بهداشت شخصی, مقاله

دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن

دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن

دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن ، عنوان موضوعی است که امروز می خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم. اگر شما هم مثل من در مورد بادی اسپلش و چگونگی کارکرد آن کنجکاو هستید با ما باشید تا در مورد این محصول خاص اطلاعات کامل و مفیدی را به دست بیاریم. داشتن بوی خوب و خوشایند همیشه برای همه افراد بسیار مهم بوده تا به آنجا که بوی خوش بدن باعث بالا رفتن اعتماد به نفس فرد بوده و باعث می شده روابط بهتری را برای فرد رقم بزند.

در  این میان استفاده از عطر و ادکلن و دیگر خوش بو کننده ها بین افراد متغییر بوده، امروز استفاده از بادی اسپلش ها در حال رواج می باشد. خیلی از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از عطر و ادکلن از بادی اسپلش استفاده کنند. اما به راستی بادی اسپلش چیست؟ چه ساختاری دارد ؟ کارکرد آن چگونه می باشد؟ و اینکه چه تفاوتی بین بادی اسپلش و انواع عطر و ادکلن می باشد.؟ این سوالاتی است که ما قصد داریم در ادامه مقاله به آن بپردازیم.

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش که معنای کلمه ای آن افشانه بدن می باشد در واقع یک مایع معطر رقیق است که در ترکیبات آن از آب، الکل و عطرهای طبیعی استفاده شده است. این محصول به عنوان خوش بو کننده، برای استفاده مستقیم روی پوست بدن به کار می رود. به این معنی که اگر دوست دارید به جای آن که لباس هایتان در اثر استفاده از ادکلن یا اسپری بوی خوش بدهد، این خاصیت در پوست بدنتان باشد، میتوانید از آن استفاده کنید.

بادی ‌اسپلش محصولی است که هم می‌تواند با ویژگی آب ‌رسانی خود، پوست بدن را شاداب نگه دارد و هم به دلیل آن ‌که حاوی عطر است، نقش ادکلن را ایفا کند؛ بنابراین شما می توانید از این محصول بعد از حمام، قبل از رفتن به باشگاه و… استفاده کنید.

بادی اسپلش ها، گرچه به لحاظ ساختاری کمی شبیه به اسپری های خوش بو کننده هستند، اما بر خلاف اسپری ها، در ترکیبات آن ها از گاز استفاده نشده است. به همین دلیل است که میزان پخش بوی خوش بعد از استفاده از آنها ها به نسبت اسپری های خوش بو کننده، کمتر است. البته ما در ادامه مقاله ی (دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن ) ترفندهایی را برای بالارفتن ماندگاری رایحه بادی اسپلش با شما در میان خواهیم گذاشت.

ترکیبات بادی اسپلش

بادی اسپلش چیست و چگونه استفاده می شود؟

عطر، آب و الکل اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بادی اسپلش هستند. اما باید توجه داشت در فرمولاسیون این محصولات روغن‌های گیاهی وجود دارد که باعث تغذیه و جوانسازی پوست بدن می‌شوند. بادی اسپلش چربی و رطوبت مورد نیاز پوست را که به خاطر استحمام از بین می‌رود، تامین می‌کند. این محصولات با رایحه‌های خوبی که دارند، آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند و باعث جلوگیری از خشک شدن پوست می‌شوند. در نتیجه با آبرسانی مناسب پوست، از تعریق بیش از حد جلوگیری می کنند.

مهم ترین وظیفه بادی اسپلش خوش بو کردن بدن است. عطر استفاده شده در ساختار بادی اسپلش ها در منافذ پوست نفوذ کرده و بدن را خوش بو نگه میدارد. فرمولاسیون تشکیل دهنده بادی اسپلش ‌ها معمولاً از مواد بسیار تازه اما زودگذر مانند مرکبات تشکیل شده‌اند و با توجه به غلظت کم و شادابی نت‌ها، دوام زیادی ندارند.

بنابراین بادی اسپلش ‌ها هرگز جایگزین عطرها نمی‌شوند اما گزینه مناسب‌تری برای مصرف خانگی، خصوصا هنگام ایجاد روابط زناشویی است. همچنین بادی اسپلش‌، به دلیل قیمت به‌صرفه‌تری که نسبت به عطر و ادکلن‌ها دارند؛ برای مصرف روزانه بسیار اقتصادی و منطقی‌تر است. برلیان سبز امیدوار است تا به اینجا از مطالعه ی مقاله ی (دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن ) لذت برده باشید.

تفاوت بادی اسپلش با سایر خوش بو کننده ها

عطرها و ادکلن‌ها دارای روغن‌های معطری هستند که باعث افزایش ماندگاری بوی آنها می‌شود. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، روغن‌های معطر ندارند و به همین دلیل هم بوی آنها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن‌ها پخش شده و از بین می‌رود.

بادی اسپلش شبیه اسپری بدن است و اکثر ویژگی های اسپری بدن را دارا است ولی با این تفاوت که در ساخت آنها از گاز استفاده نشده و به صورت مایع بر روی بدن اسپری می شوند و معمولا رایحه قویتری نسبت به اسپری ها دارند.

مام‌ها، حاوی ترکیبات ضدعرقی هستند که جلوی تعریق و بدبو شدن بدن را می‌گیرند. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، به هیچ‌ عنوان کاری به تعریق ندارند و فقط باعث خوشبو شدن موقتی پوست می‌شوند. برعکس اگر در هنگام تعریق از بادی اسپلش استفاده کنید بوی نامناسبی حاصل از ترکیب عطر بادی‌اسپلش و بوی عرق بدن، به مشام خواهد رسید و حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد خواهد شد.

تفاوت دیگر بادی اسپلش و ادکلن در نحوه استفاده از آنها می باشد در صورت استفاده کردن ادکلن بر روی بردن و نواحی پالس دار ممکن است دچار حساسیت و خشکی پوست شوید در صورتی که بادی اسپلش اثری کاملا معکوس داشته باعث شفافیت، لطافت و نرمی پوست می شود.

همچنین بادی اسپلش ها با بوی سبکی که دارند، هیچگاه موجب آلرژی، حساسیت و سردرد نمی شوند. علاوه بر این، خرید بادی اسپلش به مراتب نسبت به ادکلن بسیار اقتصادی بوده و به دلیل حجم بالای محصولات ارائه شده، یقینا به صرفه تر است و در نتیجه شما می توانید با خیال راحت آن را به سراسر بدن خود اسپری کنید.

سه کارکرد مهم بادی اسپلش

۱- به پوست آب رسانی می کنند.
۲- از تعریق بیش از حد جلوگیری می کنند.
۲- بدن را خوشبو نگه می دارند.
بادی اسپلش ها با آب رسانی مناسب مانع تعریق می شوند. در عین حال وقتی آب رسانی مناسبی به پوستتان انجام شود بعد از مدت کوتاهی شاهد تغییرات بسیار خوبی روی بدنتان خواهید شد؛ از جمله شفافیت بیشتر و نرمی و تازگی که هر دو باعث می شوند دیگر نیازی به استفاده از کرم پودرها روی سطح پوست بدن تان نداشته باشید. بادی اسپلش هایی پر طرفدارترند که رایحه های جذاب تری برای جنس مخالف داشته باشند و گیاهی باشند.

مزایای استفاده از بادی اسپلش 

بادی اسپلش ها دارای مقادیر زیادی آب می باشند. این آب به صورت قطرات بسیار ریز روی پوست می نشیند و به تدریج جذب آن می شود. همین موضوع باعث می شود که پوست بدن خشک نشود.

هیدراته نگه داشتن پوست یک روش بسیار عالی برای مراقبت از سلامتی و جوانی آن است. Body Splash را می توان به عنوان محصولی که می تواند آب مورد نیاز پوست را بعد از حمام کردن، به آن بازگرداند، مورد استفاده قرار داد.

  • جلوگیری از تعریق بیش از حد پوست

بادی اسپلش ها با آبرسانی مناسب از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کنند.

  • بدون  ایجاد سردرد و آلرژی پوستی

عدم وجود برخی مواد حساسیت زا در آنها باعث می شود استفاده از این محصول منجر به آلرژی پوستی نشود.

  • عدم ایجاد حس خارش و حساسیت

اغلب موادی که در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث ایجاد حساسیت های پوستی یا خارش می شوند، در Body Splash وجود ندارند. البته با توجه به استفاده مستقیم محصول روی پوست، حتماً تست حساسیت انجام شود.

اغلب بادی اسپلش ها با رایحه هایی تولید می شوند که نمونه های ادکلن آن هم وجود دارد. بنابراین با توجه به قیمت بالایی که ادوکلن ها دارند، چنانچه رایحه ای را دوست داشته باشید، می توانید Body Splash آن را تهیه کنید.

ممنوعیت و محدودیت در استفاده از بادی اسپلش

در این قسمت از دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن،  می خواهیم در مورد ممنوعیت و محدودیت استفاده از بادی اسپلش برایتان نکاتی را بیان کنیم که بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • اگر در دوران شیردهی به‌سر می‌برید، ترجیحا هیچ‌ نوع بادی اسپلشی را روی پوست خود اسپری نکنید چراکه امکان ایجاد زمینه حساسیتی در شیرخوار فراهم می‌شود.
  • از بادی‌اسپلش‌ها به هیچ وجه برای کودکان زیر 6 سال استفاده نکنید؛ چون پوست تازه و حساسی دارند و ممکن است حتی به سبک‌ترین موادهای ترکیب بادی اسپلش آلرژی نشان دهند.
  • اگر دچار بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هم هستید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌اسپلش، با پزشکتان مشورت کنید.
  • به افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی هم توصیه می‌شود کاملا دور انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر، از جمله بادی‌اسپلش‌ها را خط بکشند.
  • اگر بعد از اولین نوبت‌های استفاده از بادی‌اسپلش دچار علائم حساسیت پوستی مانند قرمزی، خارش، تاول یا کهیر شدید، بلافاصله استفاده از محصول را قطع و به پزشک مراجعه کنید.
  • به دلیل اشتعال‌ زا بودن ترکیبات موجود در بادی‌ اسپلش‌ها، آنها را در محیط‌های گرم یا نزدیک آتش و حرارت قرار ندهید.
  • بادی‌ اسپلش‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد.
  • بوی بادی‌اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن می‌ماند. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید کنید.

انواع بادی اسپلش

بادی اسپلش ها دارای تنوع بالایی هستند که از جمله آنها می توان به بادی اسپلش های عطری و بادی اسپلش های شاین دار یا همان اکلیلی اشاره نمود که با برند های گوناگون و قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسند.

  • بادی اسپلش های عطری : این محصولات دارای رایحه و بوی مشابه با عطرهای معروف بازار هستند و تنوع بسیار بالایی دارند. برای مثال کسانی که میخواهند از عطر مورد علاقه محصولی با قیمت کمتر و به صرفه تر داشته باشند می توانند با خرید بادی اسپلش دارای رایحه مورد نظر خود با قیمتی کمتر، همان بو و رایحه را روی بدن تجربه کنند.
  • بادی اسپلش اکلیلی یا شاین دار : بادی اسپلش اکلیلی دارای اکلیل های بسیار ریزی هستند که درخشندگی زیبا و جذابی به پوست می دهند و ماندگاری بالا و رایحه خوبی نیز دارند. استفاده از این محصولات بعد از حمام و روی پوست خشک می تواند درخشش ویژه ای روی بدن ایجاد کند.

امیدواریم تا به اینجا مطالعه مقاله ی ب( دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن ) برای شما مفید واقع شده باشد.

روش درست استفاده از بادی اسپلش

دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن

  • حمام کنید و بدن خود را با یک شوینده مناسب بشویید. شستشوی پوست منافذ بسته آن را باز می کند و پوست امکان بیشتری برای جذب بادی اسپلش خواهد داشت.
  • بدن خود را کمی خشک کنید. برای استفاده بهتر از بادی اسپلش بهتر است که بدن کمی رطوبت داشته باشد. رطوبت موجود روی پوست باعث ماندگارتر شدن عطر روی آن می شود.
  • اگر از لوسیون بدن استفاده می کنید برای استفاده بهتر از بادی اسپلش از لوسیونی استفاده کنید که معطر نباشد.
  • بادی اسپلش را مستقیم را روی پوست و در محل نبض اسپری کنید. نقاط پالس دار بدن کمک می کنند بوی عطر آنها بیشتر پخش شود. نقاطی مانند مچ دست، داخل آرنج، جلوی گردن، پشت زانو ها و… بنابراین به طور خاص از بادی اسپلش خود روی این نقاط اسپری کنید.
  • بد از استفاده از بادی اسپلش اجازه دهید بدنتان کاملاً خشک شده و جذب پوست شود بعد لباس بپوشید ضمن دوام بوی بادی اسپلش کمک می کند عطر چرب و مرطوب آن روی لباستان رد نیندازد.
  • بادی اسپلش را روی موهای خود نیز اسپری کنید می توانید کمی از آن را روی ساقه موی خود اسپری کنید تا هم از خاصیت آب رسانی آن برای موهای خود بهره برده باشید هم موهای خوش بویی داشته باشید.
  • کمی از بادی اسپلش را در هوا اسپری کنید. به این ترتیب بدون لک شدن لباستان، کمی از عطر آن روی لباستان می نشیند که باعث خوش بو شدن آن می شود.

بهترین برند های تولید کننده بادی اسپلش در برلیان سبز

بعد از محبوبیت بادی اسپلش بین افراد، شرکت های مختلفی اقدام به تولید این محصول کردند. معروف ترین بادی اسپلش متعلق به شرکت های وودلایک و ویکتوریا سکرت می باشد. بادی اسپلش های این دو شرکت از کیفیت عالی و تنوع رایحه ی بالایی برخوردار هستند. البته شرکت های ایرانی مانند مای نیز در تلاش هستند تا با نمونه های خارجی رقابت تنگاتنگی داشته باشند.

اما باید توجه داشت که بادی اسپلش مستقیم با پوست در تماس است و در صورت تقلبی بودن و عدم کیفیت مناسب، علاوه بر عدم ماندگاری باعث حساسیت نیز می شود. به همین دلیل برای خرید بادی اسپلش بهتر است از طریق یک فروشگاه معتبر چون برلیان سبز اقدام نمایید.

فروشگاه برلیان سبز در مجموعه بی نظیر خود دارای محصولاتی با کیفیت از بهترین برندهای فعال در زمینه بادی اسپلش می باشد. ما در ادامه مقاله ی (دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن ) شما را با تعدادی از محصولات آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر می توانید وارد صفحه بادی اسپلش در فروشگاه اینترنتی برلیان سبز شده و از نزدیک به طور دقیق و کامل با محصولات ما آشنا شوید.

بادی اسپلش های زنانه 

  • بادی اسپلش زنانه هالووین وودلایک
  • بادی اسپلش زنانه لاویست بل وودلایک
  • بادی اسپلش زنانه گود گرل وودلایک
  • بادی اسپلش زنانه چنس چنل وودلایک
  • بادی اسپلش زنانه اکلت وودلایک
  • بادی اسپلش زن زنانه وودلایک
  • بادی اسپلش رنانه میدنایت رز وودلایک

بادی اسپلش های مردانه 

دانستنی های مفید در مورد بادی اسپلش و روش درست استفاده از آن

  • بادی اسپلش مردانه ساواج دیور وودلایک
  • بادی اسپلش مردانه بلو چنل وودلایک
  • بادی اسپلش مردانه اونتوس وودلایک
author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *