • شامپو بدن بادام باباریا
  • شامپو بدن آلوئه ورا اسنوناس
  • شامپو بدن آلوئه ورا باباریا
  • شامپو بدن عصاره میوه اسنوناس

در پایان مقاله ی ( آنچه که باید در مورد شامپو بدن و اهمیت استفاده از آن بدانید ) باید خاطر نشان کنیم فروشگاه برلیان سبز در مجموعه بی نظیر خود کلکسیونی از بهترین شامپو های بدن را از برترین برندها گردآوری کرده است. شما دوست عزیز با ورود به صفحه مخصوص شامپو بدن می توانید محصولات متنوع ما را در این زمینه مشاهده نمایید. همچنین یادآوری کنیم که فروشگاه برلیان سبز محیطی فراهم آورده که شما به خوبی می توانید در مورد شامپو بدن مد نظر خود اطلاعات کافی را به دست آورید و با طیب خاطر بهتری خرید نمایید.

author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *