بهداشت شخصی, مقاله

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن عنوان موضوعی است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم. همه ما هفته ای چندین بار حمام می کنیم و با واژه لیف بسیار آشنا هستیم. لیف یکی از وسایل ضروری برای حمام کردن بوده که حتی در مسافرت نیز در کنار وسایل بهداشتی دیده می شود.  امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی لیف های زیادی با جنس های مختلفی از گیاهی گرفته تا مصنوعی به بازار آماده است. اما به راستی کدام یک از انواع لیف برای پوست ما مفید می باشد؟ روش درست استفاده از لیف و نگهداری آن چگونه است؟ این ها سوالاتی است که ما در ادامه مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

لیف حمام چیست؟

لیف وسیله ای کاملا ضروری برای شستشوی بدن بوده که باعث جدا کردن سلول های مرده از پوست می شود. لیف باعث می شود پوستی شفاف، شاداب و سالم تر داشته باشید. همچنین استفاده از لیف انواع آلودگی ها و آلاینده های چسبیده به پوست را از بین برده و باعث نفس کشیدن پوست می شود. در گذشته ای نه چندان دور مردم از لیف های پشمی و بافتنی استفاده می کردند. اما امروز با انواع لیف در جنس و رنگ های مختلف روبه رو هستیم که بعضی از آنها کار کیسه حمام را کرده و عمل لایه برداری پوست را به خوبی و حتی بهتر از کیسه حمام انجام می دهند.

فواید استفاده از لیف

در ادامه مقاله ( دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن ) شما را با انواع لیف و کارکرد آنها آشنا خواهیم کرد. با ما باشید.

لیف پشمی 

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

 

 

لیف پشمی دارای الکتریسیته ساکن است. لیف پشمی به‌ کمک پرزهای خود موها را بلند می‌کند و باعث می‌شود تمام پوست به‌ راحتی پاک و عاری از آلودگی شود. ظرافت الیاف طبیعی و نوع بافت لیف‌ سبب می‌شود تا منافذ پوست کاملاً پاکسازی شوند و گردش خون سریعتر گشته و با تسهیل کار قلب، انسان احساس شعف و سرزندگی کند.

بنا بر گفته علمای طب سنتی مالیدن پشم بر پوست، از بین برنده بسیاری از امراض، مانند خارش شدید پلک و نیز بثورات ریز سرخ‌ رنگ در بدن است و برای دردهای بدن بر اثر کوفتگی و ضربه خوردن و زمین خوردن پیش می‌آید، مالش عضو با کیسه پشمی مناسب است حتی بر زخم‌های بسیار شدید مانند جای گاز گرفتن سگ هار و زخم‌های عفونی نیز مفید است. سخت‌کننده و محکم‌کننده پوست بدن بوده و برای کسانی که بیماری‌های سردمزاج دارند و دردهایی نظیر روماتیسم دارند نیز مفید است.

لیف بافتنی

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

لیف بافتنی قدیمی ترین لیف حمام است که امروزه استفاده می شود. این لیف نیز به خوبی آلودگی ها را رفع کرده و لایه بردار خوبی می باشد.

لیف حوله ای 

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

لیف حوله ای بسیار نرم بوده و اکثرا برای کودکان استفاده می شود. لیف حوله ای در طرح ها و انواع مختلف به بازار آمده است. این لیف با دارا بودن سطح حوله ای مناسب و سطح داخلی بسیار لطیف لایه بردار ملایم پوست می باشد. لیف حوله ای مناسب کودکان و افرادی که پوست حساسی دارند می باشد.

لیف سیلیکونی

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

لیف سیلیکونی یک لیف از جنس پلاستیکی میباشد. سیلیکون از خانواده لاستیک میباشد ماده سیلیکون در ترکیبی از یک لاستیک مصنوعی و یک پلیمر مصنوعی تولید میشود این پلیمر ویژگیهای زیادی دارد لیف مخزن دار سیلیکونی در مقابل حرارت و دوام به لحاظ کشیدگی یا پارگی مقاوم است. لیف سیلیکونی جایگزین خوبی برای لیف های سنتی می باشد. این لیف مناسب استفاده برای پوست های حساس می باشد. لیف های سیلیکونی در طرح ها گوناگون به بازار عرضه شده بعضی از انواع لیف سیلیکونی دارای مخزن صابون یا شامپو بدن می باشد. لیف سیلیکونی کاملا بهداشتی و درجه یک ، بسیار نرم و منعطف و بادوام می باشد. لیف سیلیکونی علاوه بر نرم و لطیف بودن براحتی لایه برداری کرده و آلودگیهای سطح پوست را می‌زداید.

لیف توری

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

ليف توری نیز در انواع مختلف به بازار آمده است. اما به طور کل لیف توری یک لایه بردار مناسب برای استفاده روزانه است.  این لیف با لایه برداری سطحی به لایه هیدرولیپیدی پوست هیچ گونه آسیبی وارد نمیکند همچنین احساس یک ماساژ آرام و لطیف را تداعی میکند. لیف توری باعث خشکی پوست نمی شود و به راحتی قابل استفاده است. لیف توری به خوبی سبب حذف ناخالصی‌ها، سلول‌های مرده و تجمع چربی شده و پوست را تمیز، سالم و براق نگاه می‌دارد. همچنین از پیری زودرس جلوگیری و سبب بازسازی پوست می‎گردد. این لیف سبب ایجاد کف فراوان شده و استحمام را لذت‎بخش می‌نماید. لیف توری برای استفاده پوست‌های نرمال و مختلط مناسب بوده و دارای درجه لایه‌برداری نیمه قوی می‌باشد.

لیف اسفنجی

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

لیف اسفنجی در انواع مختلفی به بازار آمده بعضی نوع ها طبیعی و گیاهی بوده و بعضی مصنوعی می باشد. اما به طور کل لیف اسفنجی سطح بسیار نرم  داشته و بدون ایجاد حساسیت باعث پاکیزه گی و سلامت پوست می شود. این اسفنج دارای نوع های مختلف برای بزرگسالان و کودکان می باشد. لیف اسفنجی خاصیت لایه برداری ملایم را دارد. باعث گردش خون زیر پوستی شده و مناسب شستشوی روزانه می باشد. اکثر لیف های اسفنجی دارای دو طرف با کابرد متفاوت بوده، یک طرف نرم و طرف دیگر مناسب برای ماساژ می باشد. لیف اسفنجی ضد حساسیت و آلرژی بود و به علت نگه داری کف و آب زیاد طرفداران بیشتری دارد.

لیف کنفی

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

لیف کنفی دارای انواع مختلف بوده. این لیف ماساژ دهنده موثر پوست می باشد. لیف کنفی  از الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده و باعث بهبود گردش خون مویرگی زیر پوست می شود. لیف کنفی باعث استحکام پوست شده و به خوبی سلولهای مرده پوست را از بین می برد. با استفاده از این لیف ناخالصی و ها و آلودگی ها به طور کامل رفع می شود. این لیف مناسب استفاده افراد با پوست نرمال و مختلط بوده و کاملا ضد حساسیت و آلرژی می باشد.

لیف لوفا

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

گیاه لوفا گیاهی بومی در منطقه آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی میباشد . این گیاه از تیره کدو بوده و از بذر و میوه و گل این گیاه در موارد مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده میشود . از میوه رسیده این گیاه لیف طبیعی حمام تهیه میشود. لیف الیاف طبیعی لوفا سلولهای مرده پوست را پاک میکند و باعث میشود که پوست روشن و شاداب گردد. به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست عمل میکند و استفاده آن در هنگام استحمام باعث بهبود گردش خون در سطح بدن میگردد. همچنین گیاه لوفا برای از بین بردن چین و چروک های بدن ، از بین بردن لک و جوش موثر میباشد. ماساژ ملایم لوفا بر روی پوست باعث چربی سوزی بافت های پوستی نیز میشود.

امیدواریم مطالعه مقاله ی ( دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن ) تا به اینجا شما را خسته نکرده باشد و اطلاعات خوبی را کسب کرده باشید. با ما باشید.

انتخاب لیف بر اساس نوع پوست

باید توجه داشته باشید با هر نوع پوستی که دارید شستشوی بدن نباید به گونه ای باشد که سد دفاعی بدن از بین برود. اینکه از چه نوع لیفی برای پوست خود استفاده کنید به شما بستگی دارد اما باید دقت کنید شما هر نوع لیفی که استفاده کنید اگر از شوینده مناسب پوست استفاده نکنید نتیجه عکس خواهید گرفت و سلامتی پوست شما را به خطر خواهد افتاد.

مدت زمان و شدت لیف زدن هم در حفظ سلامتی و شادابی پوست بسیار مهم است. حتی لیف حوله ای بسیار نرم اگر به مدت زیاد و به شدت روی پوست کشیده شود اثر نامطلوبی خواهد داشت. اما به طور کلی اگر پوست حساسی دارید یا برای کودک خود به دنبال لیف هستید از لیف های گیاهی و یا حوله ای نرم استفاده کنید. برای پوست های خشک و یا چرب از انواع لیف به همراه شوینده مناسب پوست می توانید استفاده کنید.

روش درست لیف زدن

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

روش درست لیف زدن موردی که باید بسیار به آن دقت کنید. نباید لیف کشیدن بدن به گونه ای باشد که باعث از بین رفتن سد دفاعی سطح پوست شود. همانطور که می دانید پنج دقیقه لیف زدن، برابر است با سی دقیقه آهسته دویدن. لیف زدن باعث کاهش چربی زیر پوست و بهتر شدن تنفس پوست می شود.  همچنین سموم را از بین می‌برد و سلامتی و درخشندگی پوست را برای شما به ارمغان می‌آرود. اما روش درست لیف زدن چیست؟

لیف را در جهت پایین به بالا روی بدن بکشید، سعی کنید جهت حرکت همواره به سمت قلب باشد. دست های شما باید فشاری دائمی و یکنواخت برای تمامی قسمت های دست ها و پاها داشته باشند. برای پايين تنه، شکم و قسمت های بالای سینه و شانه ها حرکات دورانی مناسب است. کمی پس از انجام این کار متوجه خواهید شد که جریان خون شما بسیار بهتر از گذشته شده و پوست شما حالت ارتجاعی و لطیف تری به خود گرفته و علاوه بر آن سفت شده است و در این موقع است که لیف خاصیت طب سنتی خود را روی بدن شما به اجرا در آورده است.

استفاده از یک لیف نرم و صابون، بهتر است. یک لیف نرم برای برداشتن عرق از سطح پوست کافی است. با استفاده از یک لیف نرم، آن بخش از سلول های سطحی پوست که آمادگی جدا شدن از سطح پوست را دارند، برداشته می شوند و می ریزند، بنابراین لازم نیست شما با یک کیسه زبر و سفیدآب زبرتر و با فشار دست به جان طبقه سطحی پوست تان بیفتید. این کار سلامت پوست و نقش حفاظتی آن را به خطر می اندازد.

نکات بهداشتی در مورد لیف حمام

  • بعد از هر بار استفاده لیف را خوب بشویید و برای خشک شدن، آن را در معرض نور آفتاب و در هوای آزاد قرار دهید. با این کار آب و باکتری‌های محبوس شده در الیاف آن از بین می‌روند و رشد احتمالی باکتری‌ها در آن متوقف می‌شود.
  •  هفته‌ای یک‌بار لیف حمام را کامل تمیز کنید. برای این کار لازم است آن را به مدت 5 دقیقه در یک محلول پاک‌کنندۀ رقیق، بخیسانید و سپس کاملاً آن را بشویید یا آن را در آب داغ بجوشانید. همچنین برای ضدعفونی کردن لیف می‌توانید به آب جوش کمی جوش‌شیرین اضافه کنید.
  • لیف را در فضای حمام نگه ندارید. محیط مرطوب حمام محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌سازد بنابراین توصیه می‌شود بعد از هر بار شستشو آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. 
  • تا چند روز بعد از اصلاح از لیف استفاده نکنید. باکتری‌ها می‌توانند از هر شکاف یا روزنه‌ای وارد پوست شوند.
  • هرگز از لیف برای شستشوی صورت و ناحیه تناسلی استفاده نکنید. پوست این نواحی از بدن بسیار حساس است.
  • اگر لیف دچار تغییر شکل، تغییر بافت و رنگ شد و قوام خود را از دست داد، بهتر است آن را دور بیندازید و لیف جدیدی جایگزین کنید.

لیف زدن صورت ممنوع

لیف زدن صورت ممنوع ، شاید باورتان نشود ولی باید بدانید که لیف زدن صورت نه تنها تمیزی و پاکیزه گی به همراه ندارد بلکه باعث می شود سلامت پوست صورت به خطر بیفتد. اگر به پوست خود اهمیت می دهید و نگران چروک شدن آن هستید بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.  شستشوی شدید و سایشی پوست باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش ها می گردد. سعی کنید پوست خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید و لایه های محافظ صورت را از بین نبرید. لیف زدن پوست صورت باعث می شود که پوست تحریک و التهاب آن بیشتر شود.

در ادامه مقاله ( دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن ) باید خاطر نشان کنیم برلیان سبز در مجموعه بی نظیر و کمیاب خود بهترین و با کیفیت ترین لیف ها را از برترین برندها گردآوری کرده است. شما می توانید با کلیک بر روی کلمه لیف وارد صفحه لیف شده و انواع محصولات را از نزدیک مشاهده کنید و در مورد محصول دلخواه خود اطلاعات کاملی را به دست آورید. مطمئن هستیم در کنار ما انتخاب و خرید خوبی را برای خود رقم خواهید زد.

انواع لیف در برلیان سبز 

دانستنی های مفید در مورد لیف حمام و استفاده درست از آن

 

  • لیف اسپا اکتیو سوآوی پیل
  • لیف اسفنج موس حمام سوآوی پیل
  • لیف اسفنج میکروفایبر سوآوی پیل
  • لیف پاک کننده آرایش مجیک میت
  • لیف توری لایه بردار اکتیو سوآوی پیل
  • لیف دستکش رامی طبیعی سوآوی پیل
  • لیف دستکش کنفی سیزال آقایان سوآوی پیل
  • لیف دستکش ماساژ آقایان سوآوی پیل
  • لیف دستکش میکروفایبر سوآوی پیل
  • لیف دوقلو صورت پروتئین سویا کلاژن
  • لیف رامی سیزال کنفی طبیعی سوآی پیل
  • لیف صورت سوراخ دار اسفجی
  • لیف لایه بردار آقایان سوآوی پیل
  • لیف لایه بردار توری آلوئه ورا سوآوی پیل
  • لیف میکروفایبر اکتیو سوآوی پیل
author-avatar

درباره aaliabadi

من اینجام تا کمک کنم دانش خودم و شما نسبت به جهان پیرامونمون بیشتر بشه بخصوص در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی. امیدوارم با نوشته هام کمک کنم شما آگاهی بهتر و بیشتری پیدا کنید و در نتیجه انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *